Miten suhtautuisit, jos rivitalossa naapuri tekisi aina sinun lumityöt ja leikkaisi nurmikkosi
Jos sinulta on jäänyt tekemättä? Siis omasta pihastasi. Olisitko kiitollinen vai kokisitko reviirillesi tunkeutumisena?
Kommentit (54)
Älä jätä tekemättä. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä ei ole omassa pihassa nurmikkoa, mutta lumitöistä suuttuisin kyllä. Pidämme tarkoituksella pihallamme talvella hangen, koska se on kaunis katsella, jos lunta on, emmekä kyni sitä pois, kun emme siellä pihalla talvella muutenkaan oleile. Tietysti jos naapuri tekee lumitöistä minun osuuteni yhteisellä pihalla, niin ei haittaa yhtään.
Kahlaatteko ovellenne metrisessä hangessa? Siitähän ne lumityöt yleensä tehdään.
Oven edusta ei ainakaan meillä ole mitään pihaa. Pari askelta ja ollaan jo kadulla.
t. eri
Ja sille kahdelle askeleelle ei koskaan sada lumi, hienoa. Olisipa hirveää asua kadussa kiinni, kun se katu aurataan lumet on aina ovessa kiinni. Siinä jo tarvitaan naapurikin apuun.
No sataahan :D Kerroin jo, että sataa, muttei niin paljoa, että pitäisi lapioida. Miksi sinua harmittaa, että asun kodissa, jonka ovelle a) ei sada paljoa lunta, b) ei kukaan auraa lumia?
Sinun mielestäsi siis kenenkään ovelle ei voi sataa lunta, koska sinun ovellesi ei? Mikä valopää.
Mitään tuollaistahan en sanonut. Olen koko ajan puhut vain ja ainoastaan MEIDÄN oven edustastamme. Kannattaisi sinunkin vähän valoja laittaa sinne päähäsi niin sujuisi tuo luetun ymmärtäminenkin vähän paremmin.
A
Missä se sinun ovesi on kun kaikkialla on tullut lunta enemmän kuin muutama sentti. Ja kun asut kadussa kiinni niin ne aurattu lumet taatusti on siinä sinun ovesi edessä, mutta hypi sinä ääliö vain hangessa. Asut varmasti kerrostaloläävässä, sellaiset on aina umpihulluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä ei ole omassa pihassa nurmikkoa, mutta lumitöistä suuttuisin kyllä. Pidämme tarkoituksella pihallamme talvella hangen, koska se on kaunis katsella, jos lunta on, emmekä kyni sitä pois, kun emme siellä pihalla talvella muutenkaan oleile. Tietysti jos naapuri tekee lumitöistä minun osuuteni yhteisellä pihalla, niin ei haittaa yhtään.
Kahlaatteko ovellenne metrisessä hangessa? Siitähän ne lumityöt yleensä tehdään.
Oven edusta ei ainakaan meillä ole mitään pihaa. Pari askelta ja ollaan jo kadulla.
t. eri
Kyllä ne lumityöt pitää siitä parin askeleen matkaltakin jonkun tehdä. Hankala on päästä ovelle jos on kadun aurauksesta tullut valli edessä.
Oletko pyörätuolissa tai muuten jalkavaivainen? Vai miksi sinulla on vaikeuksia ylittää joku muutaman sentin lumikeko?
Muutaman sentin? Talvella saattaa tulla lunta joku 80cm.
Ei ainakaan täällä eteläisemmässä Suomessa. Eikä varsinkaan yhdellä kertaa. Oven ja kadun väliä kuljetaan meillä useita kertoja päivässä, joten sinne se lumi kivasti jalkojen alle litistyy eikä tarvitse lapioida. Auton renkaat tekevät oman osansa.
Ai tässä otetaan huomioon kerrostaloläävässä asuvatkin, yleensä minä en niitä noteeraa edes ihmiseksi.
Ei ole kuin muutama talvi kun Helsinki oli lumikaaoksessa eikä lumet mahtuneet mihinkään, ettei nyt oikein uppoa nää selitykset. Taisipa olla viimetalvenakin ongelmia lumen kanssa.
Kultapieni. Etelä-Suomi on laajempi alue kuin Helsinki.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Ja sille kahdelle askeleelle ei koskaan sada lumi, hienoa. Olisipa hirveää asua kadussa kiinni, kun se katu aurataan lumet on aina ovessa kiinni. Siinä jo tarvitaan naapurikin apuun.
No sataahan :D Kerroin jo, että sataa, muttei niin paljoa, että pitäisi lapioida. Miksi sinua harmittaa, että asun kodissa, jonka ovelle a) ei sada paljoa lunta, b) ei kukaan auraa lumia?
Sinun mielestäsi siis kenenkään ovelle ei voi sataa lunta, koska sinun ovellesi ei? Mikä valopää.
I d i o o t t i olet.
t. eri
Juu eripä tietysti, osoitteesi paljastaa, että ihan sama jankkaaja olet.
:D Lapsi luulee näkevänsä osoitteen anonyymillä palstalla :D:D:D:D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Kyllä ne lumityöt pitää siitä parin askeleen matkaltakin jonkun tehdä. Hankala on päästä ovelle jos on kadun aurauksesta tullut valli edessä.
Oletko pyörätuolissa tai muuten jalkavaivainen? Vai miksi sinulla on vaikeuksia ylittää joku muutaman sentin lumikeko?
Muutaman sentin? Talvella saattaa tulla lunta joku 80cm.
Ei ainakaan täällä eteläisemmässä Suomessa. Eikä varsinkaan yhdellä kertaa. Oven ja kadun väliä kuljetaan meillä useita kertoja päivässä, joten sinne se lumi kivasti jalkojen alle litistyy eikä tarvitse lapioida. Auton renkaat tekevät oman osansa.
Ai tässä otetaan huomioon kerrostaloläävässä asuvatkin, yleensä minä en niitä noteeraa edes ihmiseksi.
Ei ole kuin muutama talvi kun Helsinki oli lumikaaoksessa eikä lumet mahtuneet mihinkään, ettei nyt oikein uppoa nää selitykset. Taisipa olla viimetalvenakin ongelmia lumen kanssa.
Mitä oikein sekoilet? Rivitalojakin on vaikka millä mitalla niin, että ovelta kadulle on muutama askel. Jopa siellä rakkaassa Helsingissäsi. Joka ei muuten kata koko Etelä-Suomea, vaikka ylimieliset snadilaiset niin luulevatkin.
Vierailija kirjoitti:
Älä jätä tekemättä. Simple as that.
En jätä kokonaan tekemättä, mutta töiden takia teen usein viiveellä. Sitten huomaan, että naapuri onkin jo hoitanut hommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Mitään tuollaistahan en sanonut. Olen koko ajan puhut vain ja ainoastaan MEIDÄN oven edustastamme. Kannattaisi sinunkin vähän valoja laittaa sinne päähäsi niin sujuisi tuo luetun ymmärtäminenkin vähän paremmin.
A
Missä se sinun ovesi on kun kaikkialla on tullut lunta enemmän kuin muutama sentti. Ja kun asut kadussa kiinni niin ne aurattu lumet taatusti on siinä sinun ovesi edessä, mutta hypi sinä ääliö vain hangessa. Asut varmasti kerrostaloläävässä, sellaiset on aina umpihulluja.
Ihan tuossa talon julkisivulla. Olen noin 10 kertaa jo kertonut, että lumi tamppautuu jalkojen alle, koska oven ja kadun väliä kuljetaan paljon eikä kukaan auraa lumia niin, että meidän oven eteen tulisi joku valli, josta ei yli pääse. Toki se, ettet pysty keskustelemaan asiallisesti, paljastaakin hyvin, että olet trolli. Vieläpä kovin säälittävä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
A
Se, että sinä asut läävässä ja olet umpihullu, ei tarkoita, että kaikki olisivat.
Meillä huoltofirman pojat tekevät talvella lumityöt ja leikkaavat kesällä nurmikon. Itse en niihin enää kykenisikään huonon selkäni ja kipeiden polvieni takia. Joskus haaveilen, että kunpa joku ystävällinen sielu kävisi putsaamassa autoni lumesta ja laittamassa lämmitykseen, mutta itse on pitänyt äheltää. Siksipä olenkin aina onnellinen, jos tulee vähäluminen talvi.
Hävettäisi lähinnä. Tulkitsisin se niin, että ympäristön epäsiisteys häiritsee naapuria, ja siksi hänen on hoidettava minunkin työni kun en itse ole viitsinyt. Olisi ainakin pakko sitten vastavuoroisesti hoitaa naapurin tontti välillä. En tykkää tällaisista sanattomista sopimuksista joihin ajautuu tahtomattaan jos ei halua vaikuttaa ihan täysi moukalta.
Meillä asuu naapuriasunnossa vanhus, joten kyllä me teemme hänenkin edestään lumityöt. Jo senkin takia, että reittimme kulkee hänen edestään, mutta myös ihan naapuriystävyyden takia. Saapahan samalla liikuntaa ja raitista ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi lähinnä. Tulkitsisin se niin, että ympäristön epäsiisteys häiritsee naapuria, ja siksi hänen on hoidettava minunkin työni kun en itse ole viitsinyt. Olisi ainakin pakko sitten vastavuoroisesti hoitaa naapurin tontti välillä. En tykkää tällaisista sanattomista sopimuksista joihin ajautuu tahtomattaan jos ei halua vaikuttaa ihan täysi moukalta.
Minua ei haittaa, jos nurmikko on pari viikkoa ajamatta, mutta naapurin mielestä se ilmeisesti kuuluu leikata joka viikko. En aio mihinkään vastavuoroisuuteen ryhtyä kun en ole tätä järjestelyä pyytänyt.
Asun omakotitalossa mutta välillä nolotti kyllä kun naapuri, noin 90-vuotias teki lumityöt meidänkin postilaatikolta. 😅 Ne on vierekkäin tien vieressä.
Näköjään tuli lapsia paikalla, kun lukutaidon taso romahti jopa av-tasolla pohjalukemiin.