Sanoja, joita käytettiin 80- ja 90-luvuilla, mutta joita "kukaan" ei enää käytä
Tähän pinoon...
telefax
realisointikeskus
roskapankki
Kommentit (1380)
Vierailija kirjoitti:
Olin hiljattain työn merkeissä yhteydessä nuoreen naiseen, joka käytti sähköpostiosoitetta sanellessaan sanaa "miukumauku". Kesti hetken toipua häkellyksestä. En ole sitä ilmaisua kuullut ainakaan 15 vuoteen, enkä olisi olettanut kuulevani noin 30 v. ihmisen suusta.
Jos se ajatteli, ettei tuo iäkkäämpi tapaus varmaan tajua, jos sanon ät:D
Olla ollakseen...
Eilen kuulin, olivatko ollakseen, kun yksi seurue käyttäytyi isottelevavasti, olin unohtanut koko sanonnan...
Postisäästöpankki, käteisalennus, autoverotarra (tuulilasiin), yleisöpuhelin, puhelinkoppi, autoradiopuhelin, televisiolupa ja televisiolupatarkastaja.
Rillikake. Näkyään silmälasit ovat osa tyyliä.
Sisäinen sankari
Tarkan markan ihminen
Kauneusleikkaus (nyk. puhutaan plastiikkakirurgiasta)
Dirika
Vierailija kirjoitti:
Olla ollakseen...
Eilen kuulin, olivatko ollakseen, kun yksi seurue käyttäytyi isottelevavasti, olin unohtanut koko sanonnan...
En ole koskaan kuullut tällaista. Missä päin Suomea tätä on käytetty? Olen kuullut version "olla olevinaan".
Puhelinkioski , lennätin, konekirjoittaja
Letskou lehmät, navetta kytee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olla ollakseen...
En ole koskaan kuullut tällaista. Missä päin Suomea tätä on käytetty? Olen kuullut version "olla olevinaan".
Lasse Liemola, Diivaillen :)
Vanha juttu.
Keppanaa ei nuoret kuulemma enää tunne. Itse kolmekymppisenä käytän vielä. Sanana aika hauska.
lets go luteet sänky palaa