Mökkinaapurin thermacell ja ampiaiset
Oletteko muut nähneet keskeltä katkeamispisteessä olevia ampiaisia?
Itse en ole ennen nähnyt ja nyt kun olin mökillä, ampiaisia oli runsaasti ja kaikki olivat keskeltä lähes katkenneita, alaosa vain repsotti muutaman millin päässä katkeamispisteestä.
Naapurilla on jatkuvasti thermacell käytössä omassa pihassaan.
Mökki on vieläpä joen varressa ja kalastetaan usein.
Uskaltaakohan kalojakaan enää syödä?
Miksi ette voi käyttää luonnonmukaisia keinoja hyttysten karkottamiseen?
Kommentit (36)
Mikä on se luonnonmukainen keino hyttysten katkottamiseen, jonka aloittaja on havainnut toimivaksi? Otan heti käyttöön, kun kertoo sen!
Ja kyllä, olen luullut kaikkien ampiaisten olevan "keskeltä katkeamispisteesä".
Ampiaisen kuvan liittäminen ei tähän onnistu mitenkään, mutta aloittaja voi itse etsiä sellaisen, jossa näkyy ampiainen sivulta.
Missä pesä. Totta, että kaikki torjuntamuodot eivät ole edes ihmiselle terveellisiä. Kuvailetko tarkemmin muille, mikä on katkeamispiste. Normaalisti ampparin kroppa on kaksiosainen. Voi näyttää tältä: https://www.delecon.fi/wp-content/uploads/2020/04/ampiainen.jpg
Myös tällaisia: https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/a6387799-3d80-498a-a008-401d3…
Muistan lapsuudesta katkenneet ampiaiset! Niitä oli jossain enemmänkin. Silloin ei ollut Thermacelliä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kieltää toi laite heti. Jos pölyttäjät häviää häviämme mekin.
Ampiaiset eivät ole pölyttäjiä.
Jos aloittaja lopettaisi nyt tuollaisen hysterianluomissonnan.
Sinulla ei ole mökkiä, eikä naapuria.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ampiaisvyötäröstä kuullut? Ampiaisen takaruumiin keskiruumiiseen liittävä osa on aina ohut. Sitäpaitsi Thermacell on hyvä, koska se oikeasti toimii.
Niin, tekee selvää myös ihmisistä. Siitä vaan päivystykseen itkemään parin vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä käytän thermacellis se toimii
Mutta vaan jos olen pihalla
Thermasell ei tapa, käytän iltaisin hetken asuntovaunussa kattoluukku auki. Itikat ja mäkärät lentää ulos luukusta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se luonnonmukainen keino hyttysten katkottamiseen, jonka aloittaja on havainnut toimivaksi? Otan heti käyttöön, kun kertoo sen!
Ampiaisen kuvan liittäminen ei tähän onnistu mitenkään, mutta aloittaja voi itse etsiä sellaisen, jossa näkyy ampiainen sivulta.
Tietyn värisiä vaatteita itikat inhoaa, tummista ainakin pitävät. Ihmettelen kun isot miehet vinkuu itikoista. Mitenkähän rintamalla jaksoivat ilman spermamyllyä. Vaikuttaa varmaan perimään, ainakin kun katsoo nykymeininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Thermacell ei sitten tehoa ampiaisiin. Koetin tappaa ampiaispesän liiteristä viime kesänä, eli laitoin Thermacellin 30cm päähän pesästä ja vaihdoin siihen varmaan 10krt kaasupullon ja lätkät, mutta pesä vaan suureni ja ampparit lisääntyivät, joten ihan höpö höpö puhetta että tappaisi hyönteisiä. Hyttysetkään ei tuohon kuole, ne vaan ei löydä enää ihmistä, kun niiden kärsä menee tukkoon ja silmät alkavat kutista.
Meillän on mosquito magnet, joka imee hyttysiä verkkoon. Vaihdamme verkon muutaman päivän välein ja jätämme sen auringonpaisteeseen. Lentävät kuolevat tosi nopeasti. Kerran tein niin, että laitoin hyttysverkon Thermacellin viereen. Pöh ne mitään kuolivat Thermacellin vieressä. Kuolivat vasta seuraavana päivänä. Eli joo, Thermacell ei todellakaan tapa mitään.
Vierailija kirjoitti:
En söisi mitään 1km säteellä missä ollut tuota hermomyrkkyä.
🤣
Trollihan tämä on mutta, selvittäisit itse ensin edes alkeelliset tiedot ennen kun alat öyhöttämäön
Ja kukaan ei tajua, että ap yrittää esittää tyhmää "katkeavilla ampiaisilla". 😂 Tainnu Thermacell jo tehdä tehtävänsä kommentoijille. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyn värisiä vaatteita itikat inhoaa, tummista ainakin pitävät. Ihmettelen kun isot miehet vinkuu itikoista. Mitenkähän rintamalla jaksoivat ilman spermamyllyä. Vaikuttaa varmaan perimään, ainakin kun katsoo nykymeininkiä.
En minä ole iso enkä tietääkseni mies. En vingu itikoista, mutta et vieläkään kertonut mitään luonnonmukaista karkoituskeinoa. Oma varma havainto on se, että minkään väriset vaatteet eivät ole karkottaneet itikoita. Kokemusta Lapin itikoista on yli 50 vuotta.
Voisko laittaa mini-termacellin teltan oviaukon eteen, kun menee nukkumaan? Tai absidiin? Oviketju tietysti kiinni.
Mulla sellainen mosquito repeller, johon tulee yksi pieni myrkkytyyny.
Ei sillä häviä pölyttäjät eikä muut hyönteiset. Tämän voi todistaa jokainen thermacellin käyttäjä, jonka kimppuun hyökkää pilvi hyönteisiä heti, kun laita sammuu tai se haihtuva aine loppuu.