Kuka lämmittää muumien taloa, kun muumit nukkuvat talviunta?
Muumeilla on polttopuuta talvea varten. Mutta kuka lämmittää taloa, kun muumit ovat unessa?
Kommentit (27)
Tuossa jo mainittiinkin, että turve palaa lämmityskattilassa.
Muumitalossa täytyy olla iso stokeripoltin...
Sitä se Tuutikki käy varmaan naama nokisena rassaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne koko talvea ole horroksessa. Muumioeikkokin heräsi kerran keskellä talvea ja meni jääkaapille juomaan maitoa. Mahtoi olla aivan v tun vanhentunutta.
Voihan se olla kestomaitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumikirjoissa kerrotaan, että muumitalon kaakeliuunin takana on piilossa muumien esi-isiä. Ne varmaan lämmittävät kaakeliuuneja talvisin.
Oon 39 asteen kuumeessa ja tää alkoi karmimaan mua.. toivottavasti en nää painajaisia.
Pikaista paranemista. Voin kertoa, että kun lapsena luin Tove Janssonin muumikirjat ensimmäistä kertaa, ne tuntuivat minusta aika pelottavilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumi eristää. Koko talo ullakkoa lukuunottamatta on lumen peitossa niin plussan puolella pysyy.
melkoinen homeloukku
Ei haittaa, jos kostuu, kun myös kuivuu. Muumitalossa ei liene muovia, villaa ym. nykymateriaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumikirjoissa kerrotaan, että muumitalon kaakeliuunin takana on piilossa muumien esi-isiä. Ne varmaan lämmittävät kaakeliuuneja talvisin.
Oon 39 asteen kuumeessa ja tää alkoi karmimaan mua.. toivottavasti en nää painajaisia.
Yksi esi- isä on vain. Ja hänkin on hyvin harmiton ja hiljainen.
Eikös se ennen asunut uimshuoneessa? Kunnes muumipeikko karkuutti sen.
Ei ne koko talvea ole horroksessa. Muumioeikkokin heräsi kerran keskellä talvea ja meni jääkaapille juomaan maitoa. Mahtoi olla aivan v tun vanhentunutta.