Hei! Ollaan just päätetty alkaa vauvantekoon!!!
Mitä sanoisitte minulle, millaiset mahkut mulla on tulla raskaaksi ja kandeeko mun ylipäätään hankkia lapsia. Täytän ihan kohta 29 v., koko ikäni urheillut, ihan huippukunnossa siis, hoikka + lihaksikas (olen 163 cm ja painan 53 kg), e-pillerit ollu käytössä viitisen vuotta, ei mitään sairauksia. Mulla on tosin opinnot vielä vähän kesken (ei pahasti, n. vuos jälellä), tosin mun miehellä on todella hyvät tulot joilla elättää hyvin meidät 3 ja meillä on tilava omakotitalo ihanassa paikassa meren lähistöllä. :) Terkkuja mulle kellään?
Kommentit (9)
Fyysisesti paras aika lapsenhankintaan on 18-25-vuotiaana. Munasolut eivät pysy ikuisesti " tuoreina" , vaan vanhenevat nekin... eli muuttuvat huonompilaatuisiksi.
Mukavaa touhuahan se on! Useimmiten kaikki sujuu ihan mukavasti.. Ja muutama sisarus päälle, eikö?
Olin 34 ja eka kierrosta tärppäs. Tokalla sama juttu 36 ja eka kierrosta, eikä juuri ees sextattu. ja pillereitä piti popsii ettei tuu vahinkoi... Että kyllä ne fossiilitkin sikiää. Pitänee nytkin käyttää ehkäisyy sinne 50-korville ettei taas raskaudu.
Vaikk totuushan on se, että nykyään kun ylipaino lisääntyy nuorten naisten keskuudessa, ei ole harvinaista nähdä jo 25 vuotiaita lapsettomuusklinikoilla. Kyllä hyväkuntoinen kolmekymppinen hedelmöittyy takuulla paremmin ja jaksaa raskauden ja vauva-ajan paremmin kuin plösö, huonokuntoinen 25 vuotias!
Hyvä ikä (itse olin 24-vuotiaana liian nuori, toisen sain 30-vuotiaana ja vasta silloin olin valmis)
Susta tulee varmasti hyvä äiti!! Onnea :)
Saat ainoastaan huonon mielen. Tsemppiä teille! Tulette varmasti toimeen ja kaikki menee hyvin, jos käytät vain järkeäsi ja sydäntäsi :)
Täytän ihan kohta 29 v., koko ikäni urheillut, ihan huippukunnossa siis, hoikka + lihaksikas (olen 163 cm ja painan 53 kg), tosin mun miehellä on todella hyvät tulot joilla elättää hyvin meidät 3 ja meillä on tilava omakotitalo ihanassa paikassa meren lähistöllä. :) Terkkuja mulle kellään?
MAHTAVA TYYPPI!!
Minulla ja miehelläni oli hoitoja lapsen alkuunsaattamiseksi, mutta koko tuttavapiirimme (kaikki yli 30v) saivat lapsen muutaman kuukauden yrityksellä. Oma lapsi on ihana, parasta mitä voi elämässä tapahtua. Tsemppiä ja nopeaa raskautumista!