Onko useilla naisilla vaan joku luontainen kyky että osaavat sisustaa tuosta noin vain kämpän hienoksi??
Hämmentyneenä katsoin jotain 20v naisten youtube videoita kun ovat sisustaneet kämpät hienoiksi. Itse en osaa mitään tuollaista ja olen kohta 30v. Kämppä näyttää aina ihan sekasorrolta ( mikään ei sovi yhteen!!). Tuskin nuo nuoret naiset mitään sisustuslehtiäkään ovat selailleet sitten? Tuntuu että ne jotenkin osaa sen ennalta, en tiedä? Joku luontainen kyky. Itsellä ei ole tuollaista kykyä vaikka muuten olen taiteellisesti lahjakas, harmi.
Kommentit (84)
Jokaista asuntoa ei saada kodikkaaksi, vaan pysyy kolkkona.
Ei todellakaan ole kaikilla naisilla sisustustaipumuksia. Itseäni ei sisustus kiinnosta lainkaan. Kalleimmissa ratkaisuissa olen käyttänyt sisustussuunnittelijaa, että ei menisi ihan mönkään. Samat verhot ja sohvat ovat olleet jo kymmenen vuotta. Uusin jotain ainoastaan, jos esim huonekalu hajoaa. En ikinä osta uutta vain muuttaakseni sisustusta.
Rakastan värejä eikä kotini ole lainkaan beige ja valkoinen, vaan siellä on tummaa puuta ja voimakkaita värejä.
Olen aina ollut kiinnostunut visuaalisista asioista ja siitä miltä ympäristö näyttää. Se on ollut sisäsyntyistä, tietynlainen pyrkimys harmoniaan ja kauneuteen sisustuksessa, ihan lapsesta lähtien minulla on ollut vahva näkemys siitä mistä pidän ja mistä en pidä ja sain sisustaa omaa huonetta makuni mukaan. Äitin kanssa käytiin kangaskaupassa ostamassa verhokangasta jne. Teini-ikäisenä aloin selailla sisustuskirjoja ja -lehtiä ja maku kehittyi edelleen.
Tämä, hyvät sisustajat yleensä oikeasti opiskelevat sitä. Se ensimmäinenkin asunto saattaa näyttää kivalta siksi että henkilö on jo 15-vuotiaana alkanut miettimään asiaa ja ollut siitä kiinnostunut. Se että ajatellaan että joillakin vaan on joku sisäsyntyinen taito johtuu siitä että sisustamista pidetään naisellisena asiana, ei ymmärretä että se vaatii opiskelua ja vaivannäköä siinä missä esimerkiksi joku mopon korjailu, mitä nuoret pojat harrastaa. Ei kukaan ihmettele että miten se naapurin 17-vuotias poika on niin lahjakas vanhojen autojen kanssa, onko se syntynyt sellaisen taidon kanssa, kaikki ymmärtää että osaaminen on vaatinut asian opiskelua pikkupojasta asti.