Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko useilla naisilla vaan joku luontainen kyky että osaavat sisustaa tuosta noin vain kämpän hienoksi??

Vierailija
09.07.2022 |

Hämmentyneenä katsoin jotain 20v naisten youtube videoita kun ovat sisustaneet kämpät hienoiksi. Itse en osaa mitään tuollaista ja olen kohta 30v. Kämppä näyttää aina ihan sekasorrolta ( mikään ei sovi yhteen!!). Tuskin nuo nuoret naiset mitään sisustuslehtiäkään ovat selailleet sitten? Tuntuu että ne jotenkin osaa sen ennalta, en tiedä? Joku luontainen kyky. Itsellä ei ole tuollaista kykyä vaikka muuten olen taiteellisesti lahjakas, harmi.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi useimpien naisten asunnot ovat kuin kaatopaikkoja. naiset aina syyttävät lapsia, joka on huono selitys, koska olen nähnyt myös siistejä lapsiperheiden asuntoja

niissä perheissä nainen ei ole töissä tai rilluttele muualla vaan pitää huolta lapsista.

Vierailija
62/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta kans tuntuu että oma kämppä näyttää aina vaan joltain opiskelijakämpältä. Olen 30v ja asun omistusasunnossa, jossa on ihan siistit pinnat ja hyvät lähtökohdat nätille sisustukselle. Ei vaan jotenkin onnistu.

Onko sulla sukulaisten vanhat rikkinäiset romut vielä siellä? Moni mies ei tajua heivata niitä kaatopaikalle heti kun mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, minulla.

Vierailija
64/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on. Itselleni sisustaminen on helppoa. Samoin äidilleni ja anopilleni. Kaikki tehdään aika oman maun mukaan ja meillä kaikilla on ihan erilaiset mieltymykset.

Yksi ystävistäni on jotenkin aivan avuton sisustaja ja niin on kälynikin. Mikä on outoa, koska anopilla kumminkin on hyvä maku. Ja sitten iso osa tutuista tosiaan tekee niinkuin sen hetkinen trendi on.

Vierailija
65/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla on. Itselleni sisustaminen on helppoa. Samoin äidilleni ja anopilleni. Kaikki tehdään aika oman maun mukaan ja meillä kaikilla on ihan erilaiset mieltymykset.

Yksi ystävistäni on jotenkin aivan avuton sisustaja ja niin on kälynikin. Mikä on outoa, koska anopilla kumminkin on hyvä maku. Ja sitten iso osa tutuista tosiaan tekee niinkuin sen hetkinen trendi on.

Osaatko antaa vinkkejä? Vai tuleeko niin luonnostaan, ettet osaa?

Vierailija
66/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on tärkeämpi kuin sisustus.

Vierailija
67/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kans tuntuu että oma kämppä näyttää aina vaan joltain opiskelijakämpältä. Olen 30v ja asun omistusasunnossa, jossa on ihan siistit pinnat ja hyvät lähtökohdat nätille sisustukselle. Ei vaan jotenkin onnistu.

Onko sulla sukulaisten vanhat rikkinäiset romut vielä siellä? Moni mies ei tajua heivata niitä kaatopaikalle heti kun mahdollista.

Ei ole sukulaisten jämiä enää. Olen onnistunut korvaamaan mm. ruokapöydän uudella, puisella tyylikkäällä pöydällä ja siihen ostin kauniit tuolit. Muutamia kauniita vanhoja huonekaluja olen myös ostanut. Muutoin onkin ikeaa. Olen muuttanut monta kertaa ja sisustuksen pitäisi aina elää asunnon mukaan, ja se ottaa oman aikansa. Nyt tuntuu että koko olohuone pitäisi laittaa uusiksi - sohva, telkkaritaso, nojatuoli pois ja sopivammat tilalle. Ehkä ongelmana on eniten raha ja kuljetusmahdollisuudet, vaikea ostaa jostain torista mitään kun ei ole isoa autoa eikä kantoapua.

Vierailija
68/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkemättä tilaa en osaa sanoa kovin tarkasti. Pääasia että huonekalut sopii toisiinsa ja että tasot on puhtaat. Ja siistiä. Mikään sisustussilmä ei pelasta tilaa jossa kaikki on täynnä roskaa ja pölyä.

Sitten taas kun näkisi millainen tila ja mitä huonekaluja käytettävissä, olisi paljon helpompi neuvoa tarkasti.

Vierailija
69/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkemättä tilaa en osaa sanoa kovin tarkasti. Pääasia että huonekalut sopii toisiinsa ja että tasot on puhtaat. Ja siistiä. Mikään sisustussilmä ei pelasta tilaa jossa kaikki on täynnä roskaa ja pölyä.

Sitten taas kun näkisi millainen tila ja mitä huonekaluja käytettävissä, olisi paljon helpompi neuvoa tarkasti.

Mistä voi tietää mitkä huonekalut sopii toisiinsa? 

Vierailija
70/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että takana on myös taiteellisuutta ja luovuutta. Kyky yhdistellä värejä ja muotoja ja ennenkaikkea hahmottaa tilaa.

Esim mun vanhemmat oli köyhiä mutta mun äitini sai sisustettua kodin todella tyylikkäästi vähillä varoilla. Meillä oli tosi kaunis koti, äitini oli aika rohkea sisustaja.

Meidän perheessä kaikki rakastavat sisustamista. Kuopus oli 3v kun muutimme yhteen taloomme ja hänellä oli tarkat värit ja materiaalit mielessä. Mihin tulee sänky, miten kirjoituspöytä sijoitetaan. Sama tyttö sisusti muutamalla perintökalusteella, siskoilta saaduilla tekstiileillä ja parilla uudella ostoksella opiskelijakämpän joka on ihan muuta kuin pelkkä "taukopaikka". Voisi olla sisustuslehdessä. Ei trendien perässä juoksua, ei hetken huumaa vaan tyylikäs nuoren aikuisen koti

Vierailija
71/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää mitkä huonekalut sopii toisiinsa? 

.Meillä on huonekaluja vv 1890-2021. Nuo ikivanhat puukalusteet sopii oikein hyvin suht moderniin sohvaan. Puuodien sävy on lähelle sama

Vaikeinta on yhdistää jotain kellastunutta mäntyä tai pyökkikuvioista kalustelevyä mihinkään.

Vierailija
72/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että osittain sisäsyntyistä ja kehittyy harjoittelun myötä. Sisustuslehdistä voi saada vinkkejä, mutta niiden pohjalta voi myös mennä pahasti metsään. Esim. taannoinen bohotyyli oli pitkälle vietynä kamala, mutta pienenä mausteena ok. Kerroksellisuus tekee hyvän sisustuksen, ei se että kaikki on kerralla sävy sävyyn hankittu. Viihtyisimmissä tuntemissani kodeissa on yhteistä se, että niissä asukkaiden persoona ja elämäntapa näkyvät, muuten ovat tyylisuunniltaan hyvin erilaisia. Raha ei ole ratkaisevin tekijä, näkeehän tuon vaikkapa oligarkkien järkyttävän rumista ökypalatseista!

Vierailija
73/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla on rahaa,hyvä tulonen suhde,tai aviomies,luottokortti! Voi sisustaa ihan miten haluaa ja maksaa ammatti sisustajalle,kertomatta sitä kenelekään.Ottaen kunnian itselleen.

Vierailija
74/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset käyttävät sisustussuunnitelijoiden palveluita.

Vierailija
75/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän enemmän tyylihuonkaluista kuin Ikeasta. Onneksi olen saanut kotoa muutamia arvokkaita tyylihuonekaluja. Kun niiden ympärille kokoa kauniit tekstiilit, matot ja verhot ja arvokkaat  koriste-esineet, tulee  tulos: vau, teillä on kaunista.  Jos ei ole paljon rahaa saa  seuraamalla  Toria ja eri netti myyntipalstoja  ja sisustuslehtiä.  Toki parhaan opin ole saanut kotoa äidiltäni ja tädeiltä. Heillä kaikilla satsattiin kotiin  ja sisustamiseen. On ihanaa aina tulla kotiin ja rentoutua  pehmeällä jenkkisohvalla.

Vierailija
76/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikeasta saa halvalla/helposti tavaraa, joka sopii just tähän päivään ja ne on tehty sitä silmällä pitäen, että ne istuvat yksyhteen. Moskat voi kipata kaatikselle sit parin vuoden jälkeen, kun trendit vaihtuu. Just siks ne puhuu kierrättämisestä - helppo koota ja helppo hävittää.

Trendit ja sisustusideat leviävät somessa nopeasti. Kun kaikki seuraavat niitä uskollisesti, niistä voi kehittää yhteensopivia moduuleita, koska valmistajilla X ja Y on samanlaista geneeristä tuotetta valikoimissaan. Esimerkiksi keväällä 202x on se ja se väri muodissa.

Yhteensopivuusongelmia syntyy, jos putoaa kelkasta, säilöö muutaman vuoden takaista tavaraa nurkissaan tai ei ole kiinnostunut ultramodernistisesta tyylistä. Kertakäyttömuotia ja persoonallisuutta 0%.

ei ikearoska kestä vuosia, joten vanhentuneen ikeamuodin säilyminen ei ole ongelma

Hyvin kestää, jos ei ole lapsia tai eläimiä hajottamassa niitä. Ei huonekalut itsestään hajoa.

Vierailija
77/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaminen on taito siinä missä muutkin taidot. Taitavalla sisustajalla voi siis olla sekä luontaista taipumusta että tarkoituksellisen harjaannuttamisen tuloksena syntynyttä osaamista.

Kun ostimme tämän kodin, ostin noin puolen vuoden ajan kaupasta erilaisia sisustuslehtiä ja tutkin niitä. Googletin ja etsin elementtejä, jotka minua miellyttivät. Ihan oikeasti siis etsin tietoa. Tein tämän siitä huolimatta, että minulla on varsin selkeä oma tyyli. Asun vanhassa hirsitalossa, jota halusin tuoda myös sisustustyyliltään lähemmäs sen rakennusajankohtaa. Tämä rajoittaa asioita, mutta pidän edelleen silmät auki sille, miten juuri tässä sisustamisen genressä juuri nyt toimintaan. Esimerkiksi nyt keittiötä remontoidessani tutkin tarkasti ruotsinkielisiä instakuvia hakusanoilla kök ja skafferi (ruotsalaiset nimittäin hallitsevat vanhojen talojen sisustamisen olematta ällöjä). Otan kuvakaappauksia ja alan hiljalleen hahmotella, mitkä ideat ovat käyttökelpoisia itselleni.

Vierailija
78/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on, mutta ei mulla. Värit ja tyylit ja huonekalut ihan sekasortoa. Onneksi nykyään sekin on muotia, sitä voi sanoa boheemiksi tai kerrostumiksi 😀

Vierailija
79/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta kyllä minä olen sisutuslehtiä selaillut ja katsonut netistä. Se vain luontaisesti kiinnostaa. Vaikka en mikään himosisustaja olekaan. Ja kaupassa ostan aina vähän kuin pareittain asioita. En osta yhtä tyynyä vaan vähintään kaksi tai neljä. En osta yhtä kukkaruukkua vaan vähintään kaksi samanlaista niin näyttävät kivoilta vierekkäin.

Yksi ammattilaisten käyttämä keino sisustamisessa on parittoman määrän sääntö. Siitä löytyy useita artikkeleita, jos aihe kiinnostaa. Tässä nyt vain yksi esimerkki: https://www.is.fi/asuminen/art-2000006419730.html. Itselle tullut tutuksi aikoinaan opintojen myötä.

Vierailija
80/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia minkä olen huomannut auttavan on se että ei ole miestä tai mies on paljon pois kotoa. Miehillä on tapana kerätä aivan ihme roinaa ja kasata sitä ympäri asuntoa. Pian joka paikassa on ihme röykkiöitä, läjiä papereita, pikkutavaraa, keskeneräisiä korjausprojekteja, tekniikkaa järki lähtee.