Onko useilla naisilla vaan joku luontainen kyky että osaavat sisustaa tuosta noin vain kämpän hienoksi??
Hämmentyneenä katsoin jotain 20v naisten youtube videoita kun ovat sisustaneet kämpät hienoiksi. Itse en osaa mitään tuollaista ja olen kohta 30v. Kämppä näyttää aina ihan sekasorrolta ( mikään ei sovi yhteen!!). Tuskin nuo nuoret naiset mitään sisustuslehtiäkään ovat selailleet sitten? Tuntuu että ne jotenkin osaa sen ennalta, en tiedä? Joku luontainen kyky. Itsellä ei ole tuollaista kykyä vaikka muuten olen taiteellisesti lahjakas, harmi.
Kommentit (84)
On. Useimmiten lapsuudenkodin perua.
Nuorten naisten somekuvista näkee, että heittävät ja jättävät usein vaatteet lattialle.
Ei ole. Aika harvalla on sisäsyntyistä tyylitajua. Tosi monet vain kopioivat muita.
On tietysti miehellä tai naisella mahdollisesti näinkin,mutta onnistuminen vaatii paljon viitseliäisyyttä katsella valikoimia ja etsiä toisiinsa sopivia värejä ja malleja . Seinät voivat olla neutraalit,silloin voi kalusteet olla värikkäämpiä tai päinvastoin. Jos et itse koe osaavasi,ota mukaan kaveri joka osaa. Sinäkin osaat taas jotain muuta,tee sitten vasta palvelus.
Yksi seinä voi olla hyvinkin värikäs,toiset neutraaleja. Sisustuslehtikin voi olla avuksi.
Makuasioita tietysti, mutta mun mielestä monien ihmisten, jotka esittelevät videoissa ym. kotejaan tai ne näkyvät taustalla, kodit ovat aika persoonattomia ja tylsiä kopioita toisistaan.
Tyylitaju ei ole sisäsyntyistä eikä liity sukupuoleen. Kuten joku jo sanoikin, kodin mallikin varmasti vaikuttaa.
onhan youtubessa tutoriaaleja sisustuksesta. Valitse 2-3 pääväriä ja sisustustyyli (esim. skandi, japandi jne.) Pidättäydy niissä. Älä hanki mitään tyylistä poikkeavaa, koska näyttää kaupassa kivalta. Hankkiudu epäsopivista huonekaluista eroon. pääsin tavoitteeseen, kun muutin uuteen kämppään. vain yksi kaappi tuli muutossa. entisessä kämpässä ei ollut lainkaan punaista lankaa, eikä yhtään harmoninen.
Jos asuntonsa lähtökohtaisesti kokee kämppänä, niin en oikein usko sisustusniksejenkään paljoa auttavan.
En tiedä, mutta kyllä minä olen sisutuslehtiä selaillut ja katsonut netistä. Se vain luontaisesti kiinnostaa. Vaikka en mikään himosisustaja olekaan. Ja kaupassa ostan aina vähän kuin pareittain asioita. En osta yhtä tyynyä vaan vähintään kaksi tai neljä. En osta yhtä kukkaruukkua vaan vähintään kaksi samanlaista niin näyttävät kivoilta vierekkäin.
Ei mulla ole ainakaan mitään sisäsyntyistä osaamista. Mutta kun myyntirempattiin kämppä, sain sen helpolla tyylikkääksi. Katselin vähän asuntomessujen kuvia ja myytävien stailattujen kuvia ja kiertelin vähän Ikeassa. Siitä sitten perusideat talteen niin tuli ihan kiva. Silloin oli aika helppoa, kun muodissa oli harmaa ja valkoinen. Eli koko kämppä täyteen harmaata ja valkoista, jonnekin joku tehosteseinä kauniilla tapetilla. Ylimääräiset kalusteet varastoon, harmaat ja valkoiset tekstiilit ja parit viherkasvit. Ja siinä se, näytti melkein sisustuslehdestä olevalta.
Sen nimi on instagram ja sieltä hakee sisustussivuja ja sitten matkii.
No kuka noita videoita alkaa tehdä? Sellainen joka on hyvä sisustamaan. Tietenkin näet sitten vain niiden hyvien sisustajien koteja. Jokaista taitavaa sisustajaa kohti on tuhat huonoa, joka ikäluokassa.
Ei se tyylitaju mitenkään itsekseen kehity iän myötä, siihen pitää käyttää paljon aikaa. Jos et käytä, et tietenkään kehity mihinkään suuntaan.
Se on heino taito. Joku muu vain taikoo seinät ympärille, vedet, viemärit, sähöt, sellaiset pikkujutut. Sitten tulee nainen ja laittaa pari sisustustyynyä paikallee. On taitava likka!
Joo. Muistan kuinka olin jo yläasteella kateellinen kun muut tytöt osasivat koristella esim. kortteja paljon hienommin kuin minä. Joillakin vain on paremmin silmää tällaisiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Se on heino taito. Joku muu vain taikoo seinät ympärille, vedet, viemärit, sähöt, sellaiset pikkujutut. Sitten tulee nainen ja laittaa pari sisustustyynyä paikallee. On taitava likka!
Ehkä sinäkin vielä joskus ymmärrät mitä "sisustaminen" oikein tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuntonsa lähtökohtaisesti kokee kämppänä, niin en oikein usko sisustusniksejenkään paljoa auttavan.
Eikö kämppä ole vain asunnon synonyymi vai tarkoittaako se jotain muutakin?
Kaksi kaveria ovat olleet aina tällaisia sisutusihmisiä. Saankin heiltä ihan ilmaisia sisutusvinkkejä, kun pyydän mukaan ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kämppä ole vain asunnon synonyymi vai tarkoittaako se jotain muutakin?
Minäkin käytän sanaa kämppä vaikka olen sisustanut omaan mieleen tosi hyvin. Kämppä ku kämppä.
Kun katsoo kuvia myynnissä olevista asunnoista, niin ymmärtää helposti, että taito sisustaa kauniisti on vain todella harvoilla.
ei ole