Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavaa, miten jotkut luulee että kaikkia palelee jos ei ole helle

Vierailija
09.07.2022 |

Täällä on tänään +18C ja olin menossa kauppaan t-paita päällä ja shortsit jalassa. Joku totesi minulle kaupan pihalla, että kylläpä olet lähtenyt vähillä vaatteilla liikenteeseen (hänellä itsellään oli takki ja pitkät housut). Totesin vain ykskantaan, että tietääkseni nyt on kesä eikä mikään tammikuu.
Mistä näitä aivopiereskelijöitä aina riittää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka palelette vähän alle 20:ssa asteessa, niin ette taida omistaa minkäänlaisia lihaksia. Luuviulut palelevat, joiden keho ei itse tuota minkäänlaista lämmönsäätelyä.

Vierailija
22/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka palelette vähän alle 20:ssa asteessa, niin ette taida omistaa minkäänlaisia lihaksia. Luuviulut palelevat, joiden keho ei itse tuota minkäänlaista lämmönsäätelyä.

Niinpä niin, kannattaa laihduttaa ylipaino pois niin tuu hiki heti kun liikkuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 astetta riittää, jos ei ole tuulta ja on melko kuivaa.

20 astetta riittää, jos tuulee kevyesti ja on jonkin verran kosteutta/tihkusadetta

25 astetta riittää, jos tulee kovemmin ja on tuntuvaa kosteutta/sadetta

yli 25 astetta on liikaa kaikissa tilanteissa

Vierailija
24/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin on kylmä. Saisi olla yli kolmenkympin lämmintä. Siksi minä olen Kanarialle muutosta haaveillutkin, mutta on vielä ratkaisematta se asia, että miten minä siellä elättäisin itseni. Fuengirolassa taitaisi löytyä töitä ihan suomen kielellä, mutta ei ole Kanarialta tullut semmoista vastaan.

Laita tietsikka päälle ja hauduttele uunissa vaikka karjalanpaistia. Voi olla alasti kotona vaikka tammikuussa kun sen osaa.

Vierailija
25/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin on kylmä. Saisi olla yli kolmenkympin lämmintä. Siksi minä olen Kanarialle muutosta haaveillutkin, mutta on vielä ratkaisematta se asia, että miten minä siellä elättäisin itseni. Fuengirolassa taitaisi löytyä töitä ihan suomen kielellä, mutta ei ole Kanarialta tullut semmoista vastaan.

Säädä sitä ilmalämpöpumppua kolmeenkymppiin, niin tarkenet kyllä.

Vierailija
26/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin kaikkivoipa jumala, niin ottaisin hellehulluilta ilmastoinnin pois.  Joka kesä he puhuvat nauttivansa lämmöstä, mutta siitä huolimatta välttelevät sitä kuin ruttoa. Outoa tuommoinen.

Jep. Helteiden hehkutus loppuisi heti parin unettoman ja hikisen yön jälkeen.

Ei ole ilmastointia, sisälämpötila talvisin +25 ja kesällä tietenkin väkisinkin enemmän. Nukun ja harrastan liikuntaa ym normaalisti helteillä. Helteet voisi jatkua vaikka läoi vuoden.

Pari valvottua yötä ei tunnu missään, kun vauva valvotti kokonaiset pari vuotta joka ikinen yö parin tunnin välein. Ihmeellisen negatiivinen asenne täällä joillakin.

Vierailija
27/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntaa harrastan, hyvä kunto, painoindeksi 18,5 ja rasvakerrosta en ala hankkimaan. Ennemmin valitan kylmyydestä kuin lihotan itseni. Raskaana ollessa en palellut, mutta silloin olikin kiloja reilusti enemmän.

Vierailija
28/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, miten jotkut luulee että 28°C on jotenkin helle.

Tänne on luvattu 39°C juhuu!

Ja miten jotkut luulevat ettei voi inhota sekä voida huonosti helteessä ellei ole lihava ja laiska. Ihan kun se koskisi vain yhtä ihmisryhmää .

Vierailija
29/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin kaikkivoipa jumala, niin ottaisin hellehulluilta ilmastoinnin pois.  Joka kesä he puhuvat nauttivansa lämmöstä, mutta siitä huolimatta välttelevät sitä kuin ruttoa. Outoa tuommoinen.

Näinpä. On mahtavaa hehkuttaa hellekelejä, kun kämppä on viileä, autossa on ilmastointi ja suurin urakka mahdollisen ilmastoidun toimiston jälkeen on viileä kauppa, ilmastoitu punttisali ja ehkä sitten ulkona se uiminen... Että tervetuloa vaan oikeaan elämään. Viikko mansikkapellolla, asfalttityömaalla tai hikisessä toimistossa, eteläpuolen ilmastoimattomassa kaksiossa asuen, tekisi poikaa monelle helleintoiselle... Tai vaikka mukavassa hoitokodissa vaipoissa 24/7...

Ei ne vaipat viilene vaikka helteistä nauttivat sanoisivat vihaavansa kuumuutta.

Ja ihan turha kaataa vihaansa jonkun ihmisryhmän niskaan, kukaan ei voi valita säätä.

Itse inhoan talvea ja kylmiä kelejä.

Vierailija
30/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva sitten haista paskalta, vaikka tunnin välein kävisi suihkussa ja vaihtaisi vaatteet. Ei tuollainen ole millään tavalla mukavaa.

Ilmeisesti todella monet ihmiset eivät ymmärrä, että ihmisetovat erilaisia ja nauttivat eri asioista.

Eivät tosiaankaan. En minä haise paskalta jos tulee vähän kuuma.

Vierailija
31/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä nyt usko, olen ollut tällainen aina riippumatta siitä mikä on painoindeksi tai lihasten tila.

Afrikassa vieraillessani paikallinen mies laittoi takin päälle jossain 25 asteen kohdilla kun turistit (minua lukuun ottamatta) vetivät sortseissa ja teepaidoissa. Erilaisia ihmisiä nyt vain on, en vain sattunut syntymään lämpimään maahan ja siitä kärsin suurimman osan vuodesta.

Vierailija
32/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia.

Minä palelen lähes aina, ja kiloja on ylimääriäsiäkin, eli "laihuus" ei ole syy.

Talvella kotona (kt-asunto) on AINA viileää. Ironista on se, ettei oikeastaan edes ole (yleensä ihmiset sanovat että onpas täällä lämmin kun tulevat käymään) joten käsitän että 'ongelma' on minussa ei asunnossa/lämmityksessä.

Vihaan kylmyyttä, inhoan tunnetta kun menee peiton alle ja ei saa unta ennen kun peitto on lämmennyt, pidän 2 kuumavesipulloa peiton alla että lämpiäisi nopeammin.

Helteillä kun asunnossa on n. +30C mjnä NAUTIN! Ja, ei ole ilman viilentimiä todellakaan käytössä. Nukun myös kesäsisin tavallisen peiton alla jne.

Ulkomailla ns. etelässä lomaillessa klen varmaan ainoa ihminen jota ei ilmastoinnin puute haittaa, ja siinä missä muut menevät reissussa ostarille tmv. ilmastoituun paikkaan 'viilentymään' minä käyn vain jos on pakko/poistun ulos odottelemaan muita.

Olen joskus miettinyt onko minussa jotain 'vikaa' (näin joskus leffan mikä perustui tositapahtumiin, ja kertoi vähän käänteisesti islantilaisesta miehestä joka kesti poikkeuksellisen hyvin kylmää) mutta esim. kilppariarvot ym. on aina olleet ihan kunnossa.

En tiedä liittyykö mihinkään vai ei, mutta monesti (myös esim. lääkärissä) on sanottu että onpas minulla lämpimät kädet.

Myös ehkä'hohkan' lämpöä, ihoni on hieman ilm. lämpimämpi (ei siis kuumetta tai vastaavaa!) kun useampi on asiasta maininnut, itse vaikea arvioida.

En juurikaan hikoile, jos käyn lenkillä niin silloin kyllä. Mutta useasti olen maannut esim. aurinkotuolissa käytännössä 'hiettömänä' vaikka muu seurue maanneet ihan kastelukannuina vieressä.

Vierailija
33/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on paljon näitä tyyppejä, jotka aloittavat hellesäällä keskustelun ensimmäisenä totemalla, että: "On se mukava, kun tuli lämpimät ilmat". Ööh, minusta lämmintä on ollut jo tuota ennenkin, kun on ollut sellaiset +17-20°C, joten ihmettelen sen puoleen noita toteamuksia. Ymmärrän jos keskellä kesää on esim +8°C, että sitä voi pitää kylmänä Suomenkin mittapuulla.

Alle 25 astetta tarkoittaa sitä, että pakko pukea pitkähihaista ja -punttista vaatetusta eli liian viileää jollei tee metsätöitä tms. ruumiillista työtä.

Kesällä kuuluukin olla lämmin, myös varjossa ja sortseissa.

Toivottavasti ilmastonmuutos tuo ikuisen kesän Suomeenkin.

Toivottavasti ei tule. Mitä jos sä muuttaisit Afrikkaan, niin oltais molemmat tyytyväisiä lämpötiloihin.

Vierailija
34/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se w t  kulkea sortseissa ihan ylipäätänsäkin.

SANNA MARIN EI OLE WEETEE!

Vierailija
35/37 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan ilmastointia.

Käännän sen autossa, taksissa, asunnossa jne pois päältä välittömästi. Inhoa kylmiä vetoisia toimistoja ja ilmastoituja kauppoja mihin pitää mennä villatakissa ja sukat jalassa kesällä.

Sanomattakin selvää ettei minulla ole sitä kotona eikä reissussa käytössä.

Viihdyn oikein hyvin lämpimässä, tälle viikolle luvattu 34-36. Tulin juuri sisälle kun aamulämpö oli vain 18, oli vähän vilakkaa juoda kahvi terassilla. Kohta siihen onneksi paistaa aurinko joten pääsen aamiaiselle.

Mulle riittää vilvoitukseksi se jos käy pieni tuulenhenkäys. En myöskään pelkää pientä nihkeyttä iholla.

Vierailija
36/37 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva sitten haista paskalta, vaikka tunnin välein kävisi suihkussa ja vaihtaisi vaatteet. Ei tuollainen ole millään tavalla mukavaa.

En ole edellinen mutta ainakaan me emme haise hieltä emmekä paskalta eikä kukaan muukaan täällä etelässä?? Tänään tulossa 34 astetta

Emme vaikka teemme n 4 tuntia päivässä raskasta raksatyötä tai pihahommia yli 30 asteessa. Raksaukot talollamme 8 tuntia eikä kukaan haise, mulla on tosi herkkä nenä joten haistaisin kyllä.

Aamulla suihku ja puhtaat vaatteet, raksalla vaihdetaan raksavaatteet (mulla pitkät trikoot, väljä t-paita, sukat ja lenkkarit). Ainoa myönnytys kuumalle on rintsikoiden jättäminen pois. Lounaalle/asioille lähtiessä huuhtaisu vedellä pölyt pois ja normivaatteet päälle. Illalla tarvittaessa toinen suihku.

Jos hiki haisee kyseessä on joku sairaus. Lihavuus ja db 2 aiheuttaa hajua

Vierailija
37/37 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kehossani on tapahtunut joku muutos. Ennen palelin +18, mutta nykyään saatan alkaa hikoillakin siinä. Tämä alkoi kun aloitin hikiliikunnan. Keho varmaan muutenkin aktivoitui. Laiha olen aina ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan