Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suomalainen 1839-vuotias nainen on keskimäärin noin 165-senttinen, painaa 69,6 kiloa ja käyttää L-koon vaatteita.

Vierailija
09.07.2022 |

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160cm "pitkä" ja painan 49kg. 35v

Vierailija
42/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 3 v enemmän

Pituutta 3 cm vähemmän

Painoa 20 kg vähemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää seurata tätä nuorten naisten lihomista, nyt jo L-koko keskiverto kokona...

En ole koskaan ymmärtänyt tätä väitettä, että nuoret naiset olisivat nykyään isoja. Tässä jutussa nyt oli ikä sinne 39 vuoteen asti, mutta kun sellaisia kaksikymppisiäkin kuulee usein väitettävän isoiksi. Minusta he ovat todella pikkuisia. Ne, jotka ovat ylipainoisia, ovat usein oikein reilusti ylipainoisia, mutta keskiverto kaksikymppinen on todella pieni, paitsi todella laiha ja siro, myös lyhyt. Olen sellainen aika keskiverto suomalainen keski-ikäinen nainen, en hoikka, mutta en ylipainoinenkaan, jotain 165 senttiä pitkä, ja nuo parikymppiset ovat minuun verrattuna ihan pieniä, puolet kapeampia ja huomattavasti lyhyempiäkin.

Mistä tämä väite, että nuoret naiset olisivat niin isoja?

Vierailija
44/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko 165-senttisten naisten yleisin paino tuon n. 70kg vai onko tässä otettu keskiarvot sekä pituudesta että painosta ja keksitty, että se kertoo jotain keskimääräisestä koosta? :D

Sulle ei vissiin Gaussin käyrä ole vieläkään tuttu? Suurin osa on aina lähellä keskiarvoa.

Vierailija
45/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v ja 163cm ja 55kg. Vaatekoko housuissa S ja paidoissa M.

Vierailija
46/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten pitää tutkimukset paikkansa mutta ainakin minä näen päivittäin yhtä paljon itseni pitusia ja vähän pidempiä naisia ketkä ovat ilman korkoja kuin itseäni lyhyempiä. T: 178cm mies

Vierailija
47/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäinen on kaiken arvostelun yläpuolella :)

Vierailija
48/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo L-koko on omituista. Olen tuon mainitun pituinen, paljon vanhempi tosin ja painoakin on huomattavasti enemmän. Olen laihtunut aika paljon, ja laihdutus jatkuu edelleen. Jos olen nyt M-kokoa, en voi mitenkään olla vielä seitsemän kiloa laihduttuani L-kokoisissa vaatteissa.

Itsekin ihmettelin. Mutta ehkä sitten sellainen täysin liikkumaton ihminen on 70 kiloisena L-kokoa. Itse ainakin liikun aika paljon ja olen aina liikkunut, joten ehkä on lihastakin siinä omassa yli 70 kilon painossa mukana. Ainakin omat pohjelihakset on aika isot ja niistä löytyy myös voimaa.

Vierailija
49/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 3 v enemmän

Pituutta 3 cm vähemmän

Painoa 20 kg vähemmän

Vautsi, 1836 v palstalainen

Vierailija
50/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Keskipituuksissa on havaittu hienoisia eroja alueellisesti. THL:n vuoden 2014 aikuisväestön terveyttä koskevan raportin mukaan naiset Itä- ja Pohjois-Suomessa olivat muualla asuvia keskimäärin lyhyempiä (164 cm).

Myös Pohjois-Suomessa asuvien miesten keskipituus oli muuta maata pienempää. Pisimmät miehet löytyivät taulukon perusteella taas Länsi-Suomesta, jossa miesten keskipituus aikuisväestössä oli 180 senttimetriä."

Pätkät asuu idässä, pitkät lännessä.

Suomen pisimmät miehet ja itse asiassa maailman pisimmät ihmiset tulevat geneettisesti Paltamon kunnan alueelta. 250 cm pitkien Daniel Cajanuksen ja Väinö Myllyrinteen geenit palautuvat Paltamon kunnan alueelle. 

Vierailija
51/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää seurata tätä nuorten naisten lihomista, nyt jo L-koko keskiverto kokona...

En ole koskaan ymmärtänyt tätä väitettä, että nuoret naiset olisivat nykyään isoja. Tässä jutussa nyt oli ikä sinne 39 vuoteen asti, mutta kun sellaisia kaksikymppisiäkin kuulee usein väitettävän isoiksi. Minusta he ovat todella pikkuisia. Ne, jotka ovat ylipainoisia, ovat usein oikein reilusti ylipainoisia, mutta keskiverto kaksikymppinen on todella pieni, paitsi todella laiha ja siro, myös lyhyt. Olen sellainen aika keskiverto suomalainen keski-ikäinen nainen, en hoikka, mutta en ylipainoinenkaan, jotain 165 senttiä pitkä, ja nuo parikymppiset ovat minuun verrattuna ihan pieniä, puolet kapeampia ja huomattavasti lyhyempiäkin.

Johtunee siitä, että usein ne isokokoiset nuoret pysyttelee kotona

Vierailija
52/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aloitus 1000-vuotisten naisten painosta

Vierailija
53/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko 165-senttisten naisten yleisin paino tuon n. 70kg vai onko tässä otettu keskiarvot sekä pituudesta että painosta ja keksitty, että se kertoo jotain keskimääräisestä koosta? :D

Tämä. Painossa on paljon suurempi hajonta kuin pituudessa. Otannassa voi olla mukana painoja, jotka ovat kaksinkertaisia keskipainoon nähden (140 kg), mutta pituuden suhteen näin ei voi olla (330 cm!).

Vierailija
54/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei vissiin Gaussin käyrä ole vieläkään tuttu? Suurin osa on aina lähellä keskiarvoa.

Näin matemaatikkona täytyy sanoa, että ei Gaussin käyrää pitäisi käyttää ollenkaan, vaan tulisi käyttää log-normaalijakaumaa. Gaussin käyrän eli normaalijakauman käyttö ei ole nykytietämyksen valossa perusteltua, joten toi THL:n aritmeettinen keskiarvoluku on harhaanjohtava luku. 

Vierailija
55/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman sentin pidempi ja huomattavasti kevyempi (reilu 50kg). Vaatekokoni on s.

Enkä kyllä muutenkaan vastaa ulkonäöltäni keskiverto suomalaista.

Vierailija
56/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Pohjois-Suomessa asuvien miesten keskipituus oli muuta maata pienempää. Pisimmät miehet löytyivät taulukon perusteella taas Länsi-Suomesta, jossa miesten keskipituus aikuisväestössä oli 180 senttimetriä."

Pätkät asuu idässä, pitkät lännessä.[/quote

Mites ku miä asun Savossa ja oon 195 pitkä...pitääkö mun mennä lyhentämään jalkoja vai keskijalkaa?

Vierailija
57/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtunee siitä, että usein ne isokokoiset nuoret pysyttelee kotona

Mutta ei heitä ole suurin osa ikäluokasta. Ja jos he pysyttelevät kotona, niin eiväthän nämä nuorten naisten lihavuudesta paasaavatkaan heitä silloin näe.

Eli missä se nuorten naisten valtava lihominen oikein näkyy? Ei ainakaan katukuvassa.

Vierailija
58/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomalainen 2020 luvun mamma on keskimäärin 158cm ja painaa 96 kg ja käyttää m koon  vaatteita (vaatteiden mitoitus muuttunut kehopositiiviseen suuntaan)

Uuuh aaah oooh. Kehopisitiibinen mmmmmmmmmmnies on täällä taas tumputtamassa🤏🥕

Vierailija
59/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkät asuu idässä, pitkät lännessä.[/quote

Mites ku miä asun Savossa ja oon 195 pitkä...pitääkö mun mennä lyhentämään jalkoja vai keskijalkaa?

Ja minä myös, ja juuret on täältä, ja pituutta on 176cm, ja olen nainen. Kaikki meidän suvun savolaiset on pitkiä.

Vierailija
60/62 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

27v, 168cm, 59kg. Käytän S-kokoa.