suomalainen 1839-vuotias nainen on keskimäärin noin 165-senttinen, painaa 69,6 kiloa ja käyttää L-koon vaatteita.
Oletko sinä suomalaisen naisen mitoissa?
https://www.iltalehti.fi/keho/a/efa84037-562c-4c79-b172-88c3bfb6c2d0
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää myös huomioida että nykyinen L = M vielä n. 10 vuotta sitten
Siis että 10 vuotta sitten oltiin lihavampia? Ahaa.
Taitaa olla toisin päin.
Sitä minäkin. - se, jolle vastasit
Ei ku painan enemmän ja oon lyhyempi:Ddd
Onpas vanha, toivottavasti en elä 1839-vuotiaaksi.
Jaa en sitten nähtävästi ole suomalainen nainen, kun olen 170cm ja 55kg. :(
Olen 167 cm/61 kg.
Tosin olen syntynyt jo 1957, eli en kuulu samaan ikäryhmään.
Hassua, että en ole koko ikänäni pitänyt itseäni ulkoisesti poikkeavana.
Olen pidempi ja selvästi hoikempi kuin keskiverto nainen, mutta silti käytän L-koon housuja, pikkareita ja farkkuja erityisesti. Ei todellakaan siksi, että minulla olisi hehtaaripylly. Näiden mitoitus vain on tehty hyvin niukaksi, enkä tykkää kireistä vaatteista.
No idässä asuvana olen 164cm juuri keskipituinen. Painoa 52kg, kokoa xs.
N38
Järkyttävää seurata tätä nuorten naisten lihomista, nyt jo L-koko keskiverto kokona...
Vierailija kirjoitti:
Olen pidempi ja selvästi hoikempi kuin keskiverto nainen, mutta silti käytän L-koon housuja, pikkareita ja farkkuja erityisesti. Ei todellakaan siksi, että minulla olisi hehtaaripylly. Näiden mitoitus vain on tehty hyvin niukaksi, enkä tykkää kireistä vaatteista.
Ei ole tehty. Ihan normaalikokoisia. Jos olet päärynän mallinen, niin alakeoppasi voi olla 1-3 numeroa suurempi, kuin yläkeoppasi.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää seurata tätä nuorten naisten lihomista, nyt jo L-koko keskiverto kokona...
Mutta et ole yhtään huolissasi nuorten miesten paisumisesta? Melkein puolet nuorista miehistä on ylipainoisia!!!!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuon ikäinen ole jo maan tomuna.
Aina sanotaan, ettei painon yhteydessä saa puhua isoista luista, nyt ehkä voisi
Joudun odottamaan vielä 1799 vuotta että voin kertoa, että minkä pituinen ja painoinen olen silloin.
Mutta onko 165-senttisten naisten yleisin paino tuon n. 70kg vai onko tässä otettu keskiarvot sekä pituudesta että painosta ja keksitty, että se kertoo jotain keskimääräisestä koosta? :D
Olipa oksettava kuva tuossa artikkelissa tuo sivutissi kuva maharötkylän kanssa. Hyh.
Minusta tuo L-koko on omituista. Olen tuon mainitun pituinen, paljon vanhempi tosin ja painoakin on huomattavasti enemmän. Olen laihtunut aika paljon, ja laihdutus jatkuu edelleen. Jos olen nyt M-kokoa, en voi mitenkään olla vielä seitsemän kiloa laihduttuani L-kokoisissa vaatteissa.
Reilu 6kg painoa pois, niin olis just sopiva. Ei ees pitkä laihdutusurakka...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja suomalainen keskimääräinen mies on jossain muualla kuin inisemässä vauvapalstalla.
Vahvasti epäilen tätä. Tyypillinen suomalainen mies on jo kovassa kännissä ja trollaa tänne.
Aika sääli, että palstan naiset kääntävät keskustelun kuin keskustelun miesten halventamiseksi.
Oon 165cm ja 76 kg, mutta käytän M-koon vaatteita. Ja ne ei ole liian pieniä, kuten joku kohta tulee väittämään.