Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kävi kaupassa ja toi kaikkea epäterveellistä..

Vierailija
09.07.2022 |

Olemme tehneet yhdessä elämäntapamuutoksen. Itse olen pudottanut 30kg painoa ja mies 15kg. Minähän se olen yleensä se joka kaupassa käy, ja ostan aina mahdollisimman terveellistä ruokaa. Tuoreita vihanneksia, hedelmiä, lihoja joista teen mahdollisimman pitkälle kotiruoat itse, en kovin usein osta mitään prosessoitua.

Eilen tein sen virheen että laitoin miehen käymään kaupassa. Ja mitä tämä tuo sieltä.. roiskeläppäpizzoja, pinaattilettuja, porkkanalettuja, poprillin halppismakkaraa, mikrohamppareita, marinadissa uivia kanasuikaleita, rasvaisinta jauhelihaa mitä kaupasta löytyy, kinkkukiusaustarvikkeet valmis peruna-sipulisekoituksesta ja siihen joku halpa höttökinkku yms.. toi se jopa kurkkua ja kirsikkatomaattia kasviksiksi.. Mies puhuu aina miten hänkin on elämäntapamuutoksen tehnyt mutta noilla ruuilla näin ei kyllä ole. Ja kun mainitsin asiasta että tämmöstä ruokaa sitten toit niin vastaus oli että no nämä on nopeita laittaa lapsille jos ei kerkeä ruokaa tehdä. Minä kun haluaisin myös lapsille opettaa niitä terveellisiä elämäntapoja enkä sitä että aina vedetään jotain eines pinaattilettuja tai pizzaa.

Mies on myös tosi tarkka rahankäytöstä, siksi ostaakin aina halvinta mutta ei tuossa pidemmän päälle säästöä tule jos se halpa mitä ostetaan on einestä.

Yritäppä tässä sitten itse syödä terveellisesti kun kaappi on täynnä kaikkea muuta. Olen kokki, kuten myös mies entiseltä ammatiltaan eli ruuanlaittotaidoista ei pitäisi pulaa olla hänellä, ei vaan viitsi nähdä yhtään vaivaa vaan mennään sieltä mistä aita on matalin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta ruokavaliolta

Vierailija
22/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-myös lapsille opettaa niitä terveellisiä elämäntapoja enkä sitä että AINA vedetään jotain eines pinaattilettuja tai pizzaa.-

Mitä ne lapset tähän mennessä ovat vetäneet, kun olette miehesi kanssa jo pitkään pudottaneet painoa terveellisemmällä ruokavaliolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole elämäntapamuutos, jos joku satunnainen kinkkukiusaus tai pizza on niin kamalaa.

Se on sitten laihdutuskuuri, ne rajaa paljon ruokia pois ja ei useinkaan salli joustavuutta.

Eihän se kamalaa olekaan, mutta ajatukseni tässä oli se että jos pizzaa haluaa niin senkin voisi tehdä itse. Nuo roiskeläpät eivät ole edes hyvänmakuisia. Ja kinkkukiusauskin olisi ihan eri makuinen jos siihen pilkkoo raakaa perunaa ja ostaa jonkun vähän paremman kinkun kun jonkun höttö pizzasuikalepussin. Ap

No mikset sitten pilko siihen lisäksi sitä raakaa perunaa???

Vierailija
24/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinit ovat rasvaliukoisia, että rasvojakin tarvitaan terveellisen ruokavalion ylläpitoon. Ei tarvitse erikseen lisätä rasvaa, kun tekee jauhelihasta kastikkeen/sopii paremmin makaronilaatikkoon. Pitää kyllä katsoa tarkemmin, mitä muuta syö päivän aikana, mutta ei rasvaisempaan lihaan maailma kaadu imo.

Vierailija
25/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, se mies osti vähän epäterveellisempää ruokaa, mutta ap vaikuttaa rasittavalta.

Vierailija
26/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-myös lapsille opettaa niitä terveellisiä elämäntapoja enkä sitä että AINA vedetään jotain eines pinaattilettuja tai pizzaa.-

Mitä ne lapset tähän mennessä ovat vetäneet, kun olette miehesi kanssa jo pitkään pudottaneet painoa terveellisemmällä ruokavaliolla?

Ihan normaalia kotiruokaa koska minä olen se joka yleensä kaupassa käy ja tuon sieltä ihan oikeita ruokatarvikkeita enkä eineksiä ja minä ne ruuat myös lähes aina valmistan. Näin kävi nyt kun mies kävi tällä kertaa kaupassa. Ap

Vierailija
27/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä keksittyjä mies teki sitä ja sitä -provoja. Miesv haa vaan pitää lietsoa.

Vierailija
28/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

wdq kirjoitti:

Vitamiinit ovat rasvaliukoisia, että rasvojakin tarvitaan terveellisen ruokavalion ylläpitoon. Ei tarvitse erikseen lisätä rasvaa, kun tekee jauhelihasta kastikkeen/sopii paremmin makaronilaatikkoon. Pitää kyllä katsoa tarkemmin, mitä muuta syö päivän aikana, mutta ei rasvaisempaan lihaan maailma kaadu imo.

Ei tietenkään kaadu, rasvainen liha on ravitsevampaa kuin rasvaton tai vähärasvainen.

Vierailija
29/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin laihdutan mutta välillä käyn salaa kebabbia syömässä. Ostan kyllä vesimelonia ja hedelmiä usein. Eilen sorruin karkkia ostamaan ja sanoin vaan tyttöystävälle että nyt on karkkipäivä.

Aion ostaa painoja kotiin kuten painonostotangon ja 50 kg painoja siihen sekä käsipainoja ostan. Alan nostamaan puntteja sitten joka päivä. Tavoite olis 1000 kertaa viikossa nostaa maasta nostona ja kaikki nostot kirjataan vihkoon. 10 kg pitää pudottaa painoa itse. Tyttöystävä on normaalipainoinen mutta kyllä sekin haluaa punttejä nostaa. Kuntopyörä meillä on ja muutenkin fillarilla poljetaan joka paikkaan. Se vaan että karkkia olen syönyt kesän aikana aika paljon että pitäis päästä eroon karkista. En ole päässyt karkkihyllyn ohi kaupassa ostamatta.

Vierailija
30/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia kotiruokaa koska minä olen se joka yleensä kaupassa käy ja tuon sieltä ihan oikeita ruokatarvikkeita enkä eineksiä ja minä ne ruuat myös lähes aina valmistan. Näin kävi nyt kun mies kävi tällä kertaa kaupassa. Ap

No eihän ne lapset sitten aina niitä vedä, joten tuskin ne lapsetkaan tuosta pilalle mene.