Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitko lapsesi oikomishoidon yksityisellä, hinta n. 6000 euroa?

Vierailija
09.07.2022 |

Kyse esteetttisestä ongelmasta, etuhampaat vinksin vonksin.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksaisin, maksoin itsellenikin.

Muistakaa sitten käyttää oikeaa oikojaa eli oikomisen erikoishammaslääkäriä! Yksityinen on villilänsi, jossa kaikenlaiset kirjekurssinkin käyneet hammaslääkärit voivat suorittaa oikomishoitoa, joka on oikeasti vaativa erikoisala. En väitä, etteikö jotkut normihammaslääkäritkin osaisi tehdä pienimuotoista oikomishoitoa. Maallikot eivät vain mitenkään voi erottaa ketkä osaavat hommansa ja ketkä eivät. Pahimmassa tapauksessa voi hampaita joutua kuolioon tai tulla muita peruuttamattomia vaurioita jos oikein munataan oikomisen kanssa.

Terveisin allalla oleva.

Tämän huomasin. Käytiin arviossa muuallakin, tämä 6000 € on kallein mutta kyseessä nimenomaan oikomisen erikoishammaslääkäri, opettaakin yliopistolla.

Ap

Vierailija
22/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa omakin hammasrivi olisi oikaistu lapsena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaa hintoja. Katso Liettuan ja Puolan yksityiset hammasklinikat. Lentäkää RyanAirilla.

Joo ei, oikomishoidossa käyntejä on usein, yleensä kuukauden välein.

Vierailija
24/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Tallinnassa? Varmasti halvemmat hinnat, eikä matkakaan ole pitkä, jos asutte pk-seudulla. 

Vierailija
25/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin ja olen jo maksanutkin lapsen hammas- ja oikomishoidot pääosin itse. Kunnallinen puoli ei oikein vakuuta (käyntejä hammaslääkärille alle kouluikäisenä ei juuri ollut) ja oikomishoidon tarve oli suhteellinen ts julkinen ei olisi tod näk tehnyt. Lisäksi yksityiselle aikoja saa illalle eikä tarvitse olla töistä poissa käyttämässä lasta. Mutta kyllähän se vähän sylettää maksaa veroja puolet palkasta ja sitten vielä omasta pussista koko perheen hammashoito. Ja muitakin palveluita, jotka periaatteessa pitäisi saada kunnalta vaan ei saa.

Vierailija
26/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että noin paljon joku olisi valmis maksamaan hoidosta. Nimittäin minulla on hoidossa potilaita pilvin pimein joita ei kojeiden käyttö kiinnosta ja eivät viitsi edes hampaitaan pestä. Olen useasti miettinyt arvostaisivatko hoitoa enemmän jos maksaisivat esim. 20e hoidostaan. T. Julkisen puolen oikomishoidon erikoishammaslääkäri

Vierailija
27/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vain kannattaa satsata elämänlaatuun, maksoi mitä maksoi. Raha on vain rahaa. Tässäkin tapauksessa sen voi vaihtaa onnellisuuteen.

Vierailija
28/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini maksoi aikanaan minulle. Ja minä maksan omalleni jos tarve tulee.

Vierailija
29/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varaa ja kyseessä oikeasti näkyvä haitta. Kieltäydyin itse lapsena oikomishoidosta vaikka mulla oli purentavirhe ja korjautin hampaat parikymppisenä. Maksoi ton 6000e mutta kesti vähän yli 2 vuotta joten ei tarvinnut onneksi kerralla maksaa koko summaa. 

Vierailija
30/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa hintoja. Katso Liettuan ja Puolan yksityiset hammasklinikat. Lentäkää RyanAirilla.

Poikani hampaita on oijottu vuosia ja pahimmillaan 4 käyntiä kuussa. Se häiritsee opiskelujakin ja jäikin opinnoissa jälkeen. Nyt siirtyy ammattikouluun ja loppua ei näy. Oliskohan jo 6. oikomisvuosi menossa.

Vierailija
31/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla että noin paljon joku olisi valmis maksamaan hoidosta. Nimittäin minulla on hoidossa potilaita pilvin pimein joita ei kojeiden käyttö kiinnosta ja eivät viitsi edes hampaitaan pestä. Olen useasti miettinyt arvostaisivatko hoitoa enemmän jos maksaisivat esim. 20e hoidostaan. T. Julkisen puolen oikomishoidon erikoishammaslääkäri

Tämä voi johtua myös vanhemmuuden puutteesta. Minä olin itse aikanaan tuollainen lapsi. Muistan miten itkeskelin kojeiden kipuilua enkä huolehtinut yörautojen käytöstä. En huolehtinut siksi etten ikätasoni vuoksi vielä ymmärtänyt niiden merkitystä tulevaisuudelleni enkä kokenut mielekkääksi tehdä asioita jotka aiheuttivat kipua, esim kipeää tekevää hampaiden pesua välttelin (=pesin hutaisemalla huonosti tai purskuttelin). Lisäksi kävi se epäonni, että oikomishoitoa tehtiin ensin pitkän aikaa väärin.

Vanhempani eivät osanneet johdonmukaisesti ja systemaattisesti huolehtia asiasta ja tunsin aina huonoa omaatuntoa hammaslääkärin huokailuista.

Ja vanhempani olivat lääkäreitä itsekin, mutta meitä lapsia oli kolme ja he olivat liian kiireisiä paneutumaan yhden vinoihin hampaisiin.

Epäonninen hoito lopetettiin viimein kun olin noin 13-vuotias. Joskus 16-17v raivostuin kerran äidilleni vinoista hampaistani ja itkuhuusin miksi kukaan ei voinut silloin auttaa ja huolehtia minusta?? Osui vissiin äidin omatuntoon koska seuraavaksi hän maksoi minulle hoidon yksityisellä. Tuolloin teini-ikäisenä ja aina sen jälkeenkin, olen ollut hyvin tarkka hampaiden hoidosta.

Kaikki lähtee kotoa.

Vierailija
32/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin.

Vierailija
33/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se varmaan johtuu enemmän siitä, että ne julkisen puolen korjattavat viat ei näy ulospäin aina niin nuoria ei kiinnosta. Yksityisellä korjataan ne kauneusvirheet. Näin ainakin meillä, tytön hampaat korjattiin yksityisellä, koska vika on ainoastaan kosmeettinen.

Vierailija
34/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun omat hampaat on korjattu yksityisellä, tyttäreni samoin. Pk-seudulla ei ainakaan julkisen kautta pääse, jos ei ole purentavikaa, oikomishoitoon.

Vierailija
35/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, niin maksaisin. Minä menin aikuisiällä alahampaiden oikomishoitoon, mutta se maksoi vain noin 3200 euroa. 

Kannattaako kysyä myös kahta muuta tarjousta? 

Vierailija
36/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin. Omaani hoidetaan yksityisellä, mutta olen varautunut maksamaan , jos julkisella jää jotenkin puolitiehen.

Vierailija
37/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se varmaan johtuu enemmän siitä, että ne julkisen puolen korjattavat viat ei näy ulospäin aina niin nuoria ei kiinnosta. Yksityisellä korjataan ne kauneusvirheet. Näin ainakin meillä, tytön hampaat korjattiin yksityisellä, koska vika on ainoastaan kosmeettinen.

Mun hampaista on oiottu purentavika kunnallisella puolella ja muutamaa vuotta myöhemmin vinot etuhampaat yksityisellä puolella.

Ensimmäisen oikomahoidon onnistumisesta voi kyllä kiittää ihan pelkästään äitiä (ja oikeastaan toisenkin, koska äiti sen maksoi). En mä ollut ainakaan pentuna niin fiksu, että purentavian mahdollisesti myöhemmin aiheuttamat vaivat olisivat riittääneet motivoimaan mua itseäni hoitoon.

Esteettistä oikomista tehtäessä olin toki muutaman vuoden vanhempi, mutta sitä kohtaan mulla oli itsellänikin jo paljon intoa, koska sen tavoite oli selvä ja lopputulos selvästi nähtävissä myös itselle.

Vierailija
38/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Oma elämä meni pilalle tähän saakka oikeastaan pelkästään etuhampaisiin liittyvien itsetunto-ongelmien takia. Oikominen olisi pelastanut paljolta.

Ensin etuhampaiden isoa rakoa paikkailtiin yläasteella muovilla, eli käytännössä hymy pilattiin aivan syyttä suotta laittamalla paikka-ainetta vaan toiseen etuhampaaseen yläasteen hammashoidon yhteydessä. Sikäli kummallista että tämmösiä kauankantoisia ja harkitsemattomia, edes vanhempien suostumusta kysymättä suoritettavia toimenpiteitä voidaan tehdä, jolla pilataan lapsen terve tai terveet hampaat.

No, järkikin sanoo, että estetiikan takia paikattu hammas alkoi rumentumaan vuosien saatossa. Paikka-aine värjääntyy, kuluu. 7 vuoden päästä etuhampaissa oli taas rako, ja nyt se oli vielä vino toiseen viistoon. Eikun vaan taas esteettiseen paikkailuhoitoon, jossa tällä kertaa uhrattiin kaksi tervettä hammasta lisää muotoilun vuoksi. Pulittaa sai vajaa 500 euroa, eli sikäli halpa hinta koko sonnasta. Ensimmäisen 1,5 vuotta hymy olikin tosi kiva, mutta nyt on taas kulunut 7 vuotta ja lopputulema on se, että hampaisiin on taas muodostunut rako keskelle, liekö kulumisen vai hampiden liikkumisen takia. Hampaat on värjäytyneet, ja valkaisussakaan ei voi käydä, kun paikka-aine jäisi edestä ihan keltaiseksi, ellei taas vaihdata muoveja. Ien on muovin kohdalta jatkusvasti tulehtunut normaalista hoidosta huolimatta. Voi kun olisikin vielä oma ihana ehjä hammaskiille tallella, mutta etuhampaat on paikka-aineen alta hiottu varmasti ihan hirveään kuntoon.

Ehkä näihin täytyy laitattaa keraamiset kuoret, pääsisi edes muovista sitten eroon. Mutta näin aikuisena, rako ei voisi vähempää haitata. Kun olisi vaan jättänyt pilaamatta hampaat, ja vaikka mielummin oikonut ne. Mutta vanhempia ei kiinnostanut eivätkä tutkineet asiaa. Lapsi ei mielestäni voi päättää tuollaisia asioita.

En uskalla olla ihmisten takia tekemisissä varauksetta, koska häpeän ja olen aina hävennyt hymyäni. Ehkä vielä jokin päivä helpottaa..

Vierailija
39/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aion maksaa. Me päästään vähän halvemmalla, sillä ensin oiottiin kunnallisessa, mutta kun jäljelle jäi enää kosmeettinen haittaa, loppui hoito kunnallisella. Itseasiassa nyt mietin, että olisi pitänyt tehdä koko oikominen alusta loppuun yksityisellä. Se ei ollut niin kallista, kuin kuvittelin ja kunnallisella puolella paikan ainoa oikomishammaslääkäri oli niin avuton meidän (lievän) autistin kanssa, että se meni hetkittäin jo ihan henkisen väkivallan puolelle. Aivan käsittämätön ero asenteessa, kärsivällisyydessä, ajankäytössä, hellävaraisuudessa kun mentiin hakemaan hinta-arvioita kolmelta eri yksityiseltä. Nyt kun nuori saa hyviä kokemuksia hammaslääkäristä yksityiseltä puolelta, saadaan siinä sivussa hoidettua hammaslääkärikammo mikä kunnallliselta jäi.

Vierailija
40/55 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani hampaita on oijottu vuosia ja pahimmillaan 4 käyntiä kuussa. Se häiritsee opiskelujakin ja jäikin opinnoissa jälkeen. Nyt siirtyy ammattikouluun ja loppua ei näy. Oliskohan jo 6. oikomisvuosi menossa.

Neljä käyntiä kuussa häiritsi opiskeluja?

Ehkä vanhempia pikkasen vedätetään nyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme