Maksaisitko lapsesi oikomishoidon yksityisellä, hinta n. 6000 euroa?
Kyse esteetttisestä ongelmasta, etuhampaat vinksin vonksin.
Kommentit (55)
Hampaat vaikuttaa sen verran paljon ulkonäköön, että 600€ ei edes tunnu pahalta. Jos haluaa aikuisena suoristaa ne, on se pidempi ja kivuliaampi prosessi, koska aikuisella ne ovat jo asettuneet niinkuin on.
Miksi yksityisellä? Onnistuu varmasti julkisellakin puolella.
Oho, yks nolla jäi huomaamatta :O onpa kallis, mutta jos rahaa on, niin kyllä. Kakkonen
Vierailija kirjoitti:
Hampaat vaikuttaa sen verran paljon ulkonäköön, että 600€ ei edes tunnu pahalta. Jos haluaa aikuisena suoristaa ne, on se pidempi ja kivuliaampi prosessi, koska aikuisella ne ovat jo asettuneet niinkuin on.
6000, ei 600
Vierailija kirjoitti:
Julkisella korjataan viat vain silloin, kun ne vaikuttavat purentaan. Pahankaan näköinen hammasrivistö ei välttämättä ole purennan kannalta ongelmallinen (minulla on juuri tällainen - jätettiin oikomatta eikä ole koskaan aiheuttanut ongelmia).
Kyllä maksaisin, kannattaa kysellä muualtakin jos saisitte paremman tarjouksen. Oikomishoito maksetaan osissa joten esim. 6000 eur / 24 kk ei paha kuukausihinta. Täällä esteettinen oikomishoito maksaa n. 3500-4000 euroa jos ei tarvita leikkausta tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Julkisella ei hoideta esteettisiä ongelmia. Pitää olla selvä purentavirhe. Päällekkäiset etuhampaat ei yleensä aiheuta purentavirhettä vaikka merkittävä ulkonäköhaitta monen mielestä onkin.
Ei kannata mennä mukaan ulkonäkökeskeisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty. Teini ei hymyile, eikä mielellään edes puhu vieraammille noiden hampaiden vuoksi.
Ap
Meillä on maksettu lapsen oikomishoito itse, kun yläkulmahampaat eivät mahtuneet riviin. Purentavikaa ei ollut, joten julkisella ei hoidettu. Oli vain kosmeettinen vika ja ylähuuli pullistui, kuin suussa olisi drakulahampaat. Tehtiin kitalaen levitys, eikä yhtään hammasta tarvinnut poistaa. Käyntejä on ollut loppujen lopuksi aika harvakseen. Lapsi on myös tunnollisesti pitänyt oikomislaitteita (toisin kuin moni julkisella puolella hoidettu), kun tietää, että ne pitää itse maksaa. Hoito on edistynyt ajallaan ja nyt hampaat alkavat olla omilla paikoillaan.
Mun vanhemmat aikoinaan maksoivat ja olen ollut kyllä kiitollinen siitä. Mullakin oli etuhampaat ristissä eikä sitä julkisella olisi korjattu, kun oli vain esteettinen haitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty. Teini ei hymyile, eikä mielellään edes puhu vieraammille noiden hampaiden vuoksi.
Ap
Riippuu siitä rakastatko lastasi. Jos rakastat, tottakai hoidat asian kuntoon.
Kyllä maksaisin, koska voi vaikuttaa ratkaisevasti lapsen tulevaisuuteen jos esim lapsi masentuu myöhemmin tämän takia ja sen myötä ei lähde opiskelemaan, töihin tms.
Kyllä maksaisin, maksoin itsellenikin.
Muistakaa sitten käyttää oikeaa oikojaa eli oikomisen erikoishammaslääkäriä! Yksityinen on villilänsi, jossa kaikenlaiset kirjekurssinkin käyneet hammaslääkärit voivat suorittaa oikomishoitoa, joka on oikeasti vaativa erikoisala. En väitä, etteikö jotkut normihammaslääkäritkin osaisi tehdä pienimuotoista oikomishoitoa. Maallikot eivät vain mitenkään voi erottaa ketkä osaavat hommansa ja ketkä eivät. Pahimmassa tapauksessa voi hampaita joutua kuolioon tai tulla muita peruuttamattomia vaurioita jos oikein munataan oikomisen kanssa.
Terveisin allalla oleva.
6 tonttua ei ole edes paljon. Moni laittaa alkoholiin vuosittain paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olemme maksaneet.
Samoin.
Vertaa hintoja. Katso Liettuan ja Puolan yksityiset hammasklinikat. Lentäkää RyanAirilla.
Olemme maksaneet.