Mies, ottaisitko kumppaniksesi naisen joka on- ketjun nainen kommentoi saatuja vastauksia
Mies, ottaisitko kumppaniksesi naisen joka on- ketju poistettiin ennen kuin ehdin kommentoida saatuja vastauksia. Olen siis ketjun aloittaja.
Kiitos vastauksista. Vastauksenne tosiaan kertoo enempi teistä itsestänne kuin minusta, keskustelun aloittajasta :) Joku on täällä myös koittanut esiintyä minuna, mitä sekin kertoo siitä henkilöstä. Halusin ihan mielenkiinnosta testata että millaisia mielikuvia ja suhtautumisia ihmisillä on noihin annettuihin numerofaktoihin ja tietoihin (nainen, 37-vuotias, lapseton, 172cm pitkä, 86kg painoa) kumppanin valinnassa ilman sen kummempaa kuvausta tai kuvaa minusta.
Osa miehistä ottaisi mielellään minut kumppanikseen ja osa teilaa jo pelkästään annettujen numeroiden perusteella, erityisesti painon. Jokainen voi varmaan miettiä mielessään että kummanlaisen ottaisi kumppanikseen - sellaisen joka tyrmää jo numerot kuultuaan vai sellaisen jota muukin kuin lukemat ihmisessä kiinnostaa. Lisäksi miesten vastauksista voi päätellä paljon asioita heistä itsestään ja olisikin mielenkiintoista tietää millaisilla ikä/paino/pituuslukemilla vastanneet miehet itse ovat. Kelpuuttiko 150 kiloinen 86 kiloisen naisen vai oliko se kenties 60 kiloinen mies? Kelpuuttiko 50-vuotias tai 25-vuotias 37-vuotiaan vai oliko hän itsekin samaa ikäluokkaa? On myös mielenkiintoista miten ihmisille pelkkä painolukema antaa tietyn mielikuvan vaikkeivat edes tienneet minun harrastuksista tai kropan muodosta, ulkonäöstä - saati persoonastakaan - yhtikäs mitään :)
Kommentit (25)
Ottaisitko itse 167cm/56kg miehen?
Vierailija kirjoitti:
Ottaisitko itse 167cm/56kg miehen?
Olen itseasiassa seurustellut kahdestikin itseäni aavistuksen lyhyemmän 167-169cm miehen kanssa. Painoa en miehiltä kysele enkä mittaa, enemmän kiinnostaa se löytyykö yhteistä kemiaa ja huumoria, saako mies minut nauramaan.
en kelpuuttaisi noin ulkonäkökeskeistä naista, joka kertoo vain painonsa ja pitää sitä oleellisimpana asiana parisuhteessa
Suoraan sanottuna kaivoit verta nenästäsi tuolla aloituksella. Jos pöydällä on pelkät mitat, sinua arvotetaan pelkästään niiden perusteella, ei sen perusteella miten mukava, kiinnostava, hauska tai kaunis olet.
Vierailija kirjoitti:
en kelpuuttaisi noin ulkonäkökeskeistä naista, joka kertoo vain painonsa ja pitää sitä oleellisimpana asiana parisuhteessa
En itseasiassa ole ulkonäkökeskeinen eikä minulle paino ole mikään oleellinen asia parisuhteessa :) Sen sijaan vastanneiden miesten mielestä jo tieto 86 kiloa tuntui olevan hyvinkin oleellinen asia. Samoin ikä tai se että pituutta on jollekin liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna kaivoit verta nenästäsi tuolla aloituksella. Jos pöydällä on pelkät mitat, sinua arvotetaan pelkästään niiden perusteella, ei sen perusteella miten mukava, kiinnostava, hauska tai kaunis olet.
Halusin mielenkiinnosta tutkia että miten moisiin mittoihin suhtaudutaan ja millaisia oletuksia niistä tehdään. Moni tuntuu tekevän hyvinkin paljon oletuksia niiden perusteella tai on valmis tuomitsemaan tai hyväksymään ihmisen niiden perusteella. Se kertoo enempi vastaajasta kuin minusta. Minustahan ei nimenomaan tiedetä mitään muita asioita kuin mitat, ikä ja se että olen lapseton. Silti oletuksia on paljon ja niiden oletusten perusteella joku jo jättäisi tutustumatta tai valikoimatta kumppanikseen. Mitä se kertoo vastaajista.
Naisena kommentoin että ap vaikuttaa sekä epävarmalta että siltä, että koettaa kuitenkin peitellä epävarmuuttaan piiloaggressiolla. Monella mun ylipainoisella ystävällä on ihanat miehet, mutta heillä on myös mitä ihanimmat luonteet.
Ap, ihan hyvä ja mielenkiintoinen aloitus. Monella tuntuu menevän sun pointti ohi, älä välitä siitä. :)
Painan 79kg ja 170 cm pitkä. Löysin tinderistä unelmieni miehen. En laskenut kriteerejä vaan nostin niitä.
Miehen mielestä olen kaunis ja ihana, ehkä kiinteistökaisa-tyyppiä. Nyt ollan pari vuotta oltu kimpassa ja olen ilmoittautunut juoksukouluun.
Onneksi en ottanut mitään mänttiä.
Vierailija kirjoitti:
Naisena kommentoin että ap vaikuttaa sekä epävarmalta että siltä, että koettaa kuitenkin peitellä epävarmuuttaan piiloaggressiolla. Monella mun ylipainoisella ystävällä on ihanat miehet, mutta heillä on myös mitä ihanimmat luonteet.
Päättelit mittojen ja annettujen tietojen perusteella myös luonteeni? Tai sen että minulla on piiloaggressioita? Se että tein kyselyn tästä aiheesta ja noilla annetuilla tiedoilla voi toki saada aikaan oletuksia siitä millainen ihminen kyselyn takana on, mutta pyysin keskittymään annettuihin tietoihin. Silti oletuksia satelee vaikka kuinka paljon pelkkien mittojen perusteella, hassua.
P.s. En ota itseeni sitä kelpuuttaako joku minut vai ei vaan mielenkiinnosta katson millaista tietoa vastaajat itse antavat itsestään vastauksillaan.
"osa teilaa jo pelkästään annettujen numeroiden perusteella, erityisesti painon. Jokainen voi varmaan miettiä mielessään että kummanlaisen ottaisi kumppanikseen - sellaisen joka tyrmää jo numerot kuultuaan vai sellaisen jota muukin kuin lukemat ihmisessä kiinnostaa."
Luin sen aloituksen ja siinähän ITSE sanoit, ettet kertoo muuta, jotta vastaukset perustuvat VAIN ja ainoastaan noihin antamiisi tietoihin, eli pituuteen, painoon ja ikään. Sitä sä just halusit! Ja sait mitä halusit, mutta nyt sitten valitat siitä, kun toiset vain vastasivat kysymykseen niin kuin KUULUIKIN.
Vierailija kirjoitti:
Painan 79kg ja 170 cm pitkä. Löysin tinderistä unelmieni miehen. En laskenut kriteerejä vaan nostin niitä.
Miehen mielestä olen kaunis ja ihana, ehkä kiinteistökaisa-tyyppiä. Nyt ollan pari vuotta oltu kimpassa ja olen ilmoittautunut juoksukouluun.
Onneksi en ottanut mitään mänttiä.
Mitä tarkoitat sillä että et laskenut kriteerejä vaan nostit niitä? Minkä asian takia et laskenut kriteerejä? Minkä takia nostit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättelit mittojen ja annettujen tietojen perusteella myös luonteeni? Tai sen että minulla on piiloaggressioita? Se että tein kyselyn tästä aiheesta ja noilla annetuilla tiedoilla voi toki saada aikaan oletuksia siitä millainen ihminen kyselyn takana on, mutta pyysin keskittymään annettuihin tietoihin. Silti oletuksia satelee vaikka kuinka paljon pelkkien mittojen perusteella, hassua.
P.s. En ota itseeni sitä kelpuuttaako joku minut vai ei vaan mielenkiinnosta katson millaista tietoa vastaajat itse antavat itsestään vastauksillaan.
Päättelin tästä aloituksesta, en ole aiempaa ketjua nähnyt. Seikat jotka näin: päättää ilmoittaa itsestään vain muutaman pinnallisen asian, pyytää arviota niiden perusteella ja sitten tuomitsee rehelliset vastaukset pinnallisiksi.
Vierailija kirjoitti:
"osa teilaa jo pelkästään annettujen numeroiden perusteella, erityisesti painon. Jokainen voi varmaan miettiä mielessään että kummanlaisen ottaisi kumppanikseen - sellaisen joka tyrmää jo numerot kuultuaan vai sellaisen jota muukin kuin lukemat ihmisessä kiinnostaa."
Luin sen aloituksen ja siinähän ITSE sanoit, ettet kertoo muuta, jotta vastaukset perustuvat VAIN ja ainoastaan noihin antamiisi tietoihin, eli pituuteen, painoon ja ikään. Sitä sä just halusit! Ja sait mitä halusit, mutta nyt sitten valitat siitä, kun toiset vain vastasivat kysymykseen niin kuin KUULUIKIN.
Kyllä. Halusin nähdä millaisia mielikuvia ja oletuksia ihmiset tekevät niin niukkojen tietojen perusteella. Tietojen joukossa on myös tieto siitä että olen lapseton mutta harvempi sitä tietoa noteeraa.
En. Haluan lapsinaisvartalon aikuisnännein.
Vienti-inssi Varvinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättelin tästä aloituksesta, en ole aiempaa ketjua nähnyt. Seikat jotka näin: päättää ilmoittaa itsestään vain muutaman pinnallisen asian, pyytää arviota niiden perusteella ja sitten tuomitsee rehelliset vastaukset pinnallisiksi.
Valitettavasti sinulta on nyt mennyt kyselyn pointti ohi :) Enkä tuomitse ketään vaan mielenkiinnolla seuraan millaisia vastauksia ihmiset antavat. Kysely koski miehiä, ei naisia. Osa miehistä osasi myös vastata ettei annettujen tietojen perusteella arvottaisi vielä kumppania vaan tarvitsisi lisätietoa luonteesta tai muusta. Toiset taas tekivät päätöksensä jo noilla minimitiedoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sinulta on nyt mennyt kyselyn pointti ohi :) Enkä tuomitse ketään vaan mielenkiinnolla seuraan millaisia vastauksia ihmiset antavat. Kysely koski miehiä, ei naisia. Osa miehistä osasi myös vastata ettei annettujen tietojen perusteella arvottaisi vielä kumppania vaan tarvitsisi lisätietoa luonteesta tai muusta. Toiset taas tekivät päätöksensä jo noilla minimitiedoilla.
Nopeasti arvioivien osalta kyseessähän voi olla myös se, että jos ihmisellä on paljon valinnanvaraa, voi karsia tiukemmin kriteerein ja se on jopa suotavaa. Tiedän itsekin etten lähtökohtaisesti valitsisi ylipainoista kumppania, en vain koe fyysistä vetoa ja mahtavia ihmisiä on myös normaalipainossa. Aivan eri asia on kyseessä jos puolisoni elämän myötä lihoisi, kun ollaan jo rakastuneita ja kiintyneitä.
Keskustelupalstalla voi tulla vastauksia myös muilla kuin asettamillasi ehdoilla, jopa epämieluisia. Ja aloituksella ja vastauksillasi annat itsestäsi muutakin tietoa kuin nuo mitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksi alkuperäisistä vastaajista. Tiedän (kuten muutkin vastaajat), että halusit jonkun sokerikuorrutetun liirumlaarumin tyyliin: "en halua arvottaa numeroiden perusteella, koska ne eivät paljasta ihanaa luonnettasi" MUTTA. Kuten edelläkin joku sanoi itse nimenomaan pyysit arvioimaan annettujen tietojen perusteella ja pelkästään niiden. Niin tein.
Asian opetus: Älä kysy mieheltä vastausta asiaan x, jos oikeasti haluat kuulla y.
Miksi alapeukku?