Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehestä ei pysty ennustamaan millainen isä hänestä tulee?

Vierailija
09.07.2022 |

Vaikka valitsisi miehen, joka ei juokse baareissa, tekee yli puolet kotitöistä, sanoo haluavansa lapsia ja perheen todella paljon, hoitaa vastuullisesti työnsä ja kaikki muut asiat jne, niin silti lapsen synnyttyä mies saattaa kuoriutua isä, jota ei paljoa kotona näy tai jota ei kiinnosta olla lapsensa kanssa tai joka taantuu uhmaikäisen tasolle lapsen seurassa ollessaan.

Miksi tätä ei pysty ennalta ennustamaan miehestä? Vai pystyykö? Mistä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on hyvä isä ja läheinen suhde tähän, hänestä tulee itsestään hyvä isä. Vielä parempi, jos huomaa isoisänkin olevan hyvä isä. Tällaisesta suvusta olevalle miehelle isyys on helppo ja itsestään selvä, luonteva juttu.

Aika harvassa on ne suomalaiset miehet kenellä on läheinen suhde omaan isäänsä.

Vierailija
22/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen (tai naisen) vanhemmista voi hieman päätellä millainen vanhempi heidän jälkeläisestään tulee. Monet sanovat ettei heistä ikinä tule samanlaista kuin vanhempansa, mutta niin vaan monet käyttäytymismallit puskevat esiin kun omia lapsia tulee.

Tämä näin. Ihmisen lapsuudesta ja perhedynamiikasta pystyy jonkun verran päättelemään. Luultavasti tulee muistuttamaan omia vanhempiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika hämmästynyt, kun parikymppinen poikaystäväni kävi viikottain katsomassa vanhainkodissa asuvaa muistisairasta mummoaan. Olin itsekin pari kertaa mukana. Mies kyläreissulla tykkäsi leikkiä pienten sukulaislasten kanssa. Miehen isä teki arkisin perheelle ruuat ja hoiti muutenkin kotitöitä, äiti hoiti sitten viikonloppuisin. Mies oli aina apuna, jos joku tarvitsi apua muuttoon tai johonkin remonttiin.

Noh, olin sitten melko yllättynyt, kun meidän esikoinen syntyi. Myöhemmin halusin lapselle sisaruksen, mutta tiesin, mihin olen ryhtymässä.

Vierailija
24/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on sokea. Nykyään ei taideta pariutumisvaiheessa edes hakea isää lapselle, vaan miehenvalinnassa etsitään muita ominaisuuksia.

Suominainen ottaa mahdollisimman hyvännäköisen ressukka rentun, josta ei ole edes itseään huolehtimaan. Ei ihmekään että maa on täynnä yksinhuoltajia. 

Vierailija
25/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen (tai naisen) vanhemmista voi hieman päätellä millainen vanhempi heidän jälkeläisestään tulee. Monet sanovat ettei heistä ikinä tule samanlaista kuin vanhempansa, mutta niin vaan monet käyttäytymismallit puskevat esiin kun omia lapsia tulee.

Tämä näin. Ihmisen lapsuudesta ja perhedynamiikasta pystyy jonkun verran päättelemään. Luultavasti tulee muistuttamaan omia vanhempiaan.

Mieheni vanhemmat oli kuolleet ennen kuin tapasimme. Ei ollut mahdollisuutta saada mitään tietoa hänen lapsuuden perheen dynamiikasta tai millaisia hänen äiti ja isä oli olleet. Tietenkin mies kertoili heistä, mutta aika kultaa muistot jne

Vierailija
26/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyy. On täysin typerien naisten itsepetosta väittää, että "mistään ei olisi voinut etukäteen tietää". Kumma kun minä ulkopuolisena olen 100% osumatarkkuudella pystynyt ennustamaan, millaisia isiä (ja äitejä) ystäväpiiriini kuuluvista tulee. 

Et sä kuule tiedä sitä edelleenkään millaisia ovat. Oma mieskin esittää aina "vuoden isää" kun kaverit näkemässä. Kotona totuus on toinen.

Vierailija
27/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on hyvä isä ja läheinen suhde tähän, hänestä tulee itsestään hyvä isä. Vielä parempi, jos huomaa isoisänkin olevan hyvä isä. Tällaisesta suvusta olevalle miehelle isyys on helppo ja itsestään selvä, luonteva juttu.

Aika harvassa on ne suomalaiset miehet kenellä on läheinen suhde omaan isäänsä.

Samaa olin juuri sanomassa. Ja eikös suhde äitiin ole vieläkin kertovampaa? Ei siis tietenkään saa olla mammanpoika, jota äiti passaa ja palvelee.

Vierailija
28/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex-miesystävällä on näennäisesti tosi läheinen suhde isäänsä, soittelevat liki päivittäin jne. Oikeasti suhde ei ole niin hyvä miltä vaikuttaa: miehen isä pitää häntä lapsentasoisena ja holhoaa sekä kontrolloi, ei luota häneen ollenkaan. Mies on myös rahallisesti riippuvainen isästään. Ja molemmat alkoholista. Kumpikaan ei ole hyvä isä, vaikka luontevasti leikkii ja höpsöteleekin lasten kanssa.

Vierailija
29/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi melko hyvä ennusmerkki on. Jos mies on mielellään hoitanut pikkusisaruksiaan ja ohjannut vapaaehtoisesti esim. partiossa tai muissa harrastuksissa nuorempiaan, niin näistä tulee yleensä vastuullisia vanhempia.

Vierailija
30/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyy. On täysin typerien naisten itsepetosta väittää, että "mistään ei olisi voinut etukäteen tietää". Kumma kun minä ulkopuolisena olen 100% osumatarkkuudella pystynyt ennustamaan, millaisia isiä (ja äitejä) ystäväpiiriini kuuluvista tulee. 

No jopas on taas mustavalkoinen maailmankuva jollain. Esim. mun exälläni selvästi tuli joku odottamaton pakokauhu lapsiarjessa. Ennen aktiivinen ja läsnäoleva, vastuullisessa työssä oleva, lapsia halunnut mies, jonka ystäväpiirissä miehet kaikki todella osallistuvia isiä, ja jolla oli useita kummilapsia, joihin hoiti suhteita aktiivisesti, mutta niin hän vain halusi pois lapsiarjesta. Ahdistui. Ehkä joku trauma tms.? Ei todellakaan olisi sitä itsekään osannut ennustaa.

Noh, pääsi pois. Nyt näkee lapsiaan joka toinen viikonloppu. Toki yritti, että oltaisiin palattu yhteen, mutten todellakaan ota takaisin miestä, joka vetäytyi raskaimmalla hetkellä ja jätti mut yksin pikkulapsiaikana. Hän varmasti katuu, mutta minä olen menettänyt kaiken kunnioitukseni häntä kohtaan.

Vierailija
31/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi melko hyvä ennusmerkki on. Jos mies on mielellään hoitanut pikkusisaruksiaan ja ohjannut vapaaehtoisesti esim. partiossa tai muissa harrastuksissa nuorempiaan, niin näistä tulee yleensä vastuullisia vanhempia.

Kuinka monella miehellä on niin isolla ikäerolla pikkusisaruksia, että edes teoriassa olisi niitä voinut hoitaa? Aika harvalla. Ja minulla on laaja tuttavapiiri, enkä tiedä ketään, en naista enkä miestä, joka olisi ollut ohjaajana partiossa tai vastaavassa. Eli voi olla että nuo on hyviä ennusmerkkejä, mutta harvassa on miehet, jotka ne täyttää.

Vierailija
32/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehestä pysty edes ennustamaan miten tämä käyttäytyy kun muutetaan yhteen... omasta siististä, itsenäisesti pyykkäävästä ja kokkaavasta ex-poikaystävästäni tuli yhteenmuuton myötä vuosisadan mieslapsi. Eikä siis kiirehditty yhteen, hän piti vain teatteria yllä ne kolme vuotta mitä seurusteltiin ennen saman katon alle muuttoa.

Vierailija
33/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytää aikuisia miehiä, joilla on paljon itseään nuorempia pikkusisaruksia? Jos itse ei näe sitä hoitamista, niin sittenhän nainen on vain miehen puheiden varassa.

Vierailija
34/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä kuule tiedä sitä edelleenkään millaisia ovat. Oma mieskin esittää aina "vuoden isää" kun kaverit näkemässä. Kotona totuus on toinen.

Joo en tietenkään näe heidän arkeaan. Tarkoitin lähinnä, että kun ystäväni ovat itse minulle tilittäneet, kuinka eivät olisi uskoneet että miehestä kuoriutuikin vastuutapakoileva lusmu, niin itse en ole ollut tippaakaan yllättynyt. Olen näistä myös etukäteen monien kanssa jutellut, mutta kuuroille korville. Olen myös toistaiseksi osannut ennustaa jokaisen ystäväpiirissä tapahtuneen eron vuosia etukäteen, useimmat jo heti liiton alusta alkaen.

t. tuo jolle vastasit 

Vierailija
35/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tää on oikeasti hyvä merkki. Jos jo nuorena tulee toimeen muiden nuorten kanssa ja vielä huolehtii pienemmistään. Seuraavaksi joku tulee kertomaan kauhutarinoita nuorisotyöntekijöistä, no tiedän kyllä itsekin pari sellaista. Eli mätämunia löytyy kyllä joka sakista, vaikka mies olisi pappi!

Sen takia on vähän hölmöä puhua mistään ennustettavuudesta. Jotain suuntaa antavaa voi toki olla, mutta ikinä ei voi olla ihan varma kenestäkään. Siksi naisena pitää varmistaa että pärjää ilmankin miestä.

Ja tosiaan, kuten joku jo sanoikin, ette voi tietää mitä perheiden sisällä tapahtuu kun ette ole näkemässä. Moni esittää ulospäin asioiden olevan kunnossa. Lasten takia tai muusta pakosta.

Vierailija
36/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytää aikuisia miehiä, joilla on paljon itseään nuorempia pikkusisaruksia? Jos itse ei näe sitä hoitamista, niin sittenhän nainen on vain miehen puheiden varassa.

Ennen kuin lisääntyy, kannattaa ainakin sen verran tutustua miehen perheeseen, että voi itse kysyä asiaa niiltä nuoremmilta sisaruksilta.

Vierailija
37/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sinä olet huono ihmistuntija. yleensä naiset ovat hyviä ihmistuntijoita, joten sinä olet huono nainen ja huono ihminen ja valitset huonon miehen. vaikka valitsisit hyvän miehen, niin seurasi pilaisi senkin ja miehestäkin tulee huono ihminen

Vierailija
38/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla toisinkin päin. Eräs kaverini oli aika itsekästä ja lusmuilevaa elämää elävä mies, jota ei kotitöiden ja ruoanlaiton pariin saanut millään ja aika kului mieluiten pelatessa, parisuhteessakin käyttäytyi aika itsekkäästi. Tuore tyttöystävä puoliksi huijasi hänet isäksi, tai vauva oli ns. vahinko. Mutta niin vain kaikkien yllätykseksi kaveristani tuli hyvä, aktiivinen ja osallistuva isä.

Vierailija
39/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin lisääntyy, kannattaa ainakin sen verran tutustua miehen perheeseen, että voi itse kysyä asiaa niiltä nuoremmilta sisaruksilta.

Ihan varmasti se sisarus muistaa, miten isoveli kerran kiusasi, kun hän oli nelivuotias. Hän ei tiedä eikä muista, hoitiko isoveli häntä vapaaehtoisesti vai pakosta.

Vierailija
40/52 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainoa ennusmerkki noissa lasten harrastusten ohjaajiksi pyrkivissä miehissä on, että ne ovat pedofiilejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme