WTD-Nata: Valtaosa suomalaisista haaveilee modernista, valkoisesta talosta
Onko näin? Mistähän Nata on tuonkin "tietonsa" saanut? Minä en ainakaan haaveile kuvatunlaisesta talosta..
"Nyt edessäni seisova talo sijaitsee Helsingin Marjaniemen arvoalueella aivan meren tuntumassa. Se on juuri remontoitu perinpohjaisesti ja trendikkäästi ja edustaa 1970-luvun rakennusten uutta tulemista. Talossa asuu yksi Suomen kovapalkkaisimmista somevaikuttajista, Natalia Salmela, 34, jolle juuri 1970-luvun arkkitehtuuri ja tyyli olivat itsestäänselvyyksiä uutta kotia etsittäessä.
Se estetiikka on taas trendikästä ja kiehtoo minua. Talon tyyli, sisustus ja pintamateriaalit ovat minulle tosi tärkeitä, koska en ikinä voisi asua sellaisessa modernissa ja valkoisessa kodissa, mistä valtaosa suomalaisista haaveilee, Salmela sanoo."
Kommentit (21)
"Natalia Salmela sai uuden talonsa ansiosta oman, sisäpuolelta lukittavan makuuhuoneen, johon hän voi paeta perhearkea."
"-Lapsi on muuttanut suhtautumiseni kaikkeen niin, että nykyään töihin menee kuin menisi lomalle, lomalle menee kuin menisi töihin ja raksalle menee kuin se olisi ylellinen spa-kokemus."
Heh.
Jäätävä sekametelisoppa tuo sen talo.
Onpa levottoman näköinen koti. Mä saisin tosta migreenin.
Hieno tuo talonsa. On moderni, mutta kuitenkin ihan 70 lukua. Tykkään. Viihtyisin kyllä modernissakin, mutta valkoista ja harmaata sisustusta en halua.
Tulisin todella levottomaksi tuollaisessa ympäristössä. Varmaan pääni on sen verran sekaisin, että kaipaan ympärilleni vaaleita pintoja rauhoittamaan oloani 😀 onneksi jokainen voi tehdä makunsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa levottoman näköinen koti. Mä saisin tosta migreenin.
Jep, ja tuollaisia laattoja, mitä niillä on alakerrassa lastenhuoneiden ulkopuolella, olen nähnyt yleensä vain märkätiloissa.
Arvasin että kaikki suomalaiset ovat pohjimmiltaan rässistejä: valkoinen talo.
Mistä tuo WTD on lyhenne? Whi te tra sh mitä? Mistä se D tulee?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo WTD on lyhenne? Whi te tra sh mitä? Mistä se D tulee?
Disease
Minusta on aivan ihana toteutus että kaikilla, myös vanhemmilla on omat makkarinsa! Miksi vanhempien pitäisi aina nukkua vierekkäin? Yleensä toinen on kuorsaava levotonjalkainen mutisija ja toinen herkkäuninen. Olisipa meilläkin omat makkarit. Naida voi sitten kummassa vaan ;)
Vaikka ei ehkä ole tarpeen vertailla, niin Stella Harasekin 1970-luvun talo on rempattu ja sisustettu huomattavasti (itseäni) miellyttävämmällä tavalla ajan henkeen. Natan kodissa tumma lattia ei mielestäni sovi ollenkaan muihin puun sävyihin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ei ehkä ole tarpeen vertailla, niin Stella Harasekin 1970-luvun talo on rempattu ja sisustettu huomattavasti (itseäni) miellyttävämmällä tavalla ajan henkeen. Natan kodissa tumma lattia ei mielestäni sovi ollenkaan muihin puun sävyihin.
Ne muut puun sävyt eivät sovi alkuperäiseen lattiaan.
Marjaniemessäkö se sen uusi talo on? Luulin että Laajasalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne muut puun sävyt eivät sovi alkuperäiseen lattiaan.
Ahaa, ne ovat alkuperäiset? Muistelen lukeneeni alkuvaiheessa projektia, että koko taloon tehdään uudet lattiat. En toki ole seurannut projektia matkan varrella.
Itse haaveilen kauttaaltaan mustasta, viktoriaanishenkisestä huvilasta.
Valkoiseen taloon en taas muuttaisi ikinä, liian steriili ja ankea makuuni.
En halua valkoista kotia, mutta en myöskään 70luvun retroa niin sisältä kuin ulkoa. Natan koti on varmaan taidokkaasti ja kokemuksella rempattu, mutta värisävyt ja tyyli saavat minut melkein oksentamaan.
Meidän koti on huvikumpumainen peppipitkätossu koti, vanha 1923 rakennettu valeanpunainen huvilamainen omatitalo, sisustus pastellia ja mustaa, metallia ja bohoa, paljon uniikkia vanhaa kierrätyshömppää, itsetehtyjä diyprojekteja, paljon viherkasveja. Meidän näköinen koti.
Vierailija kirjoitti:
En halua valkoista kotia, mutta en myöskään 70luvun retroa niin sisältä kuin ulkoa. Natan koti on varmaan taidokkaasti ja kokemuksella rempattu, mutta värisävyt ja tyyli saavat minut melkein oksentamaan.
Meidän koti on huvikumpumainen peppipitkätossu koti, vanha 1923 rakennettu valeanpunainen huvilamainen omatitalo, sisustus pastellia ja mustaa, metallia ja bohoa, paljon uniikkia vanhaa kierrätyshömppää, itsetehtyjä diyprojekteja, paljon viherkasveja. Meidän näköinen koti.
Kuvailemasi koti saa puolestaan minut melkein oksentamaan. Onneksi on mahdollisuus valita ja tehdä oman näköisensä koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailemasi koti saa puolestaan minut melkein oksentamaan. Onneksi on mahdollisuus valita ja tehdä oman näköisensä koti.
Samoin. Kuulostaa vaikeasti siivottavalta ja levottomalta. Itse en tykkää kokovalkoisesta, mutten suoraan 70-lukulaisestakaan. Joku siltä väliltä on hyvä.
No veikkaan että ainakin suurempi osa, kuin ne jotka haaveilevat 1970-luvun valesokkelitaloista. Olkoon sen ajan estetiikka kuinka kiehtovaa tahansa.