Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuudenystävä kieltäytyy hankkimasta whatsappia

Vierailija
09.07.2022 |

Kun soitan hänelle ulkomailta , joudun maksamaan marjoja .
Ehdotin että hankkii Whatsapin ,mutta "en todellakaan aio tehdä sitä " oli vastaus.
Kerroin kuinka kallista minun soitot on minulle ja taas Suomesta halpa soittaa Ruotsiin, mutta ei ota kuulevaan korvaan.
Oi kuin onkin kauan sitten kun puhuimme, kuulen , kun hän soittaa joskus.
Meidän ystävyys on mennyt aika köyhäksi. Olemme olleet elämän läpi parhaita kavereita , nyt olen menettänyt hänet jotenkin.
Aina kivaa keskustelua, ei mitään erimielisyyksiä.
Onkohan jokin vanhuuden tauti iskenyt häneen? Rahastahan ei oe kysymys.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko liittyä whatsappii, vaikka sinua kuinka vituttaa, ettei kaverilla sitä ole

Ei nyt varsinaisesti vit..uta, mutta olen vaan ihmeissäni, että tämän takia meni ne ihanat lapsuudesta asti vaalitut välit viileiksi. 

Jos välejä on pitäny vaalimalla vaalia, niin eiköhän ne ollu tuhoontuomitut jo muutenkin

Vierailija
22/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole whatsappia enkä halua sitä. Kysyin kaverilta voisiko hän ottaa signalin ja vastaus oli, ettei halua ladata ylimääräisiä sovelluksia. Hauskaa vaan on, että se whatsappikaan ei ole oletussovelluksena tietääkseni missään puhelimessa.

On monissa KaiOS:ia käyttävissä puhelimissa.

En tunne yhtään ihmistä, jolla olisi Nokian älypuhelin, joten tuohon on turha vedota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan, välilyönti tulee VÄLIMERKIN JÄLKEEN.

Sinä saakelin paskakasa.

No hyvä että sinulla on jotain, mistä riidellä. Hyvää päivänjatkoa. 

PS Tämä sinun pilkunnussitus ei ole normaalia. 

Olen eri, mutta kyllä tuo sinun pilkkujen hallintasi ihan wt:ltä näyttää. Tekstisi kirjoitusasu luo kuvan sinusta.

Anteeksi. Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat! Minkä kuvan annan ?

Vierailija
24/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko liittyä whatsappii, vaikka sinua kuinka vituttaa, ettei kaverilla sitä ole

Ei nyt varsinaisesti vit..uta, mutta olen vaan ihmeissäni, että tämän takia meni ne ihanat lapsuudesta asti vaalitut välit viileiksi. 

Jos välejä on pitäny vaalimalla vaalia, niin eiköhän ne ollu tuhoontuomitut jo muutenkin

Vuosikymmenkien jälkeen olemme aina pitäneet yhteyttä vaikka olen asunut eri maissa. Aina lämpöiset välit.Ehkä tämä etäisyys nyt johtuu iästä. En tiedä. 

Vierailija
25/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ulkomaisten ystävien kanssa kommunikointiin Messengeriä, Skypeä ja Discordia. Älypuhelinta ja siten edes mahdollisuutta WhatsAppiin ei ole. 

Vierailija
26/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telegram tai Signal

Ei todellakaan mitään venäläistä tietoturvapommia!

Voisikohan sitä käyttää Apple Facetimeä.

Voi käyttä yhä SKYPE ! Ei ole menyt käytöstä pois,jos kaverillasi on jonkin moinen tietokonen edes? Asentaa siihen.Mielin määrin ilmasiksi voi soitella ympäri maailmaa.lähettä viestejä,videoita,kuvia. Kellä van se SKYPE! tumpelokin osaa sen asentaa itse tietokonelle, ilman apua ja käyttä.Sinulla se valmiina on äly puhelin .eikö?

Vierailija
27/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmat on Facebook:saa niin myös sen messengerin kautta voi soittaa toisilleen.

Hän ei käytä facebookia. 

Vierailija
28/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkikielenä en puhu suomea, joten voisinko kirjoittaa hoitaa välejä suomeksi ,että ymmärrät. Ei ole pitänyt mitään. Oletko herännyt väärällä kyljellä. Mene takaisin nukkumaan . 

Vierailija
29/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen se ihminen joka ei käyttä älypuhelin.Tietoinen valintani kuin se etten liittynyt Facebook/ instargram. Minut on täysi ulkoistettu lähi suvustani,niin sanoitusta ystävistä kuin erät toimnta muodto missä kyn.Tiedon kulku ei kulje misttän. kyllä on asenettu konelle Skype. Mutta kun ihmisille tuli saatvaille halvemat älypuhelimet kaikki ne hankivat iän katsomatta ja elämä pyörii Wahts ap ulkomaillakin ja nimen oman fasebook.Sentän 1 ihminen aidosti välittä siskon Pokani Seppo. Sitaa peruskänyni joka 12-15 vuotta vanha.ei mitän ominaisuksia sinä,ei edes kuva viestejä.Sitkin huolimatta vältää vaikka hänellä älypuhelin wahts ap ja profiili F.B.

Vierailija
30/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ehdottelette jos mitä, niin jospa tällä henkilöllä ei ole edes Internet käytössä? Ap ei maininnut ystävänsä ikää. Nimittäin itsellä on kaikki härpäkkeet ja sovellutukset joita päivittäin käytän, olen 71N. Minulla on tasan kolme naispuolista ystävää, samanikäisiä, mutta heillä ei ole mitään, vain lankapuhelin ja polkupyörä, ei edes siis ajokorttia. Kaksi näistä asuu Saksassa ja yksi (suomalainen) täällä Italiassa monen sadan kilsan päässä. 

Milläs skypetät ym. jos ei heillä kotona ole nettiä. Mitään tumpeloita eivät työelämässä olleet, vaan pankissa ja mediassa olivat töissä näistä kaksi, yksi heistä ei käyttänyt työelämässäkään nettiä. Onhan se rasittavaa jos pitäisi kirjeitä kirjoitella, ei vaan jaksa. Sitten minulla on 80-85 v. sukulaisia, joilla netti ja älypuhelin ja kommunikointi sujuu mallikkaasti. Ei ihmistä voi pakottaa mihinkään. Harmillista on, että erinomaiset ystävyyssuhteet kuihtuvat pikkuhiljaa. 

Vierailija
31/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole whatsappia enkä halua sitä. Kysyin kaverilta voisiko hän ottaa signalin ja vastaus oli, ettei halua ladata ylimääräisiä sovelluksia. Hauskaa vaan on, että se whatsappikaan ei ole oletussovelluksena tietääkseni missään puhelimessa.

On monissa KaiOS:ia käyttävissä puhelimissa.

En tunne yhtään ihmistä, jolla olisi Nokian älypuhelin, joten tuohon on turha vedota.

Et sinä vedonnutkaan, hassu, vaan minä sein tein. Koeta nyt pysyä kärryillä keskustelusta.

Vierailija
32/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan, välilyönti tulee VÄLIMERKIN JÄLKEEN.

Sinä saakelin paskakasa.

No hyvä että sinulla on jotain, mistä riidellä. Hyvää päivänjatkoa. 

PS Tämä sinun pilkunnussitus ei ole normaalia. 

Olen eri, mutta kyllä tuo sinun pilkkujen hallintasi ihan wt:ltä näyttää. Tekstisi kirjoitusasu luo kuvan sinusta.

Anteeksi. Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat! Minkä kuvan annan ?

Se lukee siinä edellisessä virkkeessä. Lue koko teksti, äläkä hyppää suoraan viimeiseen virkkeeseen.

Vierailija
33/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmenkien jälkeen olemme aina pitäneet yhteyttä vaikka olen asunut eri maissa. Aina lämpöiset välit.Ehkä tämä etäisyys nyt johtuu iästä. En tiedä. 

En usko, koska sinulla ei ole ollut vuosikymmenien ajan käytettävissäsi whatsappia. Koska, et pysty soittamaan nyt, et ole pystynyt aiemminkaan.

Vierailija
34/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkikielenä en puhu suomea, joten voisinko kirjoittaa hoitaa välejä suomeksi ,että ymmärrät. Ei ole pitänyt mitään. Oletko herännyt väärällä kyljellä. Mene takaisin nukkumaan . 

Missä kielessä käytetään pilkkuja noin vesipäisesti? Ranskassa jätetään väli huuto- ja kysymysmerkkien eteen, mutta ei sielläkään pisteen.

Vierailija
35/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, koska sinulla ei ole ollut vuosikymmenien ajan käytettävissäsi whatsappia. Koska, et pysty soittamaan nyt, et ole pystynyt aiemminkaan.

Minä pystyin aiemminkin lankapuhelimella soittelemaan Saksasta Italiaan lähes ilmaiseksi. Saksassa voi katsoa tv:n videotekstistä erilaisia etunumeroita, joiden käyttö ei maksanut juuri mitään. Sitäpaitsi aiemmin oli lankapuhelimissa eri vuorokauden aikoina eri tariffit, ainakin Saksassa oli näin silloin. Kaikenlaisia keinoja ollut ennenkin, joista nykyään ette tiedä mitään. 

Vierailija
36/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä kaveri sulla. Omat yksityisasiat eivät kuulu millekään suuryritykselle.

Vierailija
37/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyin aiemminkin lankapuhelimella soittelemaan Saksasta Italiaan lähes ilmaiseksi. Saksassa voi katsoa tv:n videotekstistä erilaisia etunumeroita, joiden käyttö ei maksanut juuri mitään. Sitäpaitsi aiemmin oli lankapuhelimissa eri vuorokauden aikoina eri tariffit, ainakin Saksassa oli näin silloin. Kaikenlaisia keinoja ollut ennenkin, joista nykyään ette tiedä mitään. 

Miksi Suomessa pitäisi tietää Saksan muinaisista lankaverkon palveluista? Suomessakin soittaminen oli klo 19 jälkeen halvempaa ja lisäksi oli Diana-numerot.

Vierailija
38/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa pitäisi tietää Saksan muinaisista lankaverkon palveluista? Suomessakin soittaminen oli klo 19 jälkeen halvempaa ja lisäksi oli Diana-numerot.

Joo, ei tarvitse tietää. Mainitsin vain sen omakohtaisena kokemuksena, joka sinua näköjään otti pahasti nuppiin. Anteeksi, että mainitsin noin tyhmiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi