On hiukan epävarma olo, korona, säkön hinta, Fortum, Suomen talous, inflaatio? Onko varaa lämpöön ensi talvena?
Toisaalta niin kauan on hyvä kun ei ole sotaa. Että kai sitä pitää olla kiitollinen.
Oletko sinä varpaillasi tulevaisuuden suhteen?
Kommentit (28)
EU alue on täysin kuse ssa. Talvi tulee paljastamaan kuinka huono tilanne on. Saksalla jo pas kat housussa. Ja jos saksa ei toimi, niin se on kova isku koko eu-alueelle.
Itse asun maalla, isolla tilalla missä voin tarvittaeessa kasvattaa myös omaa safkaa ja pitää eläimiä jne.. Metsää ja lämmityspuita löytyy, niin että en ole riippuvainen. Oma kaivo myös.
Minulla valmiuudet olla riippumaton ja mielestäni näyyttää siltä että erittäin kovat ajat edessä.
Keski-Euroopassa jo rytisee. Esim. Hollannissa. Ja sama tulee seuraamaan koko läntistä maailmaa. Ei kaikki niele kaikkea paskoa ja suuria nollauksia siruineen ja totalisine kontrolloineen mukisematta.
Surkeimpienkin lampaiden olisi viimeistään nyt hyvä heräillä.
Vierailija kirjoitti:
EU alue on täysin kuse ssa. Talvi tulee paljastamaan kuinka huono tilanne on. Saksalla jo pas kat housussa. Ja jos saksa ei toimi, niin se on kova isku koko eu-alueelle.
Itse asun maalla, isolla tilalla missä voin tarvittaeessa kasvattaa myös omaa safkaa ja pitää eläimiä jne.. Metsää ja lämmityspuita löytyy, niin että en ole riippuvainen. Oma kaivo myös.
Minulla valmiuudet olla riippumaton ja mielestäni näyyttää siltä että erittäin kovat ajat edessä.
Joo, pysy sinä vain siellä. Älä edes lue / kuuntele uutisia, kun ne vääristyvät sinun päässäsi noin vakavasti. Kyllä täällä pärjätään.
Vierailija kirjoitti:
Keski-Euroopassa jo rytisee. Esim. Hollannissa. Ja sama tulee seuraamaan koko läntistä maailmaa. Ei kaikki niele kaikkea paskoa ja suuria nollauksia siruineen ja totalisine kontrolloineen mukisematta.
Antaa heidän vain siellä Hollannissa "rytistellä". Meillä Suomessa ollaan fiksumpia. Ei olla mitään lampaita, vaan ollaan ajattelevia aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa heidän vain siellä Hollannissa "rytistellä". Meillä Suomessa ollaan fiksumpia. Ei olla mitään lampaita, vaan ollaan ajattelevia aikuisia.
No sinä voit olla aikuinen, mutta ajattelemaan voisit myös opetella.
Rytinä on todellakin jo alkanut. Uutisoinnin mukaan yli 50 prosenttia pitää hyvänä pakotteita.
Nyt on helppoa olla tota mieltä, mut katotaan uusiksi ku asia konkretisoituu eli ku kesä ohi.
Säännöstellään lämmintä vettä kuten nyt jo Saksassa, säännnöstellään lämpöä... Saatavuusongelmien ja hintojen kallistumisen vuoksi alkaa seuraavaksi syömisen säännöstely.
Aivan, miten sit suut pannaan....
Vierailija kirjoitti:
Kuulut tulevaisuuden voittajiin !
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä muuten olet toveri Putinin sotaretkestä?
Euro laski jo samaan dollarin kanssa ja näin on viimeksi ollut 20 vuotta sitten. Kova lama on tulossa ja myrskypilvet kerääntyy jo taivaanrantaan. Nyt kannattaa todella toivoa leutoa talvea tai kusessa on koko eurooppa.
Venäjälle pitää laittaa kovemmat pakotteet. Venäjä pitää pitää ulkona kaikesta seuraavat 100 vuotta. Kaiken viennin kielto.
Meidän pitää kiristää vyötä.
Maksaa mitä maksaa mutta pakotteet on oikein. Venäjä on sen verran paha että valloittaisi koko euroopan jos voisi. Valtio voisi poistaa sähkönsiirron mikä tilanne oli ennen niin siitä olisi iso apu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Rytinä on todellakin jo alkanut. Uutisoinnin mukaan yli 50 prosenttia pitää hyvänä pakotteita.
Nyt on helppoa olla tota mieltä, mut katotaan uusiksi ku asia konkretisoituu eli ku kesä ohi.
Säännöstellään lämmintä vettä kuten nyt jo Saksassa, säännnöstellään lämpöä... Saatavuusongelmien ja hintojen kallistumisen vuoksi alkaa seuraavaksi syömisen säännöstely.
Aivan, miten sit suut pannaan....
Ei hätää. Tähän säännöstelyyn valtiolla on oiva ratkaisu, nimittäin digilompakko. Tämän avulla kunnon kansalaiset saavat säännösteltyä ruokaa ja energiaa. (Sarkasmia)
Tulkoon mitä tulee, mutta tyrannialle ei ikinä anneta periksi. Ettäs tiedätte siellä Pietarissa. Villapaitaa päälle ja kuiva-aineita kaappiin. Ei palellu suomalainen!
Siksi meillä on maailman paras pääministeri, joka ei ole yhtäkään näistä ongelmista itse aiheuttanut.
Naurattaa kaikki sähkölämmittäjät ja vastaavat. Siitäs saatte! Onneks on ollu aurinkopaneelit jo vuosia ja puulämmitys. Puut omasta metsästä ja homma on mulle käytännössä ilmaista. Jostain se teidän kaukolämpönne tulee ja senkin hinta nousee. Toivottavasti oikein korkealle.
Älä huoli, Maailman talousfoorumi asiantuntijoineen on meille kertonut, että hyvän elämän ei tarvitse olla onnellinen
Psychologists say a good life doesn’t have to be happy, or even meaningful
https://www.weforum.org/agenda/2021/08/research-good-life-happy-meaning…
Vierailija kirjoitti:
Siksi meillä on maailman paras pääministeri, joka ei ole yhtäkään näistä ongelmista itse aiheuttanut.
Eikä ole kyllä yhtään mitään sen eteen tehnytkään että ongelmat poistuisivat. Uusia kesäisiä edustuskuvia odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa mitä maksaa mutta pakotteet on oikein. Venäjä on sen verran paha että valloittaisi koko euroopan jos voisi. Valtio voisi poistaa sähkönsiirron mikä tilanne oli ennen niin siitä olisi iso apu kaikille.
Pakotteista ei ole mitään hyötyä, vaan ennemminkin länsi itse kärsii ja muu maailma yhdistyy sitä vastaan. BRICS maat syventävät koko ajan yhteistyötään ja nyt siihen on liittymässä Saudi-Arabiat ja Argentiinat mukaan. Vielä kun Kiina valloittaa Taiwaninsa niin länteen ei virtaa mitään reaalista. Bittejä tuskin voi syödä eikä niillä paljoa lämmitetä muuta kuin aivokoppaa ajoittain.
Muutenkin Ukrainan sota on syheröisempi kuin se meille esitetään. Yhdysvallat siellä käy taas yhtä proxysotaansa, mitä itse ukrainalaiset eivät olisi koskaan halunneet käydä.
En ihan varpaillani, mutta herkällä korvalla kuulostelen uutiskanavia. Ehkä hiukan vatsaakin vääntää.