Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako hyttysiä tappaa?

Vierailija
08.07.2022 |

Miten se on; voiko joku muka olla tappamatta hyttystä kun se tulee korvan juureen inisemään, tai istahtaa käsivarrelle? Voiko olla tuntematta ärtymystä ja vihaa? Varsinkin kun yrittää nukkua.

Olen pläjäyttänyt surua tuntematta.

Vähän on tullut parannusta; jos tänne sisälle majaani eksyy mehiläinen, niin annan sen surista, ja etsiä tiensä ulos. Myöskään kärpäsiä en tapa.

Paarmat ovat inhoja, olen listinyt niitä surutta.

Perhosia ei saisi tappaa; eikä koppakuoriaisia.

Liittyykö tappaminen mitenkään ateismiin?

Minusta on alkanut tuntua että olen SEKÄ uskovainen että ateisti; - riippuu mistä kulmasta asiaa halutaan tarkastella.

William Blake oli ärhäkkä sielu; ja väitti että "toisen estäminen on toisen murhaamista". Tarkoitti henkistä väkivaltaa?

Kumpi on pahempi; henkinen vai fyysinen väkivalta? Minusta tuntuu että väkivalta on aina väkivaltaa; ja ihminen sitä täynnä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään elollista ei saa tappaa. Olen vegaani ja kuskaan kaikki hyönteiset aina pihamaalle jos ne ovat häiriöksi. Perhoset saavat vapaasti lennellä kotonani.

Vierailija
22/30 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapan kyllä hyttysiä, kun olen mökillä. Kaupungissa niitä ei onneksi ole. Olen tappanut joskus myös kärpäsiä ja sokeritoukkia. Mehiläisiä, ampiaisia ja kimalaisia ei tulisi mieleenkään tappaa. Kannan ne aina ulos, jos niitä eksyy sisälle. Pölyttäjät ovat nykyisin muutenkin arvossaan. Myös hämähäkit roudaan ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyttyset saisivat kuolla sukupuuttoon. Samoin ampiaiset, olen niiden pistoille allerginen, hengenlähtö oli lähellä pari kesää sitten.

Oma on syysi jos menet niitä häiritsemään. Anna niiden olla niin ei ne tee sulle mitään. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Kaksi kertaa ollut anafylaksia. Toisella kertaa ampiainen pisti, kun olin ruohoa leikkaamassa. Toisella kertaa istuin rauhassa terassilla liikkumatta mihinkään suuntaan, kun äkkiä amppari pisti korvaan. Kyllä ne pirulaiset vaan pistää, vaikka niiden antaisi olla ihan rauhassa.

Vierailija
24/30 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyttyset saisivat kuolla sukupuuttoon. Samoin ampiaiset, olen niiden pistoille allerginen, hengenlähtö oli lähellä pari kesää sitten.

Oma on syysi jos menet niitä häiritsemään. Anna niiden olla niin ei ne tee sulle mitään. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Kaksi kertaa ollut anafylaksia. Toisella kertaa ampiainen pisti, kun olin ruohoa leikkaamassa. Toisella kertaa istuin rauhassa terassilla liikkumatta mihinkään suuntaan, kun äkkiä amppari pisti korvaan. Kyllä ne pirulaiset vaan pistää, vaikka niiden antaisi olla ihan rauhassa.

1) älä aja ruohonleikkurilla ampiaisen päältä

2) älä juo makeita juomia terassilla

Vierailija
25/30 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa

Vierailija
26/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

u

Vierailija
27/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä taida käsittää mitä tuossa juuri tulit toivoneeksi.

Vierailija
28/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyttysistä tapporaha 1000e/kg pitäisi antaa. Kasvismargariiniin sotketuna hyvää leivänpäällistä hyönteisyöjille.

Vierailija
30/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette sitä mieltä että hyttysiäkään ei saisi tappaa, niin miten sitten punkit? Annatteko vapaasti imeä verta teiltä ja samalla mahdollisesti tartuttaa Borrelioosia tai aivokalvonkuumetta ( Tbe) ?

Jos kiinni purreen punkin irrottaa niin usein jää imukärsä vielä ihoon ( mikä ei ole ihmiselle vaarallista), mutta silloinhan punkki jää kärsimään teidän mielestänne?

Miten ratkaisette tämän, olisi mielenkiintoista tietää?