Maskitus alkoi: Savonlinnan oopperajuhlille maskisuositus
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008935172.html
Aivan kohta se on myös muualla.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan festareille ffp2sen koska haluan suojella itseäni. Valkosolutkin on vähissä. Onneksi Krista tulee pian takaisin töihin niin saadaan joku järki tähän showhun.
Virus ei mene ikinä pois joten sen kanssa on opittava elämään, mikä tarkoittaa sitä että erilaisia suojautumisjuttuja pitää jatkaa ja jatkaa ja kehitellä kaikkea uutta suojaavaa tekniikkaa kuten ilmanvaihto, tartuntaa estävä nenäsuihke.
Saako kysyä että minne kuukkeleiden keskustelut mikrosiruista on hävinneet? Vieläkö olette sitä mieltä että meihin rokotettuihin on ujutettu mikrosirut joilla meitä voidaan ohjata esim. liikennevaloihin sijoitetuilla antenneilla?
Kiuru ei tule enää ikinä pääsemään ministeriksi. Työnäytteet oli sellaisia että ei enää.
Mulla tuli näppy nenänpäähän, kun käytin maskia.
Vierailija kirjoitti:
No niin vouhottajat, tilaisuutenne on koittanut.
Ei kai tuota kukaan varsinaisesti ainakaan toivo, että maskeja pitää käyttää mutta minkäs sille tekee että tartuntatilanne on taas mikä on?
Tämä "antaa levitä, talous ensin ja laumasuoja"-strategia ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan festareille ffp2sen koska haluan suojella itseäni. Valkosolutkin on vähissä. Onneksi Krista tulee pian takaisin töihin niin saadaan joku järki tähän showhun.
Virus ei mene ikinä pois joten sen kanssa on opittava elämään, mikä tarkoittaa sitä että erilaisia suojautumisjuttuja pitää jatkaa ja jatkaa ja kehitellä kaikkea uutta suojaavaa tekniikkaa kuten ilmanvaihto, tartuntaa estävä nenäsuihke.
Saako kysyä että minne kuukkeleiden keskustelut mikrosiruista on hävinneet? Vieläkö olette sitä mieltä että meihin rokotettuihin on ujutettu mikrosirut joilla meitä voidaan ohjata esim. liikennevaloihin sijoitetuilla antenneilla?
Kiuru ei tule enää ikinä pääsemään ministeriksi. Työnäytteet oli sellaisia että ei enää.
Krista Kiuru palaa äitiyslomalta syksyllä ja jatkaa ministerinä hallituskauden loppuun. Linden, joka vaikutti pätevältä ennen sijaisministeriyttään, osoittautui täysin aikaansaamattomaksi nössökäksi, Hän hokee "jotakin pitäisi tehdä", mutta ei tee mitään, vaikka hänellä on valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten vaan. Tehkää mitä lystäätte. Mä en enää maskeihin koske. Rajansa tuollakin hullutuksella.
Miksi sinulla on tarve kertoa tuosta? Olet jotenkin epävarma?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin nämä oopperajuhlat koskettavat ketään mamma-palstan koronahöröjä.
Sielä on 40-80 v keksiluokkaista vanhempaa väkeä jotka tarvitsevat maskien suojaaja maskittavat itsensä ihan suosiolla. Ovat koronaikana matkustelleet ja asuneet ulkomaillajoten ovat tottuneet maskien käyttöön ilman hiirikyläläisten kauhistelua.
Ihan jokainen tarvitsee maskin antaman suojan koronatartuntaa vastaan.
Ihan hyvä tuo suositus. Itse kävin hakemassa koronatartunnan linnasta viime viikolla.
Vieläkö jotkut uskovat maskin antavan suojaa?
Se, että ihmiset edelleen kohkaavat korona sta ja maskeista, kertoo siitä, etteivät he oikeasti usko rokotteiden olevan hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole puuutiniista kuulunut paljon kehumista, niin nämä maskinpelkohörhöt taas aktivoituivat salaliittoinensa.
Luuleva olevansa hyvinkin urhoollisia, kun piilottautuvat kämppiinsa haukkumaan maskin käyttäjiä.
Emmä mihinkää piiloudu. Mä nauran sulle pelokas rättinaama kuule ihan päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jotkut uskovat maskin antavan suojaa?
Voi kuule, moni tästä pölkkypää kansasta luulee näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten vaan. Tehkää mitä lystäätte. Mä en enää maskeihin koske. Rajansa tuollakin hullutuksella.
Miksi sinulla on tarve kertoa tuosta? Olet jotenkin epävarma?
Miksi sinä kyselet tällaisia? Oletko hieman epävartma itse
Vierailija kirjoitti:
Oikea ja ryhdikäs päätös tapahtumanjärjestäjiltä. Maskittomat voidaan käännyttää portilta, niin pääsevät muiden ja omasta terveydestä välittävät juhlapaikalle turvallisesti.
Harmi kun ne sun rätit ei vaan mitään lambi hyvä
Oopperajuhlilla on onneksi sivistynyttä väkeä.
En ymmärrä, miksi laulajien on annettu esiintyä ilman maskia niin kauan kun oopperajuhlia on järjestetty. Ei ole kyllä yhtään ajateltu yleisöä ja sen korvia!
On siellä muutakin kuin oopperaa, mm. boxing night, jossa on paljon nuorempaakin väkeä. Reilu 30v mieheni juuri ilmoitti menevänsä Boxing Nightiin ja voin myöntää, että en pienen vauvan ja alle 2v taaperon riskiryhmään kuuluvana äitinä ihan hirveästi ilahdu tästä, että aikoo tahallaan altistaa meidät sairaudelle painumalla tilaan, jossa on parituhatta ihmistä. Olkoonkin, että aikoo käyttää maskia, mutta mitä se maski auttaa, jos vieressä/takana istuu joku Darwin Awardsin ääliö pärskimässä ilman maskia niskaan, koska kotiin ei voi jäädä, ettei mene lippujen hinta hukkaan? Ei se FFP2-maskikaan pelasta kaikelta.
t. paikkakuntalainen