Te joilla on jo ikää yli 50 vuotta niin eikö ikä masenna sillä vanhuus jo kolkuttelee ovella?
Kun miettii että yli 60 on jo eläkeläinen vanhus. Missä iässä ikäkriisi tuli?
Kommentit (76)
Mää vastasin tähän kysymykseen tännän jo kerran. Ei masenna, päinvastoin on helpottavaa kun maaliviiva on jo näkyvillä.
Ei masenna, 70v+ on ikä. Jos ikää ei olis, olisin kuollut. Kuolema on jokaisen kohtalo tai armo, minä en haluaisi olla kuolematon.
Just kävin Tuskassa 3pv ryyppäämässä. Ei masenna. Rock on!
Vierailija kirjoitti:
Myös lähestyy eläkeikä, positiivistakin löytyy.
Se ei paljoa lohduta kun ikääntyminen tuo sairauksia, naama muuttuu rumemmaksi ja kropassa alkaa vaivat.
Vierailija kirjoitti:
Hevi pidentää murrosikää!
Ei masenna vaan tuntuu helpottavalta ja tästä osaa nauttiakin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin, ikää yli 50 v
Talo on velaton, rahaa on säästössä mukavasti, ehtii vielä olla hyvinkin 15 vuotta työelämässä täysillä ikälisillä. Ei tarvitse enää miettiä niitä turhia asioita, mitä nuorempana, kuten ulkonäköä ja kumppanin etsimistä ja laihduttamista, koska ne eivät kerta kaikkiaan kiinnosta enää pätkääkään. Lapsikin on lentänyt pesästä ja elää omaa itsenäistä elämää. Ihana ikä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei paljoa lohduta kun ikääntyminen tuo sairauksia, naama muuttuu rumemmaksi ja kropassa alkaa vaivat.
Kun komistuu vaan.
Kyllä se hetken masensi, mutta sitten tajusin miten hienoa on olla elossa ja pystyä harrastamaan vielä kaikenlaista. Nautin elämästäni entistä enemmän enkä murehdi enää pikkuasioita. Myös talous on kunnossa toisin kuin nuorena.
OIen vasta 40. Setämieheilyn olen aloittanut jo pari vuotta sitten mutta mielestäni olen saavuttanut sedän statuksen vasta tänä vuonna. 10 vuoden päästä olen jo hopeakettu (en tule käyttämään nuorekasta kokofarmariasua kuitenkaan). Veikkaan että minulla menee yhä paremmin 10 vuoden päästä, joten ei ole ikäkriisiä tulossa.
Ei tietenkään, Kaiiki 50v.Ovat elämän kunossa.Asuntolaina maksettu ja kakrut täysi ikäisinä.Homamat hoidettut, hoitakoon itse kakrut omat jälkipolvensa!Voi vihdoin tehdä ikinä mitä haluan,hyvän työni lisäksi ja lomillani!
Vierailija kirjoitti:
Talo on velaton, rahaa on säästössä mukavasti, ehtii vielä olla hyvinkin 15 vuotta työelämässä täysillä ikälisillä. Ei tarvitse enää miettiä niitä turhia asioita, mitä nuorempana, kuten ulkonäköä ja kumppanin etsimistä ja laihduttamista, koska ne eivät kerta kaikkiaan kiinnosta enää pätkääkään. Lapsikin on lentänyt pesästä ja elää omaa itsenäistä elämää. Ihana ikä!
Loppujen lopuksi nuokin menee perintönä, miksi kerätä omaisuutta muille?
Jotkut ovat 50-vuotiaina vasta puolivälissä. Tiedän mm. erään tutkijan, joka työskenteli ihan normaalisti vielä yli 90-vuotiaanakin. Ihmiset vanhenevat eri tahtia ja varsinkin toimintakykyyn vaikuttavat sairaudet tulevat eri ihmisille hyvin eri ikäisinä.
kun katsoo noita ennen 3kympin kriisiä vellovia..
Missä iässä ei olisi jokin asia masentanut?
Mitä enemmän ikää, sen enemmän murheita, mutta toisaalta taas nyt osaa ottaa murheet vastaan eri tavalla. Fatalismi auttaa paljon. Kukaan ei muista 100 vuoden jälkeen ketään meistä, eikä nuoriakaan 150 vuoden päästä.
50stä alkoi elämän paras aika. Nyt 60 ja yhä paranee. En murehdi tulevaa. Tosin olen ehjä, terve ja hyväkuntoinen. Vaivat masentaa ihan minkä ikäistä tahansa.
Saanu elää mukavan elämän, kun maailma oli vielä järjissään. Tän päivän nuorilla edessä pelkkää paskaa jo siihen että pääsisi tähän 53v ikään.
Tsemppiä ap Jonne. Joko on valoisampi visio omasta elämästäsi?
Ei siis masenna yhtään. Katotaan 30 vuoden päästä uudelleen.