Tori.fi myyjät: millaisessa laatikossa postitatte tuotteet?
Moni haluaisi ostaa postitettuna, mutta minulla ei ole pahvilaatikoita postittamista varten ja niiden ostaminen on aika kallista. Joten miten te muut olette ratkaisseet postitettavien tuotteiden pakkaamisen? Mistä hankitte pahvilaatikot?
Kommentit (7)
Kaupoistahan niitä saa niin paljon kuin jaksaa kantaa, ihan ilmaiseksi. Samoin ruskeat käärepaperit ja kuplamuovit. Ei mitään järkeä ostaa uusia kun kierrätys on päivän sana ja kaupat hukkuu jätepahviin. Ainoa mitä ostan on pakkausteippi. Sanomalehtiä tulee ilmaiseksi postilaatikkoon joka viikko, niistä pehmustetta särkyville.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoistahan niitä saa niin paljon kuin jaksaa kantaa, ihan ilmaiseksi. Samoin ruskeat käärepaperit ja kuplamuovit. Ei mitään järkeä ostaa uusia kun kierrätys on päivän sana ja kaupat hukkuu jätepahviin. Ainoa mitä ostan on pakkausteippi. Sanomalehtiä tulee ilmaiseksi postilaatikkoon joka viikko, niistä pehmustetta särkyville.
Jatkan vielä: kannattaa joka kauppareissulla napata laatikoita kotiin jemmaan. Menevät pieneen tilaan kun avaa teippaukset tai pakkaa sisäkkäin.
Tilaan aika usein kosmetiikkaa yms. ja säästän ne laatikot postittamista varten. Kärkkäiseltä olen myös ostanut pieniä pahvilaatikoita, olisko maksaneet 90 senttiä kpl. Aina kun vien roskat, tsekkaan pahvijätteet, sieltäkin olen jokusen kerran bongannut hyväkuntoisia laatikoita.
Sisällytän postituskulut hintaan tietysti (myös sen laatikon ostamisen). Näin ei haittaa vaikka ostaisi Matkahuollolta laatikon.
Tilaan netistä tavaraa ja säilytän muutaman laatikon ja ruskean pussin lähetyksiä varten. Kun mies ostaa elektroniikkaa, nappaan laatikot (paksut ja kestävät) itselleni tulevaa käyttöä varten.
Sama koskee pehmusteita. Mm. Fiksuruoka- ja MatSmart -paketeissa on paljon pehmustepapereita joka ikisessä laatikossa.
Säilytän nettitilausten pusseja ja laatikoita, joskus etsin pahveja taloyhtiön roskiksesta :D koskaan en ole ostanut laatikoita. Esim. vaatteita olen käärinyt vaan kaupan muovipussiinkin.
Jos tilaat koskaan itse verkkokaupoista, kannattaa säästää muutama lähetyspussi tai laatikko, ne saa taiteltua melko pieneen tilaan.
Jotkut pyytävät kenkäkaupoista kenkälaatikoita postittamiseen.