Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin aina kuvitellut että kaikki vanhukset ovat kilttejä mummoja ja vaareja, nyt kuitenkin..

Vierailija
08.07.2022 |

..kun joudun työkseni hoitamaan heitä, osa on hyvin ilkeitä öykkäreitä, vaativia ja jopa agressiivisia.
Omat isovanhenpani ovat päivänsäteitä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä palvelutalossa oli ihanan herttainen mummo. Aina ystävällinen ja vaatimaton, ei valittanut mistään vaikka tiesin että hänellä oli kipuja sairautensa vuoksi. Eräänä päivänä töihin mentyäni kuulin hänen yllättäen nukkuneen pois. En voinut mitään, itku tuli. Muistelen aina lämmöllä sitä ihanaa ihmistä.

Mun anoppini on kaikkien mielestä just tuollainen herttainen mummo.

Kaikki sanovat, että olen onnellinen, kun mulla on niin ihana anoppi.

He eivät tiedä, millainen hän on, kun olemme kahden kesken.

Veetuilee joka asiasta, arvostelee minussa kaikkea negatiivisesti.

Miehenikään ei uskonut ennenkuin äitinsä muisti alkoi heiketä ja hän ei muistanut poikansa läsnä ollessa mielistellä.

Melkein 50 vuotta siihen meni, että edes yksi ihminen huomasi totuuden.

Ystäväni oli avioton lapsi, asui äitinsä, mummonsa ja tätinsä kanssa.

Äiti häpesi lastaan, mummo kosti lapselle hänen aiheuttamansa häpeän, kohteli lasta tosi sadistisesti, teki selväksi lapselle pienestä pitäen, että SINUA ei pitäisi olla olemassa!

Päälle päin esitettiin herttaista ja lapsesta huolehtivaa perhettä, varsinkin mummo kehui lasta aina maasta taivaaseen vieraille.

Vierailija
42/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusluonne kärjistyy iän myötä.

Kyllä, jos sitä ei hio. Itsensä kanssa kannattaa tehdä töitä, eikä ottaa luonnetta annettuna asia, jolle ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mikä järki on ylläpitää seniiliä joka ei ymmärrä mistään mitään eikä pääse itse veskiin tai pysty syömään? Mikä järki kun yksilö itsekin vain kärsii?

Vierailija
44/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä palvelutalossa oli ihanan herttainen mummo. Aina ystävällinen ja vaatimaton, ei valittanut mistään vaikka tiesin että hänellä oli kipuja sairautensa vuoksi. Eräänä päivänä töihin mentyäni kuulin hänen yllättäen nukkuneen pois. En voinut mitään, itku tuli. Muistelen aina lämmöllä sitä ihanaa ihmistä.

Mun anoppini on kaikkien mielestä just tuollainen herttainen mummo.

Kaikki sanovat, että olen onnellinen, kun mulla on niin ihana anoppi.

He eivät tiedä, millainen hän on, kun olemme kahden kesken.

Veetuilee joka asiasta, arvostelee minussa kaikkea negatiivisesti.

Miehenikään ei uskonut ennenkuin äitinsä muisti alkoi heiketä ja hän ei muistanut poikansa läsnä ollessa mielistellä.

Melkein 50 vuotta siihen meni, että edes yksi ihminen huomasi totuuden.

Ystäväni oli avioton lapsi, asui äitinsä, mummonsa ja tätinsä kanssa.

Äiti häpesi lastaan, mummo kosti lapselle hänen aiheuttamansa häpeän, kohteli lasta tosi sadistisesti, teki selväksi lapselle pienestä pitäen, että SINUA ei pitäisi olla olemassa!

Päälle päin esitettiin herttaista ja lapsesta huolehtivaa perhettä, varsinkin mummo kehui lasta aina maasta taivaaseen vieraille.

Mä tunnen yhden myö jota mummo kohteli noin. Aikuisena sitten kavalsi mummon kaikki rahat ja mummo jäi puille paljaille 😀

Vierailija
45/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä se järki, että meillä ei ole sallittua päästää päiviltä toisia ihmisiä. Vaikka hän olisi maannut vuosia sängyssä liikuntakyvyttömänä.

Vierailija
46/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummollani on dementia ja hän asuu hoitokodissa. Mummo on aina ollut positiivinen ja lämmin ihana ihminen ja on sitä edelleenkin dementiasta huolimatta. Kaikki hoitajat rakastavat häntä. Vaarini itsekkyys taas on kasvanut vanhenemisen myötä. Toki osaa olla hurmaava kun tarvitaan, mutta kyllä ne huonot luonteenpiirteet ovat enemmän esillä. Eli eikai se perusluonne kuitenkaan vanhemmiten muutu.

Vierailija
47/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari oli ekalla viikolla läpsäissyt hoitajaa kädelle kun oli mennyt pesemään vaarin vehkeitä. Onneksi hoitajakin otti asian huumorilla, sillä muuten vaari on kohtelias ja helppo hoidokki. Pesee itse vehkeensä:)

Vierailija
48/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä se järki, että meillä ei ole sallittua päästää päiviltä toisia ihmisiä. Vaikka hän olisi maannut vuosia sängyssä liikuntakyvyttömänä.

Miksi kiduttaminen on sitten järkevää?

Miksi olette sadisteja?

Vierailija
49/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaahan se ettei tulla ajoissa korjaamaan paskoja housuista vaan 4 tunnin päästä

Kannattaa opetella käymään veskissä ihan ite.

Toivotaa, että kuolet nuorena, mielummin jo tänään.

👊🏻

Olen jo nuoruuteni ohittanut. Anteeksi että elän vielä. Toivottavasti en haittaa enemäpää teidän suuren ikäluokan kemuja.

Vierailija
50/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti dementia saattaa aiheuttaa negatiivisia purkauksia vanhuksille. Onneksi ei omalle äidilleni, hän oli kuolemaansa asti mitä herttaisin itsensä, mutta ei tiennyt, missä oli tms.

Vierailija
51/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana nauroin otsikolle. Kannattaa ruveta lääkäriksi niin nuo samat ihmiset ovat kuin enkeleitä. 

Tämä sama pätee apteekissa

Asiakas valittaa ja jos hakee apteekkarin paikalle ( valituksen aihe on sellainen että vain hän voi asiaan vaikuttaa) , niin ihme ja kumma: ei tunne enää samaksi ihmiseksi, niin on muuttunut herttaiseksi.

Vierailija
52/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusluonne kärjistyy iän myötä.

Kyllä, jos sitä ei hio. Itsensä kanssa kannattaa tehdä töitä, eikä ottaa luonnetta annettuna asia, jolle ei voi mitään.

Entäs nää lähi ym. Hoitajat, voisivatko kehittää ammattitaitoaan, jos koulussa meni ohi esim. Muistisairaudet kokonaan heiloja mietiskellessä.

Kasvattaa itseään hyväksymään hoidettavansa. Jos työ ei miellytä, johonkin työhön missä ei tarvitse ihmisiä sietää.

Vierailija
53/53 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On välillä aika vaikeeta pitää suunsa kiinni, kun muistisairaat voi sanoo pahasti vaikka mitä skeidaa päin naamaa, sit pitäis vaan laskee kymmeneen ja olla hiljaa, ajatella että hän on vanha ja muistisairas, eikä tarkoita mitään pahaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi