Paistetut kananmunat "sunny side up", onko turvallista syödä kun keltuainen jää raakaksi?
Pelkään salmonellaa vaikka tuolla tavalla valmistettuna paistettu kananmuna olisi herkullisin
Kommentit (40)
Syön kananmunan aina niin että keltuainen jää väluvaksi. Harvemmin se salmonella kananmunan sisällä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallista ehkä, vastenmielistä ehdottomasti.
Ei todellakaan. Söisit varmaan pihvitkin aina läpikypsinä.
Itse asiassa syön pihvini läpikypsinä. Mitä kamalaa siinä on? Raakoja munia en syö.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon joka aamu treenin jälkeen kaksi raakaa kananmunaa sekoitettuna maitoon.
Olen tehnyt tämän nyt 8 vuotta 250 päivää viikossa ja ei koskaan tullut mitään ongelmaa.
Minkähän takia juot ne kaksi raakaa munaa sekoitettuna maitoon joka aamu treenin jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Raakaksi? Älkää vastatko tälle.
Koulukiusaaja. Herkimmät lapset lopettaa puhumisen kun niille lällätetään virheistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä juon joka aamu treenin jälkeen kaksi raakaa kananmunaa sekoitettuna maitoon.
Olen tehnyt tämän nyt 8 vuotta 250 päivää viikossa ja ei koskaan tullut mitään ongelmaa.Minkähän takia juot ne kaksi raakaa munaa sekoitettuna maitoon joka aamu treenin jälkeen?
Niistä saa protskuu. Tyhmiä kyselet.
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi se on häränsilmämuna!
"Sunny side up" on anglismia ja hieman lapsellinenkin ilmaus.
Nevähööd ilmaisua häränsilmämuna! Tuli aivan puskista. Kaikki tuttunikin puhuu sunny side up kun haluaa semmosen munan. Sulla itselläsi on vaan ongelma anglismien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaaja. Herkimmät lapset lopettaa puhumisen kun niille lällätetään virheistä.
Nää AV:n vakionaamat on aina kyyläämässä kielioppivirheitä, antamassa 0/5 pisteitä, valittamassa sitä ja tätä. Asuvat täällä 24/7. Säälittävää.
"250 päivää viikossa"
Joillakin on pitkät viikot. minä käyn töissä vain 5 päivänä viikossa joten tuollainen 245 päivän viikonloppu olisi ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suksi kuuseen!
Ehkä niuhotusta, mutta Suomen kieli on aika uhanalainen, ja säilyttämisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tämän nyt 8 vuotta 250 päivää viikossa ja ei koskaan tullut mitään ongelmaa.
250 päivää viikossa? Ehtiväinen tyyppi.
Tää aloittaja on niitä samoja tyyppejä, jotka syövät dinnereitä brunssillaan
Vierailija kirjoitti:
Tää aloittaja on niitä samoja tyyppejä, jotka syövät dinnereitä brunssillaan
ja paistavan jauhenlihaa kaalella
Suomessa ei juuri ole salmonellaa, riski on olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö ihmeessä juuri noin kuin se parhaimmalta maistuu. Ei Suomessa ole salmonellaa.
Eikö?
https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/ta…
Alapeukuttajat: mikä tässä ruokaviraston tiedotteessa aiheuttaa syytä alapeukuttaa? Oletteko sen kanssa eri mieltä?
Asia menee samoihin legondoihin kuin väite, että suomalainen ruoka on maailman eettisintä, puhtainta ja parasta. Sitä ei saa haukkua edes tuomalla totuus esiin.
Missä on eettisimpää ja puhtaampaa? Ehkä Norjassa.
Toki eettisyyden kanssa on ollut ja edelleenkin on korjattavaa, tehotuotannon myötä, mutta onko maailmalla muka asiat ainakaan paremmin? Esimerkkejä kiitos, jos jossakin oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei juuri ole salmonellaa, riski on olematon.
Juu, porkkanaraasteesta tai savukalasta saa todennäköisesti vaarallisen vatsataudin. Ei munista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tämän nyt 8 vuotta 250 päivää viikossa ja ei koskaan tullut mitään ongelmaa.Minkähän takia juot ne kaksi raakaa munaa sekoitettuna maitoon joka aamu treenin jälkeen?
Olisko ihan niin yksinkertaista, että ravinnon takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö ihmeessä juuri noin kuin se parhaimmalta maistuu. Ei Suomessa ole salmonellaa.
Eikö?
https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/ta…
Alapeukuttajat: mikä tässä ruokaviraston tiedotteessa aiheuttaa syytä alapeukuttaa? Oletteko sen kanssa eri mieltä?
"Kyseessä oli yksi kanala, jonka näytteistä salmonellaa löytyi. Salmonellaa ei löytynyt pakkaamosta tai kananmunista, jotka vedettiin takaisin."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007746732.html
"Salmonellaesiintyvyys on Suomessa poikkeuksellisen matala eurooppalaisittain. Salmonellan esiintyvyys on alle yksi prosentti tuotantoeläimistä ja niistä saaduista elintarvikkeista otetuista näytteistä vuosittain."
Kananmuna pelottaa ja sitten uskalletaan syödä raakaa kalaa ja vanhaa keitettyä riisiä käärittynä vanhentuneeseen meriheinään.
Asia menee samoihin legondoihin kuin väite, että suomalainen ruoka on maailman eettisintä, puhtainta ja parasta. Sitä ei saa haukkua edes tuomalla totuus esiin.