Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paistetut kananmunat "sunny side up", onko turvallista syödä kun keltuainen jää raakaksi?

Vierailija
08.07.2022 |

Pelkään salmonellaa vaikka tuolla tavalla valmistettuna paistettu kananmuna olisi herkullisin

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö ihmeessä juuri noin kuin se parhaimmalta maistuu. Ei Suomessa ole salmonellaa.

Eikö?

https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/ta…

Alapeukuttajat: mikä tässä ruokaviraston tiedotteessa aiheuttaa syytä alapeukuttaa? Oletteko sen kanssa eri mieltä?

Asia menee samoihin legondoihin kuin väite, että suomalainen ruoka on maailman eettisintä, puhtainta ja parasta. Sitä ei saa haukkua edes tuomalla totuus esiin.

Vierailija
22/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kananmunan aina niin että keltuainen jää väluvaksi. Harvemmin se salmonella kananmunan sisällä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallista ehkä, vastenmielistä ehdottomasti.

Ei todellakaan. Söisit varmaan pihvitkin aina läpikypsinä.

Itse asiassa syön pihvini läpikypsinä. Mitä kamalaa siinä on? Raakoja munia en syö.

Vierailija
24/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juon joka aamu treenin jälkeen kaksi raakaa kananmunaa sekoitettuna maitoon.

Olen tehnyt tämän nyt 8 vuotta 250 päivää viikossa ja ei koskaan tullut mitään ongelmaa.

Minkähän takia juot ne kaksi raakaa munaa sekoitettuna maitoon joka aamu treenin jälkeen?

Vierailija
25/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raakaksi? Älkää vastatko tälle.

Koulukiusaaja. Herkimmät lapset lopettaa puhumisen kun niille lällätetään virheistä.

Vierailija
26/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä juon joka aamu treenin jälkeen kaksi raakaa kananmunaa sekoitettuna maitoon.

Olen tehnyt tämän nyt 8 vuotta 250 päivää viikossa ja ei koskaan tullut mitään ongelmaa.

Minkähän takia juot ne kaksi raakaa munaa sekoitettuna maitoon joka aamu treenin jälkeen?

Niistä saa protskuu. Tyhmiä kyselet.

Vierailija
27/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi se on häränsilmämuna!

"Sunny side up" on anglismia ja hieman lapsellinenkin ilmaus.

Nevähööd ilmaisua häränsilmämuna! Tuli aivan puskista. Kaikki tuttunikin puhuu sunny side up kun haluaa semmosen munan. Sulla itselläsi on vaan ongelma anglismien kanssa.

Vierailija
28/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaaja. Herkimmät lapset lopettaa puhumisen kun niille lällätetään virheistä.

Nää AV:n vakionaamat on aina kyyläämässä kielioppivirheitä, antamassa 0/5 pisteitä, valittamassa sitä ja tätä. Asuvat täällä 24/7. Säälittävää.

Vierailija
29/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"250 päivää viikossa"

Joillakin on pitkät viikot. minä käyn töissä vain 5 päivänä viikossa joten tuollainen 245 päivän viikonloppu olisi ihan kiva.

Vierailija
30/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi kuuseen!

Ehkä niuhotusta, mutta Suomen kieli on aika uhanalainen, ja säilyttämisen arvoinen.

Vierailija
31/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

250 päivää viikossa? Ehtiväinen tyyppi.

Vierailija
32/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloittaja on niitä samoja tyyppejä, jotka syövät dinnereitä brunssillaan

Vierailija
33/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakasta ei tarvitse välittää.

Vierailija
34/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää aloittaja on niitä samoja tyyppejä, jotka syövät dinnereitä brunssillaan

ja paistavan jauhenlihaa kaalella

Vierailija
35/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei juuri ole salmonellaa, riski on olematon.

Vierailija
36/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö ihmeessä juuri noin kuin se parhaimmalta maistuu. Ei Suomessa ole salmonellaa.

Eikö?

Alapeukuttajat: mikä tässä ruokaviraston tiedotteessa aiheuttaa syytä alapeukuttaa? Oletteko sen kanssa eri mieltä?

Asia menee samoihin legondoihin kuin väite, että suomalainen ruoka on maailman eettisintä, puhtainta ja parasta. Sitä ei saa haukkua edes tuomalla totuus esiin.

Missä on eettisimpää ja puhtaampaa? Ehkä Norjassa.

Toki eettisyyden kanssa on ollut ja edelleenkin on korjattavaa, tehotuotannon myötä, mutta onko maailmalla muka asiat ainakaan paremmin? Esimerkkejä kiitos, jos jossakin oikeasti on.

Vierailija
37/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei juuri ole salmonellaa, riski on olematon.

Juu, porkkanaraasteesta tai savukalasta saa todennäköisesti vaarallisen vatsataudin. Ei munista.

Vierailija
38/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko ihan niin yksinkertaista, että ravinnon takia?

Vierailija
39/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö?

"Kyseessä oli yksi kanala, jonka näytteistä salmonellaa löytyi. Salmonellaa ei löytynyt pakkaamosta tai kananmunista, jotka vedettiin takaisin."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007746732.html

"Salmonellaesiintyvyys on Suomessa poikkeuksellisen matala eurooppalaisittain. Salmonellan esiintyvyys on alle yksi prosentti tuotantoeläimistä ja niistä saaduista elintarvikkeista otetuista näytteistä vuosittain."

Vierailija
40/40 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna pelottaa ja sitten uskalletaan syödä raakaa kalaa ja vanhaa keitettyä riisiä käärittynä vanhentuneeseen meriheinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi