Naiset: montako kertaa päivässä käytte pissalla?
Kysymys otsikossa.
Kysyn siksi, että epäilyttää, onko minulla yliaktiivinen rakko.
Kyse siis "normaalista päivästä", jolloin vessaan mennään nimenomaan pissihädän takia.
Asiallisia vastauksia, kiitos!
Kommentit (56)
Käyn pissalla luultavasti keskimäärin 8-10 kertaa päivässä. Täytyypä huomenna laskea että pitääkö paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla, kerran työpäivän aikana, töistä kotiin tullessa ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Eli neljä. Vuoden ympäri.
Vaikka söisit vesimelonin tai juot jossain tilanteessa enemmän? Kuinka venyvä rakko ihmisellä voi olla...
Jos rakko on esim 3dl, niin kai se nyt tyhjenee tiheämmin, jos paljon juo...
"Terve normaalisti nesteitä nauttiva henkilö muodostaa vuorokaudessa virtsaa noin 1–2 litraa. Virtsan eritys on tarpeellista, jotta munuaiset voisivat poistaa kuona-aineita elimistöstä. Virtsarakon koko on noin 500 ml (½ litraa), joten tavallisissa oloissa virtaamisen tarve tulee noin 3–5 kertaa vuorokaudessa. Jos virtsaamistarvetta on yli kahdeksan kertaa vuorokaudessa tai virtsapakko herättää useita kertoja yössä, asia alkaa yleensä häiritä, ja puhutaan tiheävirtsaisuudesta eli pollakisuriasta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla, kerran työpäivän aikana, töistä kotiin tullessa ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Eli neljä. Vuoden ympäri.
Paitsi niinä päivinä kun unohdan juoda vettä ei tarvitse käydä illalla.
No yök. Elimistö täynnä myrkkyjä, kun mikään ei huuhtoudu.
En ole laskenut. Muutaman kerran, useammin varmaan jos juon paljon vettä. Öisin en käy, paitsi jos juon vettä ennen nukkumaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää käydä puolentoista tunnin välein pissalla,miten ihmeessä pärjäätte töissä? Vai onko teillä sellainen työ, ettei esimerkiksi mikään palaveri koskaan kestä kahta tai kolmea tuntia?
En ole koskaan ollut koulutuksessa ja kokouksessa (ja niitä minulla on työssäni päivittäin), jossa ei olisi viimeistään joskus kahden, viimeistään 2,5 tunnin välein biotaukoja.
Käyn kusemassa kadulle ettei mee vettä hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että tänne on kommentoinut nimenomaan pissineurootikot.
Juuri niitä, jotka käyvät "varmuuden vuoksi" pissillä aina ennen lähtöä johonkin.
Näin EI pidä toimia! Kysykää vaikka alan erikoislääkäriltä.
Ennenhän siellä vessassa pitää käydäkkin.
Minä en ainakaan esim. mökille menon aikana rupea pysähtymään vaikka kenellä olisi miten kova hätä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana säännöllinen rakko, ideaalit tyhjennysvälit: 4 h. 👌
Jatka samaan malliin! 😉👍
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän monta kertaa käy monet naiset. Tuossahan menee jo vettäkin melkoiset määrät pönttöä vedettäessä, ei ole oikein vihreän siirtymän mukaista...
Ei kaikki kuse vesiklosettiin. Meillä ekovessa, ulkohuussi ja puska tukevasti käytössä. Kusen milloin missäkin.
Kuiviketta kuluu sitten paljon. Ja puska on kohta entinen. Virtsa polttaa kasvin juuria myöten.
Meillä haihduttavat huussit ja puskat kukoistavat, joten huoli pois!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että tänne on kommentoinut nimenomaan pissineurootikot.
Juuri niitä, jotka käyvät "varmuuden vuoksi" pissillä aina ennen lähtöä johonkin.
Näin EI pidä toimia! Kysykää vaikka alan erikoislääkäriltä.
Kyllä minä tämän tiedän, mutta tiedän myös oikean hädän iskevän jossain vaiheessa, jollen käy ennen lähtöä. Mieluummin omassa, siistissä wc:ssä käyn kuin jossain julkisessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää käydä puolentoista tunnin välein pissalla,miten ihmeessä pärjäätte töissä? Vai onko teillä sellainen työ, ettei esimerkiksi mikään palaveri koskaan kestä kahta tai kolmea tuntia?
Kyllä meillä ainakin pidetään taukoja. On hyvä juoda vettä palaverin aikana, joten täytyy myös käydä pissalla ja muutenkin jaloittelemassa tai tuulettumassa.
Käyn aika harvoin pissalla, koska minulla on niin suuret rinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut koulutuksessa ja kokouksessa (ja niitä minulla on työssäni päivittäin), jossa ei olisi viimeistään joskus kahden, viimeistään 2,5 tunnin välein biotaukoja.
2,5 tuntia on liian pitkä aika, jos pissalla pitää käydä 1,5 tunnin välein.
8-10 kertaa, josta valtaosa aamupäivällä.
Juon aamulla litran vettä tyhjään mahaan, lisäksi vahvaa teetä ja kofeiinitabletin. Tuo kofeiini aiheuttaa ärsytystä rakkoon, minkä vuoksi aamulla juotu neste tulee vauhdilla pois.
Olen erittäin herkkäuninen, minkä vuoksi en yleensä juo/ syö nestemäistä ruokaa klo 18 jälkeen. Näin ei tarvitse käydä yöllä vessassa.
Olen tehnyt gynen pyynnöstä ns. virtsaamispäiväkirjan vrk ajalta, ja lääkäri totesi tilanteeni olevan normaali. Se, että keskitän juomisen ja kofeiinin aamuun, aiheuttaa aamun isot virtsamäärät. Jos joisin tasaisesti päivän mittaan, pystyisin toki harventamaan vessakäyntejä.
Kuiviketta kuluu sitten paljon. Ja puska on kohta entinen. Virtsa polttaa kasvin juuria myöten.