Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla mahdollista, että kun aloin hieroa jalkoja ja pitää niitä ylhäällä iltaisin, niin laihduin viikossa yli 5 kiloa?

Vierailija
07.07.2022 |

Olin vielä viikko sitten mahastani kuin raskaana ja selkäläskiäkin tai jotain outoa turvotusta oli, enkä mahtunut enää housuihini. Kyllästyin myös lihonneisiin jalkoihini ja aloin hieroa niitä ja nostin jalkoja tässä viikon aikana joka ilta ylös samalla kuin hieroin niitä ja yhtäkkiä huomasin, että nesteet alkoi virtaamaan vauhdilla ja kuiva ihoni muuttui yhtäkkiä pehmeäksi. Minulle veljenlapsenikin sanoi, että olenpa laihtunut ja itsekin ihmettelen kuinka erilaiselta ja hoikalta näytän. En kuitenkaan ole muuttanut yhtään ruokailutottumuksiani, mutta olen pitänyt vain jalkoja ylhäällä ja hieronut niitä. Outoa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuppikoko suurentunut? Ehkä ne rasvat valui sinne.

Vierailija
2/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroitko siis jalkapohjia? Kyllähän vyöhyketerapiassakin käsitellään jalkapohjien pisteiden kautta kehon eri osia. Tai sitten se jalkojen ylhäällä pitäminen laittoi nesteet liikkeelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. 

Vierailija
4/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitten mitenkään.

Vierailija
5/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lymfakierto, nesteet lähtevät liikkeelle, turvotus vähenee vai verenkirto vilkastuu? Entä auttaako ab piimä vatsan tasapainoa.

Vierailija
6/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvotusta ollut

Vierailija
7/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni jaloissa...?

Vierailija
8/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteillä voi tulla kovatkin turvotukset, nyt ei ole enää kuuma.

Vierailija
9/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehtinyt ahtaa niin paljoa ruokaa sisääsi kun käytit aikaa jalkojen hieromiseen :)

Vierailija
10/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei laihdu viikossa 5kg ilman rasvaimua piste.

Vierailija
11/51 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei laihdu viikossa 5kg ilman rasvaimua piste.

Minä laihduin. Ihmettelinkin tätä ennen, että mikä mua lihottaa kun olin syönyt niin kuin ennenkin. Oli näköjään joku aineenvaihduntajumi jaloissa. Ei tarvi uskoa jos ei halua, mutta tämä on ihan totta.

Ap

Vierailija
12/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Minullakin on paino noussut keski ikäistymisen myötäkin ehkä. Lisäksi jalkoja pakottelee. Normaalisti olen reipas ja hyväkuntoinen ikäisekseni. Kokeilenpa tuota. Tosin taidan mennä ihan jalkahierontaan tai vyöhyketerapiaan.

Vierailija
13/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä oli ylimääräistä nestettä joka lähti kiertämään.

Vierailija
14/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus laski, nesteet poistui ja mahdollisesti jumissa ollut kakka myös.

Vierailija
15/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 -> 135kg?

Vierailija
16/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jalkoihin voi nestettä kertyä. Minulla on iäkäs äiti ja hänellä on vanhemmiten ollut paksut jalat, siis näyttivät paksuille, eivät turvonneille. Jossain vaiheessa hänellä oli tila jossa nesteet lähti ja hänen jalkansa näyttivät tosi siroille. Sitten se meni ohi.

Itselleni on turvotusta tullut kehoon tosi paljon lääkkeiden ja sairauksien myötä. Kiitos vinkistä, alan kokeilla tuota samaa itse. Minulle on esim. tullut 10 kg 6 viikossa aina joten ehkä siitä osa on nestettä. Koko kehoon jää syvät urat vaatteista ja lakanoista, näin ei ennen sairauksia ja lääkkeitä ollut.

Itse hieroisin jalkoja niin että vetelisin kaikilla sormilla sydämeen päin kevyillä, nopeilla liikkeillä vuoronperään käsillä. Näin äitinikin aikoinaan teki kun vielä jaksoi ja se helpotti turvotusta.

Kuinka pitkään ap pidät jalkoja ylhäällä?

Vierailija
17/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta tuo on kyllä sellaista puppua kun vaan voi olla. -5kg viikossa pelkällä jalkojen hieronnalla, että sellaista sitten. Nesteet on voineet lähteä kyllä liikkeelle ja turvotus vähentyä, mutta muu on valetta. Toimin fysioterapeuttina, ja voin kyllä sanoa että, ei olisi Suomessa ylipainoisia ihmisiä jos pelkkä jalkojen hierominen painoa puottaisi.

Vierailija
18/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimmäräistä turvottavaa nestettä lähti pois. Oletko käynyt lääkärissä?

Vierailija
19/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika suola turvottaa vaan,siihen valmiiksi ylipainoa eikä liiku ollenkaan niin takuulla turpoaa kunnolla.

Helposti lähtee muutama kilo nesteitä ku vähä edes liikahdat.

Mutta järkevintä ois muuttaa elintapoja ettei tule tuollaisia toiste .

Vierailija
20/51 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta tuo on kyllä sellaista puppua kun vaan voi olla. -5kg viikossa pelkällä jalkojen hieronnalla, että sellaista sitten. Nesteet on voineet lähteä kyllä liikkeelle ja turvotus vähentyä, mutta muu on valetta. Toimin fysioterapeuttina, ja voin kyllä sanoa että, ei olisi Suomessa ylipainoisia ihmisiä jos pelkkä jalkojen hierominen painoa puottaisi.

Mulla ainakin keho on herkkä nestetasapainon vaihteluille. Yhtenä päivänä voin olla tosi turvonneen näköinen vaikka olisin syönyt jopa vähemmän kuin yleensä ja liikkunut ja toisena päivänä kun turvotus on lähtenyt olen tosi hoikka ja siro. Tuo turvotus kun tekee sen ettei mene vaikka joku juhlamekko päälle kauniisti vaan pitää olla löysiä mekkoja varalla kun turvotus tekee maatalon emännän näköiseksi.

Kyllähän se näkyy painossakin parin kilon heittona, mutta ennen kaikkea olossa ja ulkonäössä. Se turpeus kun on aina sellaista ällöttävää pöhötystä oli kiloja sitten 55 tai 70. Ehkä joku kirjoittaja palstalla ei tunne kaikkia termejä, mutta itsekin ihmettelee painon vaihtelua.