Joka seitsämäs hakija pääsee yliopistoon - mitä kaikki ne nuoret tekee, jotka hakee muttei pääse?
Kommentit (66)
Yks neljäsosa rupee somevainkuttajiksi, yksi kolmasosa alkaa tiktokiksi,, yksi neljäsosa alkaa tinderiksi ja loput svägäksi
Samaa kuin mekin 20v sitten? Jäädään välivuosille ja ahdistutaan, kun kaverit menee elämässä eteenpäin ja itse ei päästä mihinkään. L:n ylioppilaat voivat valita opiskelupaikkansa, muille tukalampaa. AMK:n valintakoe on kuin lottoa pelaisi.
Pitävät välivuoden tai menevät korkeasaareen
Tai sitten jollain on jo yksi yliopistopohjainen tutkinto, vakituinen työ mutta haluaa kouluttautua lisää. Eli kaikki hakijat eivät todellakaan ole nuoria.
Tein pätkätöitä n.2 vuotta, hain samalla aina yliopistoon,lopulta kyllästyin, kävin amiksen, tein niitä hommia 4v sitten ammattikorkeakoulu. Kyllä huomasi silloin eri näkökulman asioihin kun vertasi suoraan lukiosta tulleisiin.
Hakee uudestaan, hakee amk puolelle, väliajat on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten jollain on jo yksi yliopistopohjainen tutkinto, vakituinen työ mutta haluaa kouluttautua lisää. Eli kaikki hakijat eivät todellakaan ole nuoria.
Tai sitten ne hakevat, koska voivat eli on hyvät paperit, opiskelupaikka ja keksitty keväällä, että eikös kokeilla, mihin papereilla pääsee. Sitten saadaan paikat opinahjoista, jonne on tunkua ja viimeiseen asti mietitään, että otanko paikan vastaan vai en.
Eikös sitten suurin osa pääse AMK:iin, joka nyt myös on korkeakoulutasoista koulutusta.
Minä ainakin olen hakenut yliopistoon varmaan 10 kertaa joista ehkä kaksi jokseenkin tosissaan. Enkä kyllä niinäkään kertoina pistänyt 100% panosta kokeeseen harjoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kuin mekin 20v sitten? Jäädään välivuosille ja ahdistutaan, kun kaverit menee elämässä eteenpäin ja itse ei päästä mihinkään. L:n ylioppilaat voivat valita opiskelupaikkansa, muille tukalampaa. AMK:n valintakoe on kuin lottoa pelaisi.
Myös amkiin pääsee todistusvalinnalla. Oisko kannattanut lukiossa/amiksessa siihen opiskeluun satsata?
Vierailija kirjoitti:
Eikös sitten suurin osa pääse AMK:iin, joka nyt myös on korkeakoulutasoista koulutusta.
Tuskin menevät jos haluavat yliopistoon, koska ensikertalaisuus menee.
Saa olla melko tyhmä, jollei pääse johonkin ammattikorkeaan edes. Niitä on maakunnissakin pilvin pimein.
Ne palaa peruskouluun opettelemaan lukusanojen oikeinkirjoitusta.
Korottaa ylioppilaskirjoitusten arvosanoja ja pääsee seuraavana vuonna jo todistusvalinnalla sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin menevät jos haluavat yliopistoon, koska ensikertalaisuus menee.
no totta mutta jollei nyt toisella tai kolmannellakaan kerralla YO tärppää. Oma tytär pääsi kolmannella yrittämällä yliopistoon. Piti kaksi välivuotta ja kävi töissä. Stressaavaa kyllä, koska se ensikertalaisuus tuo niin paljon painoarvoa.
Ne menee amikseen. Niistä tulee lähäreitä ja eräoppaita.
Mun esikoinen opiskeli ulkomailla. Haki Helsinkiinkin ja pääsi, mutta ei ottanut sitä paikkaa. Nyt haki uudestaan uuteen paikkaan ja sen aikoo ottaa. Opiskeluoikeus on ulkomaillekin, joten jatkanee niitäkin jossain vaiheessa.
nostavat sossumasseja millä reppureissaavat Aasiassa