Kotikaupungissani Kouvolassa narkkarit yleistyvät vuosi vuodelta. Joka vuosi näkyy aina vain enemmän sekaisin olevia ihmisiä kaupoissa
samoin taloyhtiössä häkkivarastomurrot ja ilkivalta on yleistynyt räjähdysmäisesti.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää opetella elämään kaikenlaisten ihmisten kanssa. Piste.
Haluaisitko itse asua narkkien ja alkoholisten asuntolan naapurissa? Olen asunut ja voin kertoa, ettei ollut hauskaa. Tavaroita katosi/hajotettiin, ympäristöä sotkettiin, rapussa hengaili epämääräisiä, sekavia hörhöjä.
"Ei minun naapurissani" ilmiö on varsin naiivi. Ei ne ongelmat sillä poistu, että juuri sinun naapuristasi poistetaan päihdeongelmaisten asuntola. Varkauksia nyt tapahtuu muuallakin, joten varsin horjuva syy.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola, Suomen kaunein kaupunki.
Taidat huudella jostain Riihimäeltä tai Forssasta. Ei moni muu kaupunki ole yhtään sen kummoisempi arkkitehtuuriltaan. Ehkä joku Helsinki, Turku, Oulu tai Tampere mutta kaikki muut pikkukaupungit on ihan samalla linjalla Kouvolan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko itse asua narkkien ja alkoholisten asuntolan naapurissa? Olen asunut ja voin kertoa, ettei ollut hauskaa. Tavaroita katosi/hajotettiin, ympäristöä sotkettiin, rapussa hengaili epämääräisiä, sekavia hörhöjä.
Asun Jyväskylän ydinkeskustassa eli Kauppakadulla. Tuossa noita narkkeja yms. pyörii päivittäin. Ei mitään ongelmaa. Samanlainen oikeus heillä on keskustassa olla kuin minullakin.
Huumeiden käyttäjät piireineen ovat pelottavinta sakkia mitä maa päällään kantaa.
Arvaamattomuudessaan ja raakuudessaan toisiaan kohtaan.
Jatkuvastihan niistä saa lukea mitä joku sekaisin oleva on mennyt tekemään pahaa toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tullut huomattua sama, asun Tukholmassa ja joka kerta kun käyn Suomessa tuntuu että narkit ja spurgut vaan lisääntyy.
Onneksi Tukholma on täysin huumevapaa alue *hymiö*
Eihän tuo Tukholmassa asuva niin väittänytkään. Todennäköisesti hän osaakin katsoa tätä Suomen huumeongelman lisääntymistä juuri siksikin oikeasta perspektiivistä. Miksi aina pitää olla niin negatiivinen tai ilkkuva?
Poliisi kertoo huumekauppaan liittyvän väkivaltaisen velanperinnän yleistyneen - mukana vielä kotona asuvia nuoria
Linkki ko. Ylen juttuun tässä alla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti oikein moni saa yliannostuksen ja poistuu täältä, mitä vähemmän Suomessa asuu tällaista saastaa sen parempi.
Tulen kertomaan tuon sinulle, kun joku läheisesi sortuu huumeisiin.
Kommenttini koskee myös lähimmäisiäni. Huumeiden käyttäjät ovat alinta saastaa. Minulla ei ole ruusunpunaiset lasit päässä. Jos esimerkiksi lapseni sortuisi käyttäjäksi, veisin hänet heti hoitoon. Jos hän ei suostuisi hoitoon, olisi omillaan. Rahaa en antaisi penniäkään huumeisiin. Jokainen valitsee aikuisena itse tiensä mitä kulkea. Holhoaminen ei ole ratkaisu päihdeongelmiin eikä mikään päähän silitys. Olen ollut parisuhteessa päihdeongelmaisen kanssa, tiedän asioista aika paljon. Ihminen ei muutu jos ei halua itse muuttua.
Aika naiivia kommentointia, jos oikeasti olet ollut huumeiden käyttäjien kanssa tekemissä. Tarkoitan siis tuota uhoamista, että et auttaisi vaan antaisit kuolla kadulle jne.
Päihdeongelma koskee myös alkoholia. Ja kyllä jättäisin kadulle kuolemaan.
Huomaa, ettet ole oikeasti koskaan ollut päihdeongelmaisen läheinen. Varsinkaan äiti tai isä.
Älä viittii, täälä toinen jolta ei irtoa yhtään myötätuntoa nisteille tai alkoholisteille.
Oma isä oli alkoholisti samoiten isäpuoli, molemmat kuolivat ansaitusti kipuihin omaan asuntoonsa täysin yksinäisenä josta löydetiin 1-2viikkoa myöhemmin. Ei irtoa sääliä ihmiselle jos on elämänsä ollut mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun naapurissani on ihan tavallisia kerrostaja ja Jehovan todistajien valtakunnansali. Siltikin pyöräkellarista on viety tavaraa, autotalleja ja roskakatosta on spreijattu, rapussa hengaillut milloin ketäkin jne. Ei ne hörhöt pelkästään asuntoloissa hengaa ja muutkin kuin hörhöt tekevät ilkivaltaa. Viimeisimmäksi näin itse, kun noin 13-15-vuotiaat pojat olivat piirtelemässä kirkkoveneitä talomme seinään. Tuskin olivat narkkeja, kun niin liukkaasti lähtivät karkuun. Jäivät kyllä myöhemmin kiinni tekosistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä jos Kouvolassa asuu, niin väkisinkin ihmisestä tulee alkkis tai narkki.
Aika kulunut kommentti, vähän niinkun sinä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tullut huomattua sama, asun Tukholmassa ja joka kerta kun käyn Suomessa tuntuu että narkit ja spurgut vaan lisääntyy.
Onneksi Tukholma on täysin huumevapaa alue *hymiö*
Eihän tuo Tukholmassa asuva niin väittänytkään. Todennäköisesti hän osaakin katsoa tätä Suomen huumeongelman lisääntymistä juuri siksikin oikeasta perspektiivistä. Miksi aina pitää olla niin negatiivinen tai ilkkuva?
Suomen huumeongelma ei ole millään mittarilla suurempi kuin Ruotsin. Tukholmassa saattaa sopivalla alueella aikaa viettäessä vain saada ympärilleen kuplan, jossa voi turvallisesti kuvitella, että kaikki paha tapahtuu Suomessa ja Ruotsi on oikea lintukoto. Kuitenkin esim. uutisista voimme lukea, että niinhän ei todellakaan ole. Ei realismi ole negatiivisuutta. Ikävä kyllä maailmassa on paljon pahaa ja sekin pitää pystyä hyväksymään.
Tässä valaiseva juttu, mistä voi itse nähdä ja vertailla huumeisiin liittyvää rikollisuutta, sen kehitystä kuntien ja kaupunginosien tarkkuudella (eri vuosilta).
Ylen vertailuun tästä
https://yle.fi/uutiset/3-11581109
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti oikein moni saa yliannostuksen ja poistuu täältä, mitä vähemmän Suomessa asuu tällaista saastaa sen parempi.
Kommenttini koskee myös lähimmäisiäni. Huumeiden käyttäjät ovat alinta saastaa. Minulla ei ole ruusunpunaiset lasit päässä. Jos esimerkiksi lapseni sortuisi käyttäjäksi, veisin hänet heti hoitoon. Jos hän ei suostuisi hoitoon, olisi omillaan. Rahaa en antaisi penniäkään huumeisiin. Jokainen valitsee aikuisena itse tiensä mitä kulkea. Holhoaminen ei ole ratkaisu päihdeongelmiin eikä mikään päähän silitys. Olen ollut parisuhteessa päihdeongelmaisen kanssa, tiedän asioista aika paljon. Ihminen ei muutu jos ei halua itse muuttua.
Ikinä naista saamattoman runkkarin on helppo uhota, mutta tulen kysymään uudestaan sitten jos joskus isäksi päädyt....tosin en aio hengitystäni pidätellä sellaista ihmettä odotellassani.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheiset välit ne vasta meneekin ihon alle. Huomaa ettei sinulla ole kovinkaan paljoa elämän koulua käytynä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen päälle päin näkee joka tapauksessa oli sitten kylän ainut narkki tai yksi tuhansista.
Miten ihmisestä näkee huumeidenkäytön päällepäin (ellei sit ole sellainen epäsiisti ja ihan sekaisin)? Esim. puku päällä salkku kädessä kulkeva toimitusjohtaja, tai joku tavallinen opettaja tai sairaanhoitaja tai kuka vaan ns. tavallinen tyyppi. Ei se todellakaan näy päällepäin usein.
Tiedän yhden naisen joka käytti huumeita (ja rahoitti huumeensa rikoksilla) ja sai salattua asian kumppaniltaan, kunnes jäi rikoksesta kiinni ja joutui vankilaan (jossa sitten jätti kaikki päihteet jne). Et jos ei läheisetkään tiedä huumeiden käytöstä niin miten ulkopuolinen sen voisi nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheiset välit ne vasta meneekin ihon alle. Huomaa ettei sinulla ole kovinkaan paljoa elämän koulua käytynä.
Mistä sen huomaa? Siitäkö kun en uhoa av:lla miten ajan oman lapsenikin kadulle kuolemaan, jos edes kerran koskee huumeisiin jne.? Siinä olet kyllä oikeassa, että elämämkoulu on minulta jäänyt käymättä. Ehkäpä juuri siksi ymmärrän, että asiat eivät ole noin mustavalkoisia ja jokainen tervejärkinen vanhempi on valmis auttamaan lastaan, vaikka huumeetkin olisivat mukana. Auttaa voi muutenkin kuin antamalla rahaa.
Miten niitä on niin helVEtisti joka paikassa nykyään 😡😡 Mistä ne on tulleet, kenen kasvattamia, miksi valinneet rikollisen elämän??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen päälle päin näkee joka tapauksessa oli sitten kylän ainut narkki tai yksi tuhansista.
Miten ihmisestä näkee huumeidenkäytön päällepäin (ellei sit ole sellainen epäsiisti ja ihan sekaisin)? Esim. puku päällä salkku kädessä kulkeva toimitusjohtaja, tai joku tavallinen opettaja tai sairaanhoitaja tai kuka vaan ns. tavallinen tyyppi. Ei se todellakaan näy päällepäin usein.
Tiedän yhden naisen joka käytti huumeita (ja rahoitti huumeensa rikoksilla) ja sai salattua asian kumppaniltaan, kunnes jäi rikoksesta kiinni ja joutui vankilaan (jossa sitten jätti kaikki päihteet jne). Et jos ei läheisetkään tiedä huumeiden käytöstä niin miten ulkopuolinen sen voisi nähdä.
Läheiset ovat monesti liian lähellä. Lisäksi kun oikein kuvasti itselleen uskottelee, että mitään ongelmaa ei ole, siihen alkaa itsekin uskoa eikä siksi mukamas huomaa mitään, vaikka merkit ongelmista loistavat kilometrien päähän. Ihminen on taitava harjoittamaan itsepetosta silloin kun oikein kovasti haluaa uskoa toisesta hyvää. Niin, ja narkki on eri asia kuin satunnainen bilehuumeiden kokeilija. Narkin tunnistaa viimeistään silloin, kun katsoo pupilleja, jos muusta käytöksestä ei muka huomaa.
Vierailija kirjoitti:
" Täällä näkyy myös ja tuntuu että huono olo sen kun vaan lisääntyy.
Eniten tässä ärsyttää se, että joku jossain rikastuu toisten kärsimyksellä.
Toki tekijöitä saadaan kiinni ja vankilaan, mutta ei se paska siihen lopu. "
" Olen liikemies kenellä on nyt vaan myös huumeet olleet portfoliossa"
(Törkeistä huumerikoksista tuomittu Ranta-aho ei koe olevansa vastuussa siitä, kenelle maahantuotuja huumeita on päätynyt ja millaisin seurauksin)
Siteerauksen LÄHDE https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006546339.html
Tuokin on väärin, mutta silti on jokaisen omalla vastuulla, tunkeeko niitä aineita kehoonsa. Jokainen niistä on itse pilannut elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsomalla silmiin. Ja kyllä sen käytöksestäkin huomaa, vaikka olisi miten siisti peitekuori päällä. Sanonta "rakkaus on sokea" pätee tuohon sinunkin kertomaasi esimerkkiin. Kun rakastaa ei välttämättä halua nähdä hälytysmerkkejä, vaikka ne olisivat miten selviä. Luulen, että ulkopuoliset olivat jo huomanneet missä mennään.
" Täällä näkyy myös ja tuntuu että huono olo sen kun vaan lisääntyy.
Eniten tässä ärsyttää se, että joku jossain rikastuu toisten kärsimyksellä.
Toki tekijöitä saadaan kiinni ja vankilaan, mutta ei se paska siihen lopu. "
" Olen liikemies kenellä on nyt vaan myös huumeet olleet portfoliossa"
(Törkeistä huumerikoksista tuomittu Ranta-aho ei koe olevansa vastuussa siitä, kenelle maahantuotuja huumeita on päätynyt ja millaisin seurauksin)
Siteerauksen LÄHDE https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006546339.html