Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko yksin asuvat syyllisyyttä astianpesukoneen käytöstä?

Vierailija
07.07.2022 |

Minä tunnen joskus. Tuntuu, että ei saisi niin helpolla laittaa sinne astioita ja aterimia....

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en :D en edes ymmärrä mistä sen syyllisyyden pitäisi tulla?

Vierailija
22/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun yksin ja käytän kertakäyttöastioita vaikka tiskikone löytyy.

Valmisruuat ja kertakäyttövälineet on arkeni helpotus.

M30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi astiat on pestä astianpesukoneessa kun vettä kuluu paljon vähemmän. Kyseessä on siis oikeasti ekoteko.

Astianpesukoneessa vanhatkin juomalasit kummasti kirkastuvat vaikka ne olisivat muutoin puhtaita. Tiskikoneen järkevä käyttö yhden hengen taloudessa edellyttää myös sitä että niitä astioita on riittävän paljon eikä juo sitä kahvia aina samasta mukista. Olen itsekin hankkinut vähintään 6 astian sarjoja isompia ja pienempiä lautasia,  tee-  ja kahvimukeja sekä juomalaseja enkä mitään sekaista kokoelmaa.

Vierailija
24/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin isäni kahvikannu ja samoin hänen rakkaat, mutta niin nopeasti pinttyvät kahvikuppinsa pestään minun koneessani. Isän omasta pyynnöstä, en minä omavaltaisesti!

Pyhäpäivien sukukokoontumiset ovat nykyään minun luonani, silloin tiskiä tulee ja tekemistä on muutenkin paljon. Tiedän sukulaisteni nauttivan valmiiseen pöytään pääsemisestä ja siitä kun likaiset ruokailuastiat vaan katoavat ilman omaa tiskivuoroa. Vai olisinko minä sittenkin parempi ihminen jos tiskaisin käsin, enkä laiskana seurustelisi muitten kanssa? Pitää miettiä ...

Yhden työpaikkani kahvikannun toin konepesuun aika ajoin, sen kuljettamisessa pitikin olla varovainen. En rikkonut sitä, ihan totta. Omin lupineni tuota kyllä tein, pitäisikö käydä tunnustamassa? (Työnantaja kyllä kuoli jo, ja niin on ainakin yksi silloinen kahvittelijatyökaverinikin, mutta silti?)

Vai saisinko sittenkin pitää koneeni? Lupaan ja vannon peseväni vain täysiä koneellisia. Lupaan tehdä edelleen itse kotiruokaa ja leipoa, kun kone huolehtii niin kätevästi lisätiskeistä. Keittiönikin on siistimpi näin, ja sehän on olennainen vaatimus vanhoillepiioille.

Vai onko minusta sittenkin tullut laiska ja kaikin puolin epäkelpo?!

Vierailija
25/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tuntea syyllisyyttä, jos sen pyörittää täytenä? Ihan samalla tavalla se toimii isossakin perheessä ja siellä kai pikemminkin pitäisi olla aihetta syyllisyyteen, kun käytetään jatkuvalla syötöllä pesukonetta.

Vierailija
26/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tunne. Muuta Afrikkaan jos haluat pestä astiat hiekalla ja paskaisella vedellä. Tervemenoa.