Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko yksin asuvat syyllisyyttä astianpesukoneen käytöstä?

Vierailija
07.07.2022 |

Minä tunnen joskus. Tuntuu, että ei saisi niin helpolla laittaa sinne astioita ja aterimia....

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan tuntisi. Miksi sinun pitäisi kärsiä enemmän kuin muut?

Vierailija
2/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samoja astioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole tiskikonetta.

Vierailija
4/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska sähkö on kallista.

Vierailija
5/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Annan koneen täyttyä noin puolilleen ja pesen puolitäyttöohjlemalla.

Vierailija
6/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tuntisi, haluan astianpesukoneen. Hanki enemmän astioita niin voit täyttää koneen.

Vierailija
7/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin astianpesukoneen ostoa, kun tutkimusten mukaan se säästää vettä vs käsinpesu.

Vierailija
8/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikone vie vähemmän vettä ja energiaa kuin käsin tiskaus.

Vierailija
9/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan tunne. Riittää kun pyörittää tiskikonetta kerran viikossa, ei tarvitse sen enempää edes miettiä tiskejä.

Vierailija
10/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään käyttää. Pyydä anteeksi.

Vierailija
11/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai täh? Miksi tuntisin?

Vierailija
12/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tunne ja miksi juuri yksineläjien pitäisi välttää käyttöä? Pesen koneen täytenä

Vierailija
13/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi astiat on pestä astianpesukoneessa kun vettä kuluu paljon vähemmän. Kyseessä on siis oikeasti ekoteko.

Vierailija
14/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut syyllisyyttä yksin asuessa käyttää tiskaria. Sitä paitsi esim. kahvipannu on hyvä välillä pyöräyttää tiskarissa, se kirkastuu kun taas pelkkä käsinpesu aina vaan vuosia niin ei puhista samalla tavalla.

Vierailija
15/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän koneen väljästi ja käytän pikaohjelmaa. Puhdasta tulee tunnissa. En koe syyllisyyttä.

Vierailija
16/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä ihmeellisiä kysymyksiä. En todellakaan tunne syyllisyyttä astianpesukoneen käytöstä, en myöskään pesukoneen, imurin, uunin, lieden tai kiukaan käytöstä. Pitäisikö yksin asuvan tehdä ruokansa ulkona nuotiolla ja pestä astiansa ja vaatteensa lähimmässä purossa?

Vierailija
17/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähemmän vettä se kone käyttää kuin käsinpesu.

Vierailija
18/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykkikoneessakin vaikka yhdet rintsikat jos kun en viitsi käsin. Apk käy liki joka päivä, pesen siellä kaikki astiat myös paistinpannun. Yksin olen asunut jo vuosikymmenet.

Vierailija
19/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska se käy max joka toinen päivä.

Vierailija
20/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tunne syyllisyyttä mulla on oikeus käyttää tiskikonetta joka mulle ostettu. En tulisi toimeen ilman tiskikonetta enkä voisi pestä astioita käsin, koska terveydenhoito ei toimi. Mulla on aina yksinkin asuessani ollut tiskikone. Jotkut täytyy pestä käsin niitä ei saa laittaa koneeseen mutta onneksi niitä on vain vähän. Pesen täysiä koneellisia. Sitä ihmettelen paljon kun aika monella yksin asuvalla on tiskikone niin miksi jotkut ihmettelevät miksi yksin asuvalla on tiskikone. Vielä joku huoltomies ihmettelee sitä jollekin muulle ja sitten siltä henkilöltä kuulee asiasta. Huoltomiehillähän pitäisi olla vaitiolovelvollisuus niin ei taida ihan kaikki sitä noudattaa muutkaan kuin huoltomiehet. Sitten tiedä mitä ja keneltä seuraavaksi kuulee mistäkin asiasta niin ei mistään saa eikä voi juurikaan kenellekään puhua ja sitten tulikin vesivahinko (ei liittynyt tiskikoneeseen). Sitten sanotaan ties missä ja kenelle kuinka toiset kärsii ja itselle vasta kärsimystä onkin aiheutettu. Ja tässä se nähdäänkin mistään ei saisi puhua eikä ainakaan mistään oikeista asioista.