Harmittaa kun jäi ikuinen iso "raskausmaha"
Paha vatsalihasten erkauma. Jumpat ei ole auttaneet. 14 vuotta ollut tällainen. Löytyykö sinulta "raskausmahaa?"
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi lapsi eli yksi raskaus koettuna. Mutta en ole ikinä ymmärtänyt naisia joilla jää synnytyksen jälkeen kauhea pallo maha vaikka vauva on jo sylissä. Tai sitä että kauhea kasa jää raskaus kiloja tai se roikkuva maha. Mitä te oikein syötte? Miten paljon liikutte? Pidättekö itsestänne ollenkaan huolta henkisesti ja fyysisesti?
Joo en minäkään heti synnytyksen jälkeen ollut normaalissa mitoissa tai maha pienenä, mutta 2 kuukauden jälkeen oli maha jo normaalin kokoinen ja olin samoissa mitoissa kun sillon ennen raskautta. Ei mitään ongelmaa. Muistakaa syödä terveellisesti ja liikkua ei sen pitäisi olla niin vaikeaa.
Et taida ymmärtää mikä on vatsalihasten erkauma.... Raskaus aiheuttaa sen KAIKILLE naisille mutta yleensä se palautuu normaaliksi tai melkein normaaliksi niin että se ei haittaa elämää tai ulkonäköä. Mutta jollain epäonnekkailla se ei sit palaudukaan.
Ja se on muuten huono neuvo että juuri synnyttäneen naisen pitäs mennä jumppaan niin kyllä se vatsa siitä palautuu kauniiksi. Asia on päinvastoin! Naisen pitää antaa toipua raskauden aiheuttamista vahingoista keholle. Jos lähtee riuhtomaan liian aikaisin ennen kuin keho on saanut palautua ja toipua niin se saattaa johtaa just tuohon että vatsalihakset ei enää palaudu ennalleen vaan tulee PYSYVÄ erkauma.
Raskaudesta ei lopulta jäänyt kuin pieni kuoppa navan yläpuolelle, olin 33 kun lapsi syntyi. Vaihdevuosista sen sijaan ilmestyi läskipatja.
En osaa vielä sanoa millainen minulle jää. 6 viikkoa synnytyksestä ja jonkun verran vatsaa on vielä. Synnytin kaksoset ja vatsa venyi aikalailla, joten erkaumaa on - arviolta ehkä 3-4 sormenleveyttä. Raskausarvet on aika pahan näköiset ja pelkään jäävän löysää ihoa. Normaalipainoon matkaa vielä 7 kg. Ensimmäiset 17 kg lähti "tekemättä mitään" kahden viikon sisään synnytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi lapsi eli yksi raskaus koettuna. Mutta en ole ikinä ymmärtänyt naisia joilla jää synnytyksen jälkeen kauhea pallo maha vaikka vauva on jo sylissä. Tai sitä että kauhea kasa jää raskaus kiloja tai se roikkuva maha. Mitä te oikein syötte? Miten paljon liikutte? Pidättekö itsestänne ollenkaan huolta henkisesti ja fyysisesti?
Joo en minäkään heti synnytyksen jälkeen ollut normaalissa mitoissa tai maha pienenä, mutta 2 kuukauden jälkeen oli maha jo normaalin kokoinen ja olin samoissa mitoissa kun sillon ennen raskautta. Ei mitään ongelmaa. Muistakaa syödä terveellisesti ja liikkua ei sen pitäisi olla niin vaikeaa.
Harmi, että et ole kauhean fiksu ja sama vaiva todennäköisesti on jälkikasvulla. Tiedätkö, mikä on erkauma? Muista perehtyä asioihin ennen kommentoimista, tietoa löytyy helposti, ei sen pitäisi olla niin vaikeaa.
Ei muuta kun polkasette taas paksuksi niin kyllä se siitä alkaa tasottuu