0))__)> HELMET loppuvko (to-su) <(__((0
Kommentit (11)
Meillä oli aamulla pakkasta -2.5 astetta! Talvi tulee...
Ompas ikävää Viljaa, etta Aarolla on se vesirokko! Toivottavasti ei tosiaan tule mitään jälkitauteja! Mä en oo aiemmin tiennytkään, että vesirokkoon on olemassa jotain voidetta. Hyvä tietää jos/kun joskus tulee tarvis sellaiselle...
Mun äiti oli eilen lapsenvahtina Onnille, kun oltiin siellä metsässä puita keräämässä. Äitini sitten meinas, että Onni vois olla jostain kipeä, kun se oli aina yht äkkiä alkanut kamalasti itkemään ja sitten taas lopettanut. Itse en siihen ole kiinnittänyt sen kummemin huomiota, kun olen ajatellut sen johtuvan hampaista... Mutta tosiaan Onni itkeskelee tuolla tavoin myös öisin... Mikähän lie, no ensi viikolla on lääkärineuvola.
Mä kävin eilen kampaajalla. Annoin leikata kampaajan oman mielen mukaan ja nyt mua " ahdistaa" , kun hiukset ei edestä yletäkkään korvan taakse niin kuin olen koko ikäni niitä tottunut pitämään! Nyt saa viritellä vaikka mitä pinnejä ettei tukka roiku silmillä... Arrgh! Mutta muuten kai ihan kiva leikkaus kunhan tähän eka tottuu...
Yllättävän äkkiä ne nuo lapset oppii. Mä olen nyt sen reilun viikon (tai jotain...) jankuttanut Onnille sitä EI:tä aina kun se on mennyt kissankupille niin nyt se jopa joskus uskoo!! :) Mutta ei toki aina...
Pitäis lähtee laittaan astiat koneeseen kun vaan jaksais...
kumppari&Onni ylihuomenna 8kk
Eetu on alkanut konttaamaan jo niin hurjaa vauhtia, että mulla on täysi työ pysyä perässä. Onneks isäntä jää vanh.vapaalle ens vkolla eli on sit kaveri pitämässä penskaa silmällä.
Meidänkin poju uskoo välillä tuon EI -sanan. Yleensä vain kääntyy ja hymyilee, sen mielestä se on kamalan hauskaa kun äiti kieltää. Joskus sitten uskoo ja joskus ei.
Meidän jäbä on alkanut heräämään 8.30 aamulla, sama mihin aikaan illalla sammuu. Yleensä on herännyt 9.30 - 10. No, toisaalta taas nukkuu sitten parit 1,5 h:n päikkärit ja sammui eilen illalla jo 22.15.
Eetusta on tullut kauhee sylivauva! Viihtyy sylissä pitkiä aikoja ja tahtoo aina nukahtaa syliin. Myös ikävöi heti jos lähden huoneesta. Eilen alkoi itkemään kun mun isä lähti.
Mäkin olen yrittänyt antaa karkeampaa ruokaa, mutta kun se ei kertakaikkiaan mene alas (tai tulee kaikki hissillä ylös), niin suosiolla olen antanut edelleen 5-6 kk mössöjä. Turhaan sitä toista kiusaa.
Kävin tiistaina katsomassa turvaistuimia ja kolme vaihtoehtoa sitten olisi, saa nähdä mihin sitten päädytään. Onhan se investointi pitemmälle ajalle eli sen puoleen ei varmaan kannata hirveesti pihtailla laadun suhteen.
Mä tilasin muuten Ifiltä sellaisen kuva-albumijutun miehelleni ekan iskänpäivän kunniaksi. Siihen sai itse laittaa kuvia (väh. 36 kpl) ja kirjoittaa tekstit! Mä vaan toivon ettei kovasti ole kirjoitusvirheitä :)
Jeps, pitää mennä syöttämään Eetua! Kuuraista viikonloppua kaikille!
Sasuliini ja Eetu
Myös Silppu on keksinyt, että tässä talossahan on runsaasti neliöitä ja päättänyt nuohota ihan joka paikan. Ja voi taivas miltä vaatteet näyttävät, aivan yltäpäältä koirankarvoissa. Ei mitään vaikutusta vaikka olen juuri imuroinut. Mitäs jos kiinnittäisi Sini-mikrokuitumopin ton mittarimadon vatsaan?
Sitä nuohoomista pukelo tuntuu jatkavan myös yöllä omassa sängyssään. Ei kyllä tarttis jos multa kysytään. Ja meinaakohan toi jättää koko konttaamisen väliin, eilen yritti nousta nojatuolia, sitteriä ja koiransänkyä vasten pystyyn sillä seurauksella että pää kolisi.
Nyt kuuluu kauhea *riiips* tuolta sängystä, repii unirättiä hampaillaan riekaleiksi.
Puutun tilanteeseen ->
KL.
Kiitos KL linkeistä ja Minkki neuvoista. En oo saanu edes tilattua sitä paitaa kun pää on täynnä tätä lasten sairastamista. Oon ihan älyttömän huolissani niistä koko ajan. Molemmilla on taas kovat flunssat päällä ja Aaro ihan täynnä vesikelloja. Pitää käydä vaikka Itiksessä joku ilta.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Taitaa talvi kohta tulla.
Vilja
Mihin lie kaikki helmet kadonneet viikonloppua viettämään?! :)
Me ollaan oltu ihan vaan kotona Onnin kaa kahdelleen, kun mies on iltavuorossa koko vkonlopun. Tylsää.
Ai niin, meillä sataa lunta/räntää! Aamulla, kun herättiin niin oli maa valkeena. Piti kiireesti laittaa mies vaihtamaan autoon talvirenkaat.
Onni oppi eilen nousemaan ihan kunnolla " puuta vasten" seisomaan. Nyt se sitten tekeekin sitä koko ajan. Hyvin on holtitonta tuokin homma... Monet itkut vielä itkettävä.
Meillä myös yöt katkonaisia. Onni nousee koko ajan istumaan tai vänisee sitten muuten. Viime yönä en jaksanut " välittää" vaan mies sai vuorostaan laittaa poikaa vähän väliä takaisin makuuasentoon. No aamulla mies tuumaskin, että ei se Onni ennen oo noin mahdoton ollut. Eipä varmaan, kún minä olen sen tähän asti yleensä hoitanut öisin.
Eikä tässä koneellakaan voi olla tuon pojan kanssa, kun se on koko ajan sammuttamassa konetta! Ja sitten suuttuu ja huutaa jos sen ei anna tehdä mitä haluaa... Nytkö se jo tämäkin " tahtojen taistelu" alkaa?! Voi, että miten äkkiä se pikkuvauva-aika meni ohi!! :-/
Jaahas, täytynee ilmeisesti keskittyä lapsen kanssa oleiluun, ennen kuin silllä menee hermot... :)
kumppari & Onni 8kk+1pvä
Jopas on helmet hiljaisia :). Ensi viikosta lähtien keskustelun voikin perustaa koko viikoksi, enää ei tarvitse jakaa kahtia.
Levottomien öiden syy paljastui ainakin osaksi perjantaina, kun Silppis alkoi yskiä. Eilen alkoi nenä valumaan ja niin siinä kävi että pukelmo sai isännältä flunssan. Mulle asti ei ole vielä tarttunut, toivottavasti ei tartukaan. Flunssaan sairastun harvoin, mutta saapa nähdä miten nyt käy.
Selkä mulla sen sijaan on aivan romuna eikä sille muuta voi kun napsia kipulääkkeitä ja toivoa että se nopeasti tokenisi.
Kävin eilen ostoksilla eli hakemassa yhden mutterin ja prikan (piti ostaa kaksi, unohdin) Bauhaussista pukernaattorin hyppykiikkua varten. Matkan varrella poikkesin H&M:ään ja ostin läjän inhimillisen sööttejä vaatteita Silpulle. Mukaan tarttui myös muutama Spiderman-paita. En ole näyttänyt niitä miehelle ollenkaan, saisin luultavasti taas kuulla mutinoita siitä, millaisiin vaatteisiin tytöt puetaan. Anopilta varmaan tippuu silmät päästä.
Meillä on ensi viikonloppuna Halloween-juhlat. Pukua tarttis miettiä. Any ideas :)?
KL.
Elsallakin on nyt sitten korvatulehdus... voi vitalis sentään. tuli kyllä huono äiti fiilikset, kun mentiin lääkäriin vasta eilen, vaikka tytöllä on oireet alkaneet jo tiistaina. No oireet ja oireet, yöllä on huutanut kun hyeena ja päivisin leikkinyt ja räkinyt, mut ollu ihan iloinen oma itsensä. eilen sit oli kärsimätön ja muss akiinni itkuisena, niin johan äiti vei läääkäriin ja siel oli ihan kunnon tulehdus oikeassa korvas. Nyt sit antibioottia ja suppoja... Lääkäri suositteli buranaa suppoina. No kun mentiin apteekkiin niin niitähän joutuu puolittaan! Huh, että on hommaa, tai siis kyl sen puoliks saaa, mut ei niin että molemmat puolikkaan käyttää vois. En sit tiedä millasella veitsellä sais niin,e ttä ei murenis kokonaan. Onko muut joutunu tähän hommaan? Jep. Nyt varmaan onneks saa jo lopettaa ton suppojen laiton, panadol litkukin varmaan jo auttaa taas.
Saatiin äsken kivoja lahjoja, kun yksi ystävä tuli käymään. On luvannut pitää Elsan villavaatteissa, kun tykkää kutoa. No saatiin sitten sukat, lapaset hattu ja villahaalari ja vielä peittokin! WOW, oli tosi söpöjä. =)
Mun olis tehny mieli mennä osaava nainen messuille, vaan en viitsi tuota poulikuntoista tyttöö ottaa mukaani, ja mies meni tontil. Ei silti en valita, mies on antanu mulle hienosti nykyään omaa aikaa, kun Elsa neiti on jo isompi ja pärjää sen kans siten loistavasti. J atoi mun sappileikkauskin lähensi isää ja tytärtä paljon. Ehkä seuraavan lapsen kans mieskin jo uskaltaa vauvankin kans olla... Mulla ihan kamala vauvakuume!
Jokos ootte talvihaalareihin siirtyneet? Mä en tajua mitä tonne ulos laittais päälle tolle tytsylle. Vaunuis ja kaupas sisäl on kuuma mut muuten kylmä. Me ostettiin Travallen Remu haalari, siis sellanen vettäpitävä talvea varten. Viel pitäis löytää jostain kivat rukkset ja hatun taidan saada lainaks kummipojalta. Se on sellaine ihana pupunkorvallinen ihanus.
No niin sellaista tänne... terkkuja kaikille
Minna ja Elsa
meilläkin on pian juhlat, joihin tarvis naamiaisasun. Mä ajattelin olla peikko, helppo homma kun muutenkin pehko jo pystys=). mä puen säkkikankaisen " mekon" , johon ompelen paikkoja ja teen hännän. Naaman maalaan sit sopivasti peikkomaiseks kasvomaaleilla ja sit yhden hampaan mustaks.... Ja mies halus olla puuhapete, kun rakentelee nyt muutenkin. Lainattiin kummipojalta sellasia lasten työkaluja, ja laitetaan ne nyt miehen työkaluvyöhön. Muita ideoita meillä pyöri merirosvo, noita jne mielessä..
Muistelen joskus lukeneeni, että supon sais paremmin puolitettua jos se on kylmä. Eli pitää vaikka jääkaapissa jonkun aikaa... Huoneenlämpöinen ilmeisesti mössääntyy helpommin.
Itsellä ei oo kyllä käytännönkokemusta tuosta, kun ei oo tarvinnut puolitella mutta jostain luin ton vinkin.
Kannattaa varmaan eka kokeilla yhdellä supolla, että mitä sille tapahtuu jääkaapissa ja onnistuuko se puolitus... Ja mitä käyttöohjeissa sanotaan lämpötiloista ym. :)
Mä en tiedä pitääkö minunkin kohta raahata tuo Onni lääkäriin, kun se tosiaan kans välillä itkeskelee eikä meinaa millään nukkua. Tai nukkuu se sylissä muttei sängyssä. Ja jos sen sänkyyn saa niin se itkeskelee unissaan... Mutta muuten se on kyllä ihan iloinen ja hyväntuulinen.
Pikaista paranemista Elsalle!
kumppari
Toi vois todella toimii, ei vaan enää tarvii suppoja puolitella kun nyt on meil ainakin tältä erää kadonnut se kipuileva vauva. Neiti nukahti tänään omaan sänkyynsä kuten ennen =). Inhottais vaan sit kylmää suppoa laitta, mut voishan sen puolittaa etukäteen ja antaa lämmetä huoneenlämmössä taas.. no pitänee varmaan sit pohtia jos tulee joskus viel ajankohtaiseks.. Muuten ajattelin, että ostaisin Elsal vauvauintiin sellaset korvatulpat, mistäs niitä saa ostaa, siis niitä, joista muotoillaan sellanen pallo, ja sit laitetaan korvaan.. Tietäiskös joku?
Varmaan ois pitäny jo uuteen pinoon kirjoitta, mut ehkäpä joku viel lukee... Öitä ja uutta viikkoa!
T:Minna
Taitaa tulla lyhyt viesti, pukelo nukkui tavallista lyhyemmät yöunet ja nyt on hiinä ja hiinä meneekö hermo tossa lattialla. Kohta saa jo laittaa petiin ja mä jatkan ruoanlaittoa.
Ruoasta puheenollen: alkuviikosta tein lammaskaalia ja vaikka puolitin ohjeen määrät niin söin lammaskaalia koko alkuviikon. Mutta oli niin hyvää ettei ehtinyt kyllästyä :). Isäntä syö lammasta kerran vuodessa kohteliaisuuttaan kun ollaan oltu mun vanhempien tykönä pääsiäisaterialla ja kaalia ei voi sietää. Että ihan itsekseni saan pistellä lammas- ja kaaliruoat. Suht harvoin niitä teen, mutta silloin kun teen mies syö jotain muuta.
Eilen kaivoin pakastimesta pullaa ja paistoin köyhiä ritareita omasta mielestäni ison kasan. Entinen työkaveri tuli kylään ja pisteltiin yhdessä koko pino. Helmipullat, täältä tullaan taas samanpainoisena kuin viime(kin) viikolla...!
Nyt napsahti pukelmo, menen hätiin ->
KL.