Ilouutinen: heinäkuu on märkä ja kylmä
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/a15d67e1-05cd-4984-83ea-1576e8121…
Tämän kesän helteet on taputeltu ja hyvä niin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Helteiden rakastajat voivat matkustaa esim. Italiaan:
Voihan ilmastonmuutos sentään🤦
Vierailija kirjoitti:
No kuitenkin 20-23.
täysin sopiva. jaksaa touhata ulkonakin mutta on silti kesäistä
Vierailija kirjoitti:
Oksettava aloitus. Kyllä normaali ihminen osaa iloita auringosta ja etelän lämmöstä.
Etenkin tällaisessa maassa, jossa _rumasta_ talvesta joutuu kärsimään miltei puoli vuotta.
Täällä suurin osa tykkää enemmän kylmästä. Minulle oli oivallus, kun tajusin tämän, että niin moni oikeasti pitää Suomen viileydestä. Itse haaveilen lämmöstä. Mutta taitaa olla niin, että me lämmöstä tykkäävät ennen pitkää päädymme muualle, ja tänne jää ne viileästä tykkäävät, ja siksi niitä on täällä suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nautitte myös tosi-tv:stä, peräpukamista ja verotuksesta jos pimeys ja kylmyys johtaa tuollaiseen riemuun?
Kokeilkaa joskus hakata itseänne veitsellä, varmaan pidätte siitäkin.
En niinkään, mutta nautin suunnattomasti kaltaisesi hellehullun itkusta.
Nauti rauhassa, minä lennän taas kohta kauas pois jonnekin missä ihminen viitsii elää.
Itsekin olen käynyt toukokuun alun jälkeen jo 2 kertaa Etelä-Euroopassa ja mahdollisimman pian taas uudelleen.
Tämä pohjola on itselleni kaikin tavoin paha paikka olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nautitte myös tosi-tv:stä, peräpukamista ja verotuksesta jos pimeys ja kylmyys johtaa tuollaiseen riemuun?
Nauti rauhassa, minä lennän taas kohta kauas pois jonnekin missä ihminen viitsii elää.
Good riddance.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Good riddance.
Tänks!
Kaltaisiani on muuten aika monta -koskas olet Helsinki-Vantaalla käynyt viimeksi....?
Loma alkaa ja etelä kutsuu, joten kyllä lämpöä riittää.
No edelleen kyllä näyttää jotain 24-26..! Että ei kyllä viileydestä tietoakaan.. Hittoako sanovat että viilenee ja sitten ilo pilataan taas..
No ei tänne luvattu +28 ensiviikolla oo kovin kylmä . Sais kokonaan loppua ja olla max 23.
Vierailija kirjoitti:
No edelleen kyllä näyttää jotain 24-26..! Että ei kyllä viileydestä tietoakaan.. Hittoako sanovat että viilenee ja sitten ilo pilataan taas..
Eiköhän sulle sitä viileyttä riitä sen 9kk vuodesta. Kesällä ei kuulu olla viileää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan ex-vaimoltani. Hänkin oli märkä ja kylmä.
Onko ikävä? Mainita kuitenkin pitää.
Märkä saa olla muttei kylmä.
Tiukka saa olla muttei kuiva.
Aika jännä. Foreca esim. ennustaa ensi viikoksi 24-27 astetta ja aurinkoa Helsinkiin. Muutama päivä olisi 22 astetta. Siis 11.7 alkava viikko.
Aika ristiriitaista...
Ei ole Suomen sää tälläinen
21C ok
Vesi tekee ihmeitä
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä. Foreca esim. ennustaa ensi viikoksi 24-27 astetta ja aurinkoa Helsinkiin. Muutama päivä olisi 22 astetta. Siis 11.7 alkava viikko.
Aika ristiriitaista...
Sama ihmettelen, korkein lukema Forecalla ensi viikolle näyttää olevan +28 astetta, Ilmatieteen laitoksella +26. Ei niin kovin viileältä näytä. Toki ennemmin nuo kuin yli 30. Niitä pitkään luvattuja sateitakin odotellaan yhä edelleen. Tänään sentään pääsi jo lenkille, kun raikas tuuli puhalsi. Onhan tuolla auringossa silti vielä todella lämmintä.
Eli ennuste märkä ja kylmä, jolloin totuus on kuuma ja läkähdyttävä. Olen huomannut että se menee aina niin, että on toisinpäin mitä ennusteet sanoo. Jos sanotaa että lunta ei tule, niin silloin sitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Märkä saa olla muttei kylmä.
Tiukka saa olla muttei kuiva.
Naisella kuiva voi olla ikävä, mutta eikö se miehelle ole parempi kun tulee enemmän kitkaa ja mälliliinit lentää sutjakammin. Jos on ihan vetinen niin ei mälliliinit lennäkään välttämäti.
Iski välittömästi hirveä masennus. Joudun käyttämään takkia näillä +20 asteilla ja olen aivan kyllästynyt takin pukemiseen, koska sitä joutuu tekemään noin 355 päivää vuodesta.
Haluan viettää vapaa-aikani kesämekoissa ja bikineissä. En täristen kylmyydestä.