Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita 8-vuotiaita, joille vielä sattuu pissavahinkoja?

Vierailija
19.10.2006 |

Meidän pojalta jätettiin yövaippa pois 4,5-vuotiaana ja vahinkoja on sen jälkeen sattunut aika tasaiseen tahtiin, parina yönä kuukaudessa. Emme ole mitään hoitoa edes harkinneet, kun tuo ei minusta ole hirveän vakavaa ja oletan että se iän myötä vähenee. Usein vahinkoihin on jokin selityskin, enempi juominen illalla, jonkin tulevan asian jännittäminen tms.

Tänä syksynä vahinkoja on kuitenkin tullut vähän enemmän, ehkä kerran viikossa, ja alan vähän huolestua. Syitä kyllä keksin: koulun alku otti koville, sitten oli flunssaa, nyt jännittää tuleva matka. Mutta ei kai tämmöinen kuitenkaan yleistä ole enää 8-vuotiailla? Mitä olette mieltä kannattaisiko mennä yökasteluun erikoistuneen lekurin puheille vai luottaa vieläkin siihen että iän myötä asiat paranee?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ei vakavaa. Vaippojahan sa amyös noin isoille, mutta ikävää tietysti lapsen kannalta kun alkaa olemaan siinä iässä että yökyläilyt kiinnostaa. Eikös sellainen hälyttävä patja ole ainakin olemassa ja jotain lääkkeitäkin? Juttele terkkarin kanssa tai sitten varaat ajan suoraan lääkärille niin olette viisaampia. :)

Vierailija
2/4 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei välttämättä ole mitään sairautta tai tulehdusta. Ne on kuitenkin syytä ensin sulkea pois.

Minulla 6.v kastelija ja odottelen vaan ajan kulumista ja lapsen kehittymistä. hänellä ei ole mitään vikaa ainoastaan kehittyy hitaammin.

Minä kastelin yöllä vielä 8-vuotiaana ja ennen, kun täytin 9 loppui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä usko että patja tai vaippa olisi hyvä idea, kun vahinkoja sattuu niin harvoin. Poika usein herää kun pissa tulee, joskus ehtii oysäyttää pisaamisen ja vain housut esim. kastuu, joten sikäli patja ei taitaisi mitään muuttaakaan. Eikä tuo tietenkään vaippaa suostuisi missään niemssä pitämäänkään. Luulen että kyse on ihan hormonaalisesta kypsyydestä ja herkän pojan tavasta jännittää - mietin jo jotain Miniriniäkin, mutta vierastan kovasti sellaisen lääkkeen antamista lapselle.

Juuri noita yökyläilyjä olen minäkin miettinyt. isovanhemmilla mummi vie pojan vessaan kun menee itse nukkumaan eikä siellä ole vahinkoja sattunutkaan, mutta kaverin luona olisi eri juttu. Voiskohan Miniriniä hankkia varalle ja käyttää sitten aikanaan vain sitä yökyläilyä varten?

ap

Vierailija
4/4 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytyisi kohtalotovereita.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme