Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi lentokoneessa

Vierailija
06.07.2022 |

Eilen lentokoneessa parivuotias lapsi huusi kuin olisi jäseniä rikottu. Koneen laskeutumisvaihe kesti puolisen tuntia, ja lapsi rääkyi kuin tapettava. Ilmeisesti hänen korviinsa sattui, ja se on voimakas ja erittäin kauhea tunne.

Mitä mahtaa liikkua niiden vanhempien päässä, jotka vievät avuttomat lapsensa sellaiseen helvettiin?

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin valitsisin rauhallisen lennon ja sitten vaikka nousujen ja laskujen ajan kuuntelisin huutoa.

Minä minä minä minä!

Sinä kuuntelet huutoa. Mitä väliä sinun kuuntelemisillasi on? Lapsiha kärsii helvetillisestä kivusta. Etkö sitä pysty älyämään, kun puhut vaan siitä, mitä sinä "mieluumin kuuntelet".

Suurin osa palstan kommenteista on kyllä ollut tätä, että ei haluta kuunnella sitä pikkulasten huutoa lentomatkan ajan ja sen vuoksi tulisi kieltää lasten kanssa lentäminen. Helvetillinen kipu on kyllä liioittelua. Jos sattuu olemaan herkkäkorvainen lapsi, jolle sattuu enemmän niin varmasti seuraavalle lennolle vanhemmat osaavat ottaa mukaan korvatipat yms. Nykyään tilanne on ihan eri kun sekä koneet että hoitokeinot ovat kehittyneet.

Vierailija
162/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt on tätä yhtä ja samaa jankkausta siitä, että kaikkien pienten lasten tärykalvot on revetä tai repeää aina joka lentomatkalla ja lapsi kärsii joka kerta infernaalisista kivuista tämän vuoksi ja rääkyy sen takia, koska joku nyt vaan on päättänyt uskoa niin, että asia on näin. Sitten ollaan syyttelemässä lentokoneella matkustavia vanhempia kamaliksi julmureiksi ihan jo siitä syystä, että nämä koneeseen pienen lapsen kanssa uskaltautuvat, vaikka lapsi olisi ihan okei koko lennon ajan.

Sitten ignoorataan täysin kaikki lasten mahdollisen korvakivun helpottajat, varsinkin se mahdollisuus että lapsi voisi selvitä lennosta ilman korvakipuja, ja huudetaan vaan tuota aiempaa jankkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lentokerralla löytyy näitä lapsimatkustajia jotka joko itkee, oksentaa tai potkii istuimen selkänojaa. 

Vierailija
164/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin valitsisin rauhallisen lennon ja sitten vaikka nousujen ja laskujen ajan kuuntelisin huutoa.

Minä minä minä minä!

Sinä kuuntelet huutoa. Mitä väliä sinun kuuntelemisillasi on? Lapsiha kärsii helvetillisestä kivusta. Etkö sitä pysty älyämään, kun puhut vaan siitä, mitä sinä "mieluumin kuuntelet".

Suurin osa palstan kommenteista on kyllä ollut tätä, että ei haluta kuunnella sitä pikkulasten huutoa lentomatkan ajan ja sen vuoksi tulisi kieltää lasten kanssa lentäminen. Helvetillinen kipu on kyllä liioittelua. Jos sattuu olemaan herkkäkorvainen lapsi, jolle sattuu enemmän niin varmasti seuraavalle lennolle vanhemmat osaavat ottaa mukaan korvatipat yms. Nykyään tilanne on ihan eri kun sekä koneet että hoitokeinot ovat kehittyneet.

Ehei. Kyllä se kuulkaas on niin, että av-mammat ainoastaan tietää totuuden. Vaikka taapero olisi tyytyväinen, hymyilisi ja nauraisi koko lennon ja laskeutumisenkin ajan, niin kyllä se lapsi oikeasti kärsi niistä helvetillisistä kivuista, itki ja parkui koko ajan. Siksi, koska av-mammat sanoo näin. He tietää ja on oikeassa, ei lennolla lapsen kanssa ollut vanhempi.

Vierailija
165/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä, että lentokone ei ole pienen lapsen paikka. Itsekkäät vanhemmat, täytyy päästä reissuun että saa instaan kuvia. Junttimaista minusta. Itse en matkustanut lapseni kanssa kun hän oli pieni. Suomalaiset ovat kamalia juntteja, näitä näkee kuulkaa ihan joka päivä tuolla työrintamalla.

Lentoemäntä

Sinä olet juntti tarjoilija, et mitään muuta.

Vierailija
166/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivihamielinen aloitus. Ilmiannan asiattomana. Tehkää muutkin näin.

Lapsilla on sama oikeus käyttää julkista kulkuvälinettä kuin muillakin.

Vierailija
167/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vielä lennolla kestää, mutta juopot ja juntit persut ulisemassa, ei kiitos. Onneksi voi matkustaa ykkösluokassa, persupascoilla ei riitä rahat.

Vierailija
168/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jessus mitä kommentteja taas. Pitäiskö teidän valittajien pysyä himassa kun noin ahdistaa.

Joo kyllä, lapset itkevät ja on ikävää että se osuu julkisille paikoille. Ja on ihan helvetillistä kun korviin sattuu lentokoneessa. Kaikkia ei kuitenkaan satu ja sitä ei voi etukäteen tietää. Ei kukaan täysjärkinen lastansa kiduta tahallaan mutta sitä ette voi näemmä ymmärtää.

Ja se 2v ei aikuisena muista siitä reissusta mitään. Aikuiset muistaa. Mun elämä ei oo tauolla sen takia ettei lapsi mitään muista. Himassako pitäis istua koko ajan koska ei lapsi muista leikkipuistosta, kotieläintarhasta eikä uimarannastakaan mitään.

Ps. Ei olla vielä lennetty, ehkä vuoden tai parin päästä.

Vierailija
169/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset vielä lennolla kestää, mutta juopot ja juntit persut ulisemassa, ei kiitos. Onneksi voi matkustaa ykkösluokassa, persupascoilla ei riitä rahat.

Tämä.

Vierailija
170/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistinen aloitus, joka syrjii ihmisryhmää iän perusteella.

Vierailija
171/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä!

Jaa että on "helvellinen kipu" liioittelua? Sinä et sitten ole koskaan lentokoneessa korvasärkyä kohdannut. Minä olen ihan aikuisiällä. Meinasi itku tulla minultakin. Se on yksi järkyttävimmistä tuskista, mitä olen kokenut. Jos joskus sinä joudut kärsimään - mitä en toivo - niin rohkenen väittää, ettet sen jälkeen pikkulasta lentokoneeseen vie kuin hätätilanteessa. 

Vierailija
172/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä!

Jaa että on "helvellinen kipu" liioittelua? Sinä et sitten ole koskaan lentokoneessa korvasärkyä kohdannut. Minä olen ihan aikuisiällä. Meinasi itku tulla minultakin. Se on yksi järkyttävimmistä tuskista, mitä olen kokenut. Jos joskus sinä joudut kärsimään - mitä en toivo - niin rohkenen väittää, ettet sen jälkeen pikkulasta lentokoneeseen vie kuin hätätilanteessa. 

Kielletäänkö siis lentäminen korvakipuja kokeneilta aikuisilta? Vai mitä yrität nyt sanoa?

Kaikillahan ei niitä kipuja lentäessä ole.

Minäkään en ole niitä kokenut, eikä lapseni. Kerran kun lensin aika pian flunssa jälkeen, niin korvissa tuntui painetta vähän enemmän, mutta senkin sai pois haukottelemalla ja nieleskelemällä.

Vierailija
173/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä!

Kielletäänkö siis lentäminen korvakipuja kokeneilta aikuisilta? Vai mitä yrität nyt sanoa?

Kaikillahan ei niitä kipuja lentäessä ole.

Minäkään en ole niitä kokenut, eikä lapseni. Kerran kun lensin aika pian flunssa jälkeen, niin korvissa tuntui painetta vähän enemmän, mutta senkin sai pois haukottelemalla ja nieleskelemällä.

Aikuinen tietää korvakivun mahdollisuudesta. Aikuinen voi itse valita, meneekö koneeseen vai jättääkö menemättä. Aikuinen käsittää, että pahin särky kestää yleensä vain nousun ja laskun ajan. Aikuinen kykenee nielemällä tasailemaan painetta ja helpottamaan oloaan.

Parivuotiaan lapsen kohdalla ei voi sanoa mitään noista. Pieni lapsi ei edes osaa kertoa tuntemuksistaan.

Se, että kaikilla ei ole lentokoneessa korvasärkyä, ei lainkaan helpota niiden tilannetta, joilla särkyä on.

Vierailija
174/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantamursut vetää herneet nenäänsä. Ei se läski ja sellu siilä katoa Tehkää lisää kersoja ja levitkää lisää.

Vierailija
175/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen tietää korvakivun mahdollisuudesta. Aikuinen voi itse valita, meneekö koneeseen vai jättääkö menemättä. Aikuinen käsittää, että pahin särky kestää yleensä vain nousun ja laskun ajan. Aikuinen kykenee nielemällä tasailemaan painetta ja helpottamaan oloaan.

Parivuotiaan lapsen kohdalla ei voi sanoa mitään noista. Pieni lapsi ei edes osaa kertoa tuntemuksistaan.

Se, että kaikilla ei ole lentokoneessa korvasärkyä, ei lainkaan helpota niiden tilannetta, joilla särkyä on.

Niin miksi sitä korvakipuisen lapsen oloa ei voi helpottaa noilla ja moneen kertaan mainituilla monilla eri keinoilla? Jos ei parivuotias muuten osaa nieleskellä korviensa painetta tasatakseen, niin antamalla lapselle juotavaa lapsi ainakin osaa.

Kyllä pienikin lapsi osaa ilmaista sen, että olo ei ole hyvä, toki ne konstit on eri kuin aikuisilla, eikä lapsi välttämättä osaa paikallistaa kipua, mutta jos lapsi vaikuttaa itkuiselta aina vain laskussa, niin useampi vanhempi osaa päätellä, mistä on kyse.

Parasta tietty on tarjota niitä helpotuskeinoja lapsellekin jo ennakkoon.

Vierailija
176/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pienikin lapsi osaa ilmaista sen, että olo ei ole hyvä, toki ne konstit on eri kuin aikuisilla, eikä lapsi välttämättä osaa paikallistaa kipua, mutta jos lapsi vaikuttaa itkuiselta aina vain laskussa, niin useampi vanhempi osaa päätellä, mistä on kyse.

Montako korvasärkyä mielestäsi lapsen pitää antaa kärsiä ja itkeä ennen kuin vanhempi osaa päätellä, mistä on kyse?

Vierailija
177/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako korvasärkyä mielestäsi lapsen pitää antaa kärsiä ja itkeä ennen kuin vanhempi osaa päätellä, mistä on kyse?

Miksi lapsen pitäisi antaa kärsiä?

Miksei sille voi tarjota niitä helpotuskeinoja?

Vierailija
178/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs lentoyhtiöllä on vielä olemassa ykkösluokka eli first class? Ei heti tule mieleen. Vähemmän matkustaneet usein puhuu "ykkösluokasta" tajuamatta tarkoittavansa bisnestä eli business classia, jolla taas eri nimityksiä yhtiöstä riippuen.

Vierailija
179/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasistinen aloitus, joka syrjii ihmisryhmää iän perusteella.

Ei. Ehkä yleistää. Mutta tuossa kritisoidaan yhden ihmisryhmän toimintaa. Ei sinänsä sitä ryhmää.

Vierailija
180/193 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen istunut matkapahoinvoivan taaperon vieressä. Itki jo oksensi. Oli pakko auttaa äitiä siinä tilanteessa. Onneksi oli vain 1.5 h lento.