Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miestarjoilijan kommentti ravintolassa

Vierailija
06.07.2022 |

Olimme perheen kanssa ravintolassa syömässä. Oli miehen syntymäpäivä ja hän oli etukäteen ilmoittanut, että hän tarjoaa eli siis maksaa laskun. Näin ei toki aina ole, vaan laskun ravintolassa tai vaikka ruokakaupassa voin maksaa myös minä. Tällä kertaa se oli kuitenkin mies, joka maksoi. Kaikki sujui mukavasti siihen saakka, kunnes tarjoilija toi laskun pöytään ja tiedusteli, kumpi meistä aikuisista maksaa. Kun mies viittasi tuomaan laskun itselleen, kommentoi miestarjoilija vitsillä, että näin se on aina heilläkin, että hän miehenä joutuu aina maksamaan. Kommentoi vielä niin kovaan ääneen, että ainakin kaikki lähipöydissä kuulivat tämän. Olin asiasta niin tyrmistynyt, etten osannut sanoa mitään. Ravintolasta poistuttuamme ihmettelin miehelle tarjoilijan kommenttia, mutta miehen mielestä vedin turhaan hernettä nenuun eikä asiassa ollut mitään aihetta loukkaantumiseen, kun tarjoilija ihan vitsillä vaan sanoi. En viitsinyt asiasta enempää alkaa jauhamaan toisen syntymäpäivänä, mutta mielestäni ei ollut ok tuo tarjoilijan käytös, kun vielä lasten kuullen kommentoi noin.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo vähän ajattelematon heitto mutta ei se mun päivääni pilaisi. Ihmiset loukkaantuu ihme asioista.

(Me mieheni kanssa maksetaan yleensä omat ruokamme ravintolassa, jos jotain kiinnostaa)

N31

Vierailija
82/87 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa lukea tätä ketjua ja joku on jo varmaan kommentoinut samoin. Muissa maissa lasku kannetaan automaattisesti miehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon aloituksen vain luin. Miestarjoilijan kommentti saattoi olla niin sanoakseni Harmaalla alueella, mutta luultavasti, jos olisin ollut ap, olisin ottanut asian pikkasen huumorin kannalta. Ihmiset kyllä loukkaantuu nykyään turhan herkästikin, asioita ja tilanteita tulee ja menee. Miksi takertua kaikkeen?

Vierailija
84/87 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsillähän kaikki naisvihakommentit nykyään sanotaan. Pahinta on että lapset kuulivat.

Itse olen vastaavia miesvihakommentteja saanut neuvoloista, päiväkodeista ja kouluista ja juurikin lasten edessä. 

"Odotetaanko vielä lasten äitiä vai varataanko uusi aika?"

"Tässä tiedote ensi viikon retkestä. Annathan sen vaimollesi?"

Enkä ole lähipiirissäni todellakaan ainoa. Kaikissa lapsiin liittyvissä asioissa isä on korkeintaan välttävä sijainen äidille, ei oikea vanhempi.

Vierailija
85/87 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on raiskaajia.

Vitsi, vitsi.

Ero on siinä, että jos vitsailee sopimattomia, se pitää uskaltaa tehdä omilla kasvoillaan, kuten miestarjoilija teki. Sinä et uskalla, vaan naisille tyypilliseen raukkamaiseen tapaan suollat typeryyksiäsi anonyymisti. Tämän takia raukkamaista käytöstä kutsutaan ä mmämäiseksi käytökseksi.

Vierailija
86/87 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laita ravintolaan palautetta, että sovinistiset vitsit voi jättää kertomatta. Kyllähän tuollainen minunkin korvaani särähtäisi.

Mitä vitsiä tuossa oli? Edelleen on tosi yleistä, että mies maksaa treffeillä.

Vierailija
87/87 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsillähän kaikki naisvihakommentit nykyään sanotaan. Pahinta on että lapset kuulivat.

Jos naiset ensin lopettaisivat sen odottamisen, että mies tarjoaa, ei tällaisia kommentteja jonkin ajan päästä enää tulisi. Vai meinaatko, että tuolle tarjoilijan lauseelle ei ole mitään totuuspohjaa? :D