Miestarjoilijan kommentti ravintolassa
Olimme perheen kanssa ravintolassa syömässä. Oli miehen syntymäpäivä ja hän oli etukäteen ilmoittanut, että hän tarjoaa eli siis maksaa laskun. Näin ei toki aina ole, vaan laskun ravintolassa tai vaikka ruokakaupassa voin maksaa myös minä. Tällä kertaa se oli kuitenkin mies, joka maksoi. Kaikki sujui mukavasti siihen saakka, kunnes tarjoilija toi laskun pöytään ja tiedusteli, kumpi meistä aikuisista maksaa. Kun mies viittasi tuomaan laskun itselleen, kommentoi miestarjoilija vitsillä, että näin se on aina heilläkin, että hän miehenä joutuu aina maksamaan. Kommentoi vielä niin kovaan ääneen, että ainakin kaikki lähipöydissä kuulivat tämän. Olin asiasta niin tyrmistynyt, etten osannut sanoa mitään. Ravintolasta poistuttuamme ihmettelin miehelle tarjoilijan kommenttia, mutta miehen mielestä vedin turhaan hernettä nenuun eikä asiassa ollut mitään aihetta loukkaantumiseen, kun tarjoilija ihan vitsillä vaan sanoi. En viitsinyt asiasta enempää alkaa jauhamaan toisen syntymäpäivänä, mutta mielestäni ei ollut ok tuo tarjoilijan käytös, kun vielä lasten kuullen kommentoi noin.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just sellaista draamaa taas mitä en jaksaisi yhtään tässä maailmassa. Mikä he...ti teitä vaivaa??? Selvästi asiat liian hyvin jos tuostakin pitää numeroa tehdä.
Nimenomaan en tehnyt tuosta numeroa.
Halusinkin vaan herättää keskustelua, että onko ok heittää asiatonta kommenttia ja aina vedota siihen, että se on vaan vitsi ja jos sitä ei ymmärrä, käännetään se kuulijan syyksi, koska huumorintajuton tms.
ApNämä on vaan niitä kommentteja, jotka pitää päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos sen enempää miettimättä. Turha jäädä vaivaamaan päätään tällaisilla. Hemmo vaan yritti heittää mies-läppää ukkos kanssa, ei muuta.
Asiakaspalvelija heittää läppää asiakkaan kanssa pilkaten samalla toista asiakasta. Miksi pitää yrittää bondata ja olla muka-hauska, jos ei osaa vitsailla korrektilla tavalla?
No nyt tähän provoon on saatu kunnolla ajatustakin mukaan :D
Miehet omistavat maailman, tai kuvittelevat omistavansa, he kun veistävät vitsin niin kaikilla on tosi hauskaa. Oletteko esim. kaupan kassalla kuulleet koskaan naisasiakkailta sitä nerokasta ja tuoretta "sittenhän se ei maksa mitään" vitsiä jos tuotteesta puuttuu hinta.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran silloisen miesystävän kanssa jossain etnisessä syömässä, oisko ollut joku turkkilainen tms. Minä maksoin ja miesomistaja piti pitkän puhuttelun siitä että heidän kulttuurissa on tosi noloa jos nainen maksaa, se on miehen velvollisuus. Jos nainen maksaa niin mies on alisteisessa asemassa naisen suhteen ja jokin toyboy.
Miesystävä järkyttyi ja asia jäi kyllä mieleen.
Joo Barcelonassa törmättiin miehen kanssa myös tähän asenteeseen. Minä maksoin meidän ruokaostokset pikkukaupassa ja nuorehko miesmyyjä alkoi huonon englannin ja katalaanin sekoituksella saarnaamaan kuinka naisen ei kuulu maksaa miehen ostoksia.
En usko hetkeäkään. Millaisessa räkälässä tarjoilija muka tuo laskun pöytään ilman että sitä pyydetään? Mistä tarjoilija tietää että asiakas ei halua enää tilata lisää vaikkapa juomaa? Lasku tuodaan vasta kun sitä on pyydetty ja se tuodaan aina sille joka sitä pyytää. Syön usein ravintoloissa mieheni ja ystävieni kanssa ja aina näin. Joskus tarjoilija toki kysyy tuleeko kaikki samasta. Saisi siis erilliset laskut jos haluaisi. Emme koskaan halua.
Mitä?Kylläpä on törkeää.Tarjoilijalle lopputili välittömästi.
Joo kyllä tää oli ketjun paikka.
Jaxuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään, mutta saahan tästä taas naisvihaketjun aikaiseksi.
Ei ole mikään provo, vaan näin todella tapahtui.
Miksi tästä mielestäsi pitäisi tulla mikään vihaketju?
Ap
Miksi tarjoilija edes kysyisi kenelle lasku annetaan? Keskelle pöytää se laitetaan ja maksaa kuka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just sellaista draamaa taas mitä en jaksaisi yhtään tässä maailmassa. Mikä he...ti teitä vaivaa??? Selvästi asiat liian hyvin jos tuostakin pitää numeroa tehdä.
Nimenomaan en tehnyt tuosta numeroa.
Halusinkin vaan herättää keskustelua, että onko ok heittää asiatonta kommenttia ja aina vedota siihen, että se on vaan vitsi ja jos sitä ei ymmärrä, käännetään se kuulijan syyksi, koska huumorintajuton tms.
ApEt saa täältä ymmärrystä. Palsta on naisvihamielisten vanhojen tätien ja setien vallassa. Täällä rehottaa 70-luvun asenteet. Olen sitä mieltä että parikymppiset ovat oikeassa kun sanovat että on onni kun tuo sukupolvi on pian haudassa.
Luota omaan vaikutelmaasi. Laita palaute ravintolaan.
Puhu vaan omasta puolestasi. En tiedä ketään joka ajattelisi noin että onneksi ovat kohta haudassa. Sä nyt vaan olet täystyperys niin älä vedä muita tähän mukaan. Saatika että tietäisit kommentoijan iän. Sehän voisit mennä sinne hautaan ekana.
Olenko mä ihan täysin ulkona Suomalaisesta kulttuurista? En ikinä maksaisi minun ja mieheni ulkonasyömisiä ja juomisia. Ajatuksen tasollakin jo aivan absurdi. Tosin mieheni ei edes antaisi minun maksaa, kuten ei anna maksaa ruokakaupassa käyntiä tai asumisesta. Minä tosin teen välillä ruoan ja hoidan pääasiassa lastamme. Teen myös omaa uraa ja palkkani on korkeampi kuin muehellä.
Näköjään olen tippunut täysin suomalaisesta kulttuurista näin 15-vuoden ulkomailla asumisen aikana. Tarjoilijan kommenttiin sanon sen verran, että olisin alkanut nauramaan ja ottanut ihan vitsillä. Kuten kuuluukin. Miten ihmeessä tuosta edes saa jonkun kiukun aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ihan täysin ulkona Suomalaisesta kulttuurista? En ikinä maksaisi minun ja mieheni ulkonasyömisiä ja juomisia. Ajatuksen tasollakin jo aivan absurdi. Tosin mieheni ei edes antaisi minun maksaa, kuten ei anna maksaa ruokakaupassa käyntiä tai asumisesta. Minä tosin teen välillä ruoan ja hoidan pääasiassa lastamme. Teen myös omaa uraa ja palkkani on korkeampi kuin muehellä.
Näköjään olen tippunut täysin suomalaisesta kulttuurista näin 15-vuoden ulkomailla asumisen aikana. Tarjoilijan kommenttiin sanon sen verran, että olisin alkanut nauramaan ja ottanut ihan vitsillä. Kuten kuuluukin. Miten ihmeessä tuosta edes saa jonkun kiukun aikaiseksi?
Helposti, kun on pikkusieluinen nillittäjä perusluonteeltaan. Eikä sellaiset kottaraiset ole edes harvinaisia.
On se elämä kyllä vaikeaa jos tuommoisesta mielensä pahoittaa. Oisithan sä voinu sanoa että mies tarjosi synttäreiden kunniaksi. Jos kerran niin paha mieli tuli.
Mä en usko alkuunkaan tätä juttua. Eiköhän tämä ole taas joku sukkaanrunkkaahan mukahauska sössötys. Tarjoilijat ainakaan ammattitaitoiset eivät tuollaisia asioita nyt todellakaan asiakkaille puhelu. Yhtä keksitty juttu kuin se ettö täällä aina tuntuu löytyvän ihmisiä joille kassatyöntekijöt kommentoivat ostoksiaan.
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään. Millaisessa räkälässä tarjoilija muka tuo laskun pöytään ilman että sitä pyydetään? Mistä tarjoilija tietää että asiakas ei halua enää tilata lisää vaikkapa juomaa? Lasku tuodaan vasta kun sitä on pyydetty ja se tuodaan aina sille joka sitä pyytää. Syön usein ravintoloissa mieheni ja ystävieni kanssa ja aina näin. Joskus tarjoilija toki kysyy tuleeko kaikki samasta. Saisi siis erilliset laskut jos haluaisi. Emme koskaan halua.
Täällä palstalla on aina paljon porukkaa, joille tuntuu itse asiaa tärkeämpää olevan etsiä ja osoittaa epäloogisuudet. Ei haluta keskustella aiheesta vaan vain päästä osoittamaan, että juttu on keksitty eikä voi pitää paikkansa.
Olet oikeassa, lasku tuotiin pöytään miehen pyynnöstä, mutta
jostain syystä meidän pöytään tarjoillut tarjoilija, jolle mies pyynnön esitti ei sitä tuonut vaan tämä miestarjoilija toi sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla on aina paljon porukkaa, joille tuntuu itse asiaa tärkeämpää olevan etsiä ja osoittaa epäloogisuudet. Ei haluta keskustella aiheesta vaan vain päästä osoittamaan, että juttu on keksitty eikä voi pitää paikkansa.
Olet oikeassa, lasku tuotiin pöytään miehen pyynnöstä, mutta
jostain syystä meidän pöytään tarjoillut tarjoilija, jolle mies pyynnön esitti ei sitä tuonut vaan tämä miestarjoilija toi sen.
Tämä siis ap
Mulle kävi apteekissa niin, että kun farmaseutti teki reseptilääkkeestä laskua niin totesi, että onpa hintava lääke! Ensin en kuullut tai ehkä uskonut korviani ja kysyin, että anteeksi mitä? - Onpa kallis lääke! En oikein osannut sanoa siihen mitään.
Se jäi vaan mieleen (ja olen asioinut sen jälkeen muissa apteekeissa), että ensinnäkin mitä se hänelle kuuluu ja etenkään kommentoida ääneen vaikka mitä ajattelisi ja toisekseen, apteekithan vetää välistä enemmän kuin puolet, että ihan siinä syy lääkkeen kalleuteen.
On se kumma kun kaikesta vedetään hernettä nokkaan. Parempi olisi varmaan kaikkien pitää turpansa kiinni. Paitsi että siitä varmasti loukkaannuttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko alkuunkaan tätä juttua. Eiköhän tämä ole taas joku sukkaanrunkkaahan mukahauska sössötys. Tarjoilijat ainakaan ammattitaitoiset eivät tuollaisia asioita nyt todellakaan asiakkaille puhelu. Yhtä keksitty juttu kuin se ettö täällä aina tuntuu löytyvän ihmisiä joille kassatyöntekijöt kommentoivat ostoksiaan.
Siksihän juuri tästä aloituksen tein, että tuo kommentti niin uskomattoman tökeröltä kuulosti.
Ei ole todellakaan mikään keksitty juttu.
Halusin kuulla muidenkin mielipiteitä tästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tarkoitti ihan vitsillä heittää, eikä osannut ajatella, että oli vähän asiatonta.
No ei ole vitsillä tommonen. Törkeän ammattitaidoton kommentti ja asiakasta halveeraava. Tarjoilijalla ei ole mitään tietoa perheen tavoista eikä muusta, tollainen on täysin asiatonta.
Boikottiin ravintola.
Ap, mikä paikan nimi oli, jotta osaamme välttää sitä?
No niin, haastappas nyt se tarjoilija oikeuteen, sun kunniaas on loukattu verisesti.