Mikä hlvetti siinä on ettei sitä wc-pöntön kantta osata laskea alas??!!!
Oikeasti todella kuvottavaa kun lentelee ne hiukkaset ym. ilmaan kun sen vetää ja hajut kanssa ja sitten haisee koko lähihuoneet kun jätetään vielä ovi auki?? Mistä hemmetistä tuollainen tapa on opittu, eikö kotona ole opetettu alkeellisiakaan käytöstapoja?! Ja vaikka tästä kuinka kommentoisi nätisti tai kovemmin ei mene kalloon. Huom, ei koske pelkästään miehiä, julkisia vessoja siivonneena naisten vessat on kanssa välillä kuin pommin jäljiltä, ravintoloita en halua edes mainita tässä.
Pakko avautua johonkin kun menee hermot ihmisten sotkuisuuteen.
Kommentit (44)
En ymmärrä mihin ne hiukkaset yms katoaa kun sen kannen sulkee? Eikö ne pöllähdä sieltä naamalle kun sen kannen avaa kun tarkastaa ettei jäänyt paskaraitoja?
Eniten ihmetyttää ne (naiset minun kohdallani) jotka jättävät vessan oven selälleen, jotta vessasta tuulettuisi paskan löyhkä pois. No, sitten haisee koko kämppä paskalta.
Saisi niissä olla läpinäkyvä kansi jotta voisi varmistua huuhtelusta, sillä jos kannen joutuu vielä nostamaan kertaalleen niin on liikaa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ihmettelen tätä. Joka kerta, kun työpaikalla menen (naisten) vessaan, niin kansi on auki. Kotona on aina kiinni, koska lapsenikin osaavat sen sulkea ilman eri kehotusta. Ei se kansi mikään koriste ole.
Ainakin meidän työpaikan siivooja jättää kannen auki. Jospa sinua ennen siellä on käynyt siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Saisi niissä olla läpinäkyvä kansi jotta voisi varmistua huuhtelusta, sillä jos kannen joutuu vielä nostamaan kertaalleen niin on liikaa vaivaa.
Miksi se pitäisi uudelleen sulkea kun se on ollut huuhtelun ajan kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi joku haluaa vetää sen vessapöntön kansi ylhäällä. Sieltä ne pissa- ja kakkapisarat lentelee sitten.
Itseäni ainakin kiihottaa ajatus että unisex-vessoissa käytyäni omat kakkapisarani jäävät sinne leijumaan ja laskeutuvat sinne jälkeeni tulevan hienon daamin naamalle. Uuh.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi joku haluaa vetää sen vessapöntön kansi ylhäällä. Sieltä ne pissa- ja kakkapisarat lentelee sitten.
Vedän kansi alhaalla ja tarkasta pöntön siisteyden nostamalla kannen ylös. Mitä hiton väliä sillä kannen asennolla enää sen jälkeen on? Näkee seuraavakin että pönttö on siisti, kun sen jättää auki.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää niin paljon! Eikä tosiaan ole mikään sukupuolikysymys, vaan ihan meidän molempien pitää laskea se kansi ennen kuin vetää vessan. Siksi se kansi on siinä.
Mistä sä tiedät mikä on kannen asento kun se pönttö vedetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedän kansi alhaalla ja tarkasta pöntön siisteyden nostamalla kannen ylös. Mitä hiton väliä sillä kannen asennolla enää sen jälkeen on? Näkee seuraavakin että pönttö on siisti, kun sen jättää auki.
Jätetään jatkossa siisteyden tarkastus välistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi uudelleen sulkea kun se on ollut huuhtelun ajan kiinni?
Koska on aina arvoitus että mitä sen umpikannen alta joutuu näkemään, ettei ole pelkästään se oma vaiva varmistua, vaan ylipäätään tekee epämiellyttävän. Eihän tuo mikään teknisesti mahdoton parannus olisi.
Tuoreen tutkimuksen mukaan edes wc-pöntön kannen sulkeminen ei estä bakteerien leviämistä vessassa.
Vessassa asioivat edustavat kahta eri koulukuntaa: osa vetää vessan kansi auki, osa sulkee sen visusti kiinni ennen huuhtomista.
MTV Uutiset kirjoitti joulukuussa 2022 tiedemiesten toteuttamasta kokeesta, jossa havainnollistettiin, millainen "näkymätön sumu" pöntöstä purskahtaa ilmoille kun sen huuhtoo.
Tämä sumu sisältää mikroskooppisia virtsan, ulosteen ja kaiken muun pytyssä olevan hiukkasia.
Tuoreen amerikkalaistutkimuksen mukaan edes pöntön kannen sulkeminen ei kuitenkaan auta estämään bakteerien leviämistä, kirjoittaa New York Post.
Huomauttaisin, että useimmat meistä kyllä laskevat sen kannen alas siksi aikaa, kun vetävät vessan ja nostavat kannen takaisin ylös seuraavaa wc-kävijää varten, kun kohina pöntössä on loppunut. Itse en nosta enkä laske wc-istumen kanttakaan paljain käsin vaan käytän siihen käsipaperia koska muiden kävijöiden wc-hygieniasta ei ole takeita.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mihin ne hiukkaset yms katoaa kun sen kannen sulkee? Eikö ne pöllähdä sieltä naamalle kun sen kannen avaa kun tarkastaa ettei jäänyt paskaraitoja?
Se kansi ei ole ilmatiivis. Tiesitkö. Ne kamalat Pöpöt tulee sieltä raosta suoraan naamaasi !
Vierailija kirjoitti:
Huomauttaisin, että useimmat meistä kyllä laskevat sen kannen alas siksi aikaa, kun vetävät vessan ja nostavat kannen takaisin ylös seuraavaa wc-kävijää varten, kun kohina pöntössä on loppunut. Itse en nosta enkä laske wc-istumen kanttakaan paljain käsin vaan käytän siihen käsipaperia koska muiden kävijöiden wc-hygieniasta ei ole takeita.
Oletko vaihtanut koskaan vauvan Paskavaippaa. Tai hoidellut Niskapaskoja ?
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää koskea likaiseen kanteen. Lisäksi ei tiedä mikälainen yllätys siellä odottaa.
Tiedätkö mitä sinun sisälläsi on tälläkin hetkellä. Kyllä. Kuljettelet paskaa mukanasi.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää ne (naiset minun kohdallani) jotka jättävät vessan oven selälleen, jotta vessasta tuulettuisi paskan löyhkä pois. No, sitten haisee koko kämppä paskalta.
Minä olen mies ja asun yksin. On ihan sama onko pytyn kansi ja vessan ovi auki tai kiinni. Ulosteeni on lähes joka kerta niin pahan tuoksuinen, että koko kämppä haisee molemmilla vaihtoehdoilla.
Vedän kansi kiinni ja avaan sen jälkeen ( tarkistan, että tuli puhtaaksi) ja pesen kädet. Muuten seuraavan täytyy ensitöikseen näpelöidä kantta. Näin myös seuraava näkee heti missä kunnossa pönttö on koskematta siihen.
No kun se kansi olisi pitänyt ostaa erikseen. Oli kallis :( Kirjaston vessassa on sopiva. Otan avaimet ja ison kassin seuraavalla lainausreisulla mukaan. Ehkäpä uusin samalla bidésuihkun letkun ja sen käsijutun.
Käyn metsässä paskalla.
Ei kai kukaan kotiaan käymälänä käytä?
Sieltä ne paskapisarat leviää pitkin keittiötä ja ruokia...Yööök.
Ällöttää koskea likaiseen kanteen. Lisäksi ei tiedä mikälainen yllätys siellä odottaa.