Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo oli pakannut laukut ja häipyi kylmästi eilen

Vierailija
06.07.2022 |

Puskista tuli vaimon lähtö ja sekin olisi jäänyt näkemättä ellen olisi tullut tuntia aiemmin kotiin. Onko tämä lopullinen ero? Sanokaa naiset että ei ole. Olen aivan rikki ja murrettu. Kahdeksan vuoden avioliitossa ei ole ollut suurempia allikoita, on ollut hyvät puhevälit, rakastettu ja annettu anteeksi. Minä en halua erota, en koska rakastan vaimoa todella paljon ja olen luvannut olla hänen kanssaan kunnes kuolema erottaa eikä vaimokaan ole laittanut eroa vireille. Eilenkään ei maininnut sanallakaan että laittaisi eropaperit vetämään mutta sen verran päättäväisesti lähti ja sanoi vain ettei ole muita (ei ole pettänyt) mutta haluaa aikalisän. Pelkään pahinta mutta miten saan vaimoni palaamaan takaisin? Somesta on poistanut kaikki kuvat eikä vastaa viesteihin. Ei kertonut mihin lähti kun kysyin. Lapsia ei ole, mutta eihän kukaan voi noin vain lähteä. Olen huolissani. Annanko nyt aikaa ja kuinka kauan? Viime yö meni valvoessa ja asioita vatvoessa kun en halua erota vaimosta. Viimeisin viesti jonka vaimolle lähetin oli iltayhdeksän jälkeen mutta en ole sen jälkeen enää tavoitellut. En ole pettänyt enkä kohdellut kaltoin vaimoa mutta toinen vaan lähtee noin vain. Neuvoja kaipaisin.

Kommentit (299)

Vierailija
241/299 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus riivaa taikka olet ylihuolehtiva. Vaimosi ei saanut enää happea.

Niin, tulee helposti ajatus, että toinen on kontrolloiva ja siksi toinen lähtee noin. Painottaa ettei ole pettänyt. Että vain aikalisä. Miksi siis mies viestittää vaimolle, että on huolissaan? 

Ihanko tosissasi kysyt miksi olen huolissani? Et voi olla tosissasi tai sitten et rakasta ketään etkä ymmärrä huolta omasta rakkaasta. Tietenkin olen huolissani kun vaimo ei vastannut eilen viesteihin eikä soittoihin enkä tiedä missä on. Ap

Outoa käytöstä jättää vastaamatta sinulle. Ei tuollaista voi hyväksyä. Sinä olet toiminut oikein, hän ei.

Itse en nyt ottaisi yhteyttä enää vaan heittäisin pallon hänelle. Tietty voit hänelle viestiä, että toivot yhteydenottoa. Toivottavasti asia selviää mahdollisimman pian, oli lopputulos mikä hyvänsä. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
242/299 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko se AP niin että olet niin tasaisen vaka vanha tyyppi että vaimo kokee kuihtuvansa kastelun puutteeseen? Alkoi kauhistuttaa tässäkö tää oli, ei ylläreitä, ei seksiä kallionkielekkeellä, koskaan?

Vai oliko niin ettei mitään ehkäisyä ole koska lapsettomuutta? se on sitten toinen joka voi kaataa homman vaikkei mitään muuta olisikaan.

Menehän nyt sinne kallionkielekkeelle höpöttämään noita teorioitasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/299 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt yhtään ottaa silmän käteen ja analysoi noita Ap:n vastauksia niin tää ketju on pelkkä hillitty provo. Jokaiseen väittämään ja kysymykseen "täysin oikea" vastaus.

Vastaan kysymyksiin rehellisesti ja kerron minkälaista elämämme on jos se on sinusta väärää niin sille en voi mitään mutta nyt on kyse minusta ja vaimostani. Emme elä kiiltokuvaelämää. Ap

Jättikö mun frendi? Vihdoinkin?

Sanoi mulle tossa keväällä ettei liittonne ollut kulissia. Käytät tismalleen samaa sanaa.

Hylännyt useimmat kaverinsa miehen (sun?) vuoksi. Katotaan onko milloin yhteydessä.

Tuskin on ystäväsi ja vaimolla on edelleen samat ystävänsä sekä meillä on muita yhteisiä ystäviä. Ap

Tässäpä selitys. AP on sitä miestyyppiä, joka ottaa KAIKEN kirjaimellisesti, takertuu johonkin yksittäiseen sanaan eikä ymmärrä yhtään, mitä yritettiin sanoa tai varsinkaan omaa osuuttaan tapahtumissa. Voin oikein kuvitella miten ap jaarittelee sellaisella monotonisella äänensävyllä jostain täysin epäolennaisesta pitkään ja hartaasti, kuinka hänen mielestään asiat ovat iiihaaaan hyyyviin. Vähemmästäkin tulee mitta täyteen kun yrittää tällaiselle seinälle puhua vuosikaudet.

Luin kaikki viestit mitä ketjuun on kirjoitettu, ja olet kieltämättä helvetin sekaisin ja syyttelet aloittajaa aivan turhaan. Kommentoin tänne aiemmin, että tein samanlaisen lähdön kuin aloittajan vaimo muutama vuosi takaperin ja palasin takaisin, mutta se vaati aikaa. En voisi ikimaailmassa olla suhteessa saati ystävä kaltaisesi syyttelevän hirviön kanssa, kun et osaa keskustella asioista ollenkaan. Ymmärrän aloittajaa ja tämän vaimoa ja toivotaan, että vaimo palaa takaisin ja selvittävät asiat kahdestaan. Aloittaja on sanonut kuuntelevansa vaimoaan ja keskustelevansa, mutta sinä keksit omiasi ja syytät lisää seinille puhujaksi. Aloittaja pyysi neuvoja, ei haukkuja, joten mietihän vielä sanomisiasi!!

Vierailija
244/299 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksen kaksi viimeistä sanaa saavat minut kirjoittamaan. Jos haluat neuvoja, niin niitähän on näköjään jo kertynyt suuri määrä ketjuun. Voin minäkin antaa oman neuvoni. Anna nyt talosta poistuneelle osapuolelle se rauha ja aikalisä, mitä hän sanoi tarvitsevansa. Älä pommita viesteillä, älä yritä tavoittaa. Kun aikaa kuluu, hänelle tulee tunne että on aikalisänsä saanut ja haluaa ruveta setvimään asioita kanssasi. Hänellä on sinun puhelinnumerosi ja hän tietää osoitteesi. Sinun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin odottaa rauhassa, ja odottaessasi rakastaa häntä, ajatella häntä myötätunnolla ja lämmöllä. Jos ei sellaisia ajatuksia tule päähäsi, niin anna tulla minkälaisia on tullakseen. Anna ajatusten tulla ja mennä. 

Kun hän ottaa yhteyttä, ota rauhallisesti. Älä hoputa, älä tee kiirettä, älä vaadi selittämään. Kaikki selviää kyllä. Asioilla on tapana järjestyä. Mutta niille on annettava avoin tila järjestyä. 

Mieluummin kuin miettisit hänen tekemisiään ja poistumistaan, havaitse oma reaktiosi ja reagointisi. Niille voit tehdä jotain. Sen sijaan toista et voi pakottaa mihinkään muutokseen vastoin hänen tahtoaan.

Vierailija
245/299 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 248 olet varmaan psykologi. Olen samaa mieltä.

Vierailija
246/299 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähtee parisuhteesta

> vika on miehen

Nainen lähtee parisuhteesta

> vika on miehen

Vauvafoorumi on sitten mainio paikka

Vierailija
247/299 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on lähtenyt salaa sanaakaan sanomatta joko

1) koska pelkää että esim. mies ei päästäisi menemään

3) koska ei kehtaa puhua asioista

2) koska ei usko puhumisella olevan enää mitään merkitystä, on kaikki sanottavansa jo sanonut

Jostain syystä, jos tämä AP:n kertoma hyvästä arjesta ja kommunikaatiosta, läheisyydestä jne pitää paikkaansa, niin minulle tulee väistämättä mieleen, että vaimosi on sairas. Vakavasti sairas (tai mikäli lapsia on haaveiltu ajatuksella sitten joskus, hänelle on selvinnyt ettei hän voi saada/on vaikeaa saada lapsia), mikä on rikkonut hänet, saanut tarpeen vetäytyä ajattelemaan asiaa yksin. Koska hän rakastaa, eikä tiedä, miten asian kertoisi, ennen kuin osaa sen itse hyväksyä, koska tietää sen satuttavan ja tekevän AP:saa epätoivoisen.

Vierailija
248/299 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä teko vaimoltasi. Hänellä on jotain ongelmia, jos ei osaa puhua asioista, vaan lähtee salaa. Jos käytät aikasi juomiseen, et tee työtä, uhkapelaat tai jotain muuta vakavaa, mikä vaarantaa talouden tai vie liikaa aikaasi, en ihmettele jos vaimo lähti kyllästyttyään katsomaan tilannetta. Jos et kärsi riippuvuuksista, käyt työssä ja olet muuten huomaavainen ja normaali ihminen, väitän että vaimollasi on toinen tai hänellä on mielenterveysongelmia tai hän on vain helv itsekäs.

Joka tapauksessa, keskity omaan elämääsi ja omaan hyvinvointiisi. Asiat selviävät kuitenkin joskus. Kukaan ei kestä perässä roikkuvaa miestä. Toki on hyvä että jollain tavalla osoittaa että lähtö vaikuttaa, mutta jätä yhteydenotot siihen yhteen. Myöhemmin saatat kiittää onneasi että vaimo lähti. 

Vierailija
249/299 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko aloittaja on a-väkivaltainen b-pettänyt naista jossain vaiheessa c-käsittämättömän tyhmä. Tyhmyys ja ymmärtämättömyys itsessään on asia jota nainen ei voi antaa anteeksi, valitan. Jos kyse on viimeisestä vaihtoehdosta, etsi aloittaja itsellesi uusi akka, mieluiten blondi, rasiaansa jakava, kikatteleva erika vikman-tyyppinen tapaus. Tsemppiä vaimolle, hänellä on 8 vuoden jälkeen ollut erittäin painavat syynsä.

Vierailija
250/299 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on heippa. Mitä sitä nyt enää vellomaan siinä. Uutta putkeen vaan. Täällä on vain yksi elämä kaikilla ja sitä on turha tuhlata huonoihin.

Vierailija
251/299 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisiko lähtiessään vielä lastenhuoneeseen?

Vierailija
252/299 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat sellaisia, he eivät sitoudu suhteeseen. Puskista nää lähdöt aina tulee.

Vierailija
253/299 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on malliesimerkki parisuhteesta, jossa toinen on sitä mieltä, että suhteessa ei ole mitään vikaa. Toisen mielestä on niin paljon, että päättää lähteä. Koska vaimo lähti, ei suhde ollut hyvä hänelle, vaikka aapeelle se sitä olikin. Nyt pitäisi aaapeen vihdoin ymmärtää tämä asia. Veikkaan, että aapee ei ole tosiasiassa kuunnellut aidosti vaimoaan  ja pyrkinyt yhdessä parantamaan myös niitä asioita, jotka vaimoa on hiertänyt.

Aapeen vastauksia kun lukee, niin ymmärtää täysin, miksi vaimo lähti. "koska minä olen sitä mieltä, että meillä on kaikki hyvin, meillä on silloin kaikki hyvin"......

Vierailija
254/299 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sillä on uusi kupeen lämmittäjä jo tiedossa ja jo koekäytettykin. Valehteli ettei ole ketään muuta. Juuri tuo käytös, että jättää KYLMÄSTI kertoo paljon.

Naiset kun saavat kunnon juurimunaa jalkojensa väliin supliikki mieheltä, niin ne rakastuvat samoin tein, ja entinen ukko jää kuin nalli kalliolle.

Takertujatyypit ovat kyllä myöskin rasittavia, jos se on lähdön syy, niin ei ainakaan kannata ruikuttaa muijaa takaisin. Toivottaa vain hyvää loppuelämää ja ottaa opikseen. Kyllä maailmassa naisia riittää ja se oikeakin kohdalle sattuu.

Vierailija
255/299 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaimo kuitenkin alkoi epäillä rakkauttaan. Häntä alkoi ahdistaa turva, rauha ja tasaisuus. Kaipaa seikkailuja ja jännitystä. Alkoi ehkä ahdistaa arjen tylsyys. Haluaa ottaa aikalisän ja katsoa miltä asiat tuntuu kun saa hetken miettiä yksin.

Vierailija
256/299 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut, että joku lähtisi suhteesta noin, paitsi kahdessa tapauksessa:

-suhteessa on väkivallan uhkaa ja hän pelkää sinua

-olet pettänyt häntä

Muuten se kuulostaa käsittämättömältä.

Olen kuullut myös, että

- suhteesta lähtenyt pettää

- parisuhteessa ei ole ollut vuosiin seksiä ja läheisyyttä

- kaikki talouden ylläpito on kaatunut toisen niskaan

- parisuhteessa on päihteidenkäyttöä

- henkisen väkivallan läsnäolo

Naiset ei ole yhtään sen enempää pyhimyksiä kuin miehetkään, kun lähtevät suhteesta. Ainakaan, jos eivät ole kykeneviä kertomaan tarpeistaan puolisolleen. Puhumattomuus ja mykkäkoulut ei ainakaan paranna tilannetta.

Ap. Pyydä puolisoltasi, että menisitte parisuhdeterapiaan. Jos puolisoltasi ei ole muita, hän todella rakastaa sinua vielä ja suhteessanne ei ole henkistä tai fyysistä väkivaltaa eikä päihteidenkäyttöä niin teillä on vielä mahdollisuus pelastaa parisuhde.

Ennen kaikkea. Kysy puolisoltasi, että vieläkö hän rakastaa sinua.

Vierailija
257/299 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos yksi on as-piirteinen. Minulla olisi mahdollinen ottaa puska-ero ja haluaisinkin, koska toistuva puhuminen ei vie mihinkään. Kun miehellä ei ole ongelma (lue ok, että nainen kustantaa kaikki yhteisen ja hän omat harrastuksensa, eikä hän ymmärtää, että vastavuoroisesti pitäisi panostaa), hän ei suostu yhtään puhumaan. Kuten yksi as- henkilö jossain palstalla kirjoitti, että kun hän kuuntelee ystävä, hänen ei tarvitsee kysyä, miltä tuntuu, kun hän jo tietää. Mieheni varmaan ajattelee samoin, vaikka tulkitseekin kaikki väärin ja ei koskaan kysy, miltä tuntuu, mitä haluat vain pakenee paikalta. Hän näkee kaiken oman rajoittunut maailman kautta.  Miehen mielestä on kaikki parhaassa kunnossa, kun emme puhuu mitään ja minä en ilmaise tarpeita.  Vaikka olen vuosia kertonut, että se ei ole kiva parisuhde, kun yksi osapuoli halua olla koko ajan omissa oloissa ja ei järjestää yhtään mitään toiselle ja vain tulee ehkä mukaan kun toinen anoa, pyytää, valmistelee, kustantaa jne jne.

Tai sitten mies ottaisi puska ero ilman mitään tarvetta kertoa asiasta, kun oikeasti alkaisin pyydä vastavuoroisuutta.

Vierailija
258/299 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikö liukkarit mukanaan?

Jos vei, sillä on toinen

Vierailija
259/299 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit nähdä vaan unta, toiveunta?

Vierailija
260/299 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna vaimolle tilaa miettiä. Ottaa myöhemmin yhteyttä, jos tulee ikävä/halu korjata liittonne. Jos painostat ja pommitat nyt vaimoasi viesteillä, paluuta yhteen ei ole.

Jos (ja korostan: JOS) toinen lähtee tuolla tavalla, ettei mitään ole ilmoittanut eikä suurempaa draamaa ole taustalla, niin ei kyllä kannata missään nimessä sellaista takaisin ottaa. Tuollainen toimintatapa kertoo kaiken oleellisen ihmisestä. Ja tässä nyt siis oletuksena, että kaikki on mennyt kuten ap kertoo.