~~~~ENSIKOT torstaina 19.10.~~~~
Kommentit (24)
Mä innoissani huomasin, että täällä oli jo aamupino. Uutiset ei vaan olleetkaan niin kovin hyviä...
Voi noita tätejä! Eikö ne nyt vois keksiä jotain muuta tekemistä, kuin kiusata viattomia ihmisiä...
Voimia Niinan päivään!!!
Meidän vauvailuprojektiin ei mitään uutta. Mies pitkiä päiviä töissä, selkä kipeänä. Eli olen yrittänyt nyt olla hiljaa aiheesta. Antaa nyt taas sulatella hetken, kun viimeks jo sain niin hyvän keskustelun aikaiseksi...
Melkein viikonloppu jo! Kivaa!!!
Pikaisesti ennen töihin lähtöä moikkaan!
Peipposka: upeeta, mahtavaa!
Toivottavasti haamu on jo vahvistunut! Tarrasukat masuasukille matkaan! Onnea!
Hoyt: Kiitos intuitiivisista fiilareista. Lämmittävät kovasti mieltä! Varsinkin palstaemon fiilarit!;) Ja plussaonnea sinulle, kun oviskin on bongattu!
Hätähousu: ole vaan enskana enskojen joukossa ;), ei täällä ihan niin tarkkaan lasketa¿ Ainakin voit viisaana jakaa kokemuksia meille muille¿
Juli: Kiva kun oot käynyt kurkkimassa! Ei me sinua unohdeta!
Titi: Mukavaa, että olet saanut täältä tukea ja löytänyt toiselta palstalta vertaistukea. Palstailehan täälläkin jatkossa voimiesi mukaan.
Niina: Voimia päivääsi, ja anna kyytiä sille tädin ryökäleelle!
s-k: teretulemast joukkoon mukaan! Sinulta taittui palstaslangi hienosti! Oviskyselyihin en osaa kummia vastailla, kun en sitä itse luomusti bongaa ja tikkuihin en ole asian tiimoilta vielä tutustunut. Plussatuulia!
ON: Oireet niin kuin missä tahansa loppukierrossa¿ Masussa menksutuntemuksia ja rinnat arat ja turpeat¿ (kp 26/28-34) Mies on tylsä, kun ei innostu piinailemaan vaikka onkin kotona:( ;)!
nellamaija
s-k :
Tervetuloa joukkoon. Kun kysyit koska oviksen testaus pitäisi aloittaa, niin se riippuu ihan kiertosi pituudesta. Sullahan oli muistaakseni 28-35 tai jotain. Eli kandee varmaan ottaa ton 28 mukaan eli olikohan se nyt sit 12 pv tädin tulosta kun kandee etsinnät aloittaa. Sit vaan jatkat niin kauan ku löytyy. Mut ku käyt ostan niitä testejä niin niissä kyl on ohje miten toimia. Tsemppiä yritykseen.
Buuffa: kiitoksia vastauksesta. Juuri vähän sitä pelkäsinkin, että meikäläisen tapaus voi olla vaikea testata. Täytyy kaiketi luottaa vaan hyvään onneen...
Vauvakuume se pahenee päivä päivältä. Varmaan johtuu osittain tästä palstasta ja siitä, että on löytänyt samassa elämäntilanteessa olevia kanssasisaria, joiden kanssa jutella. Ihan pakko oli tänäänkin tulla vilkaisemaan josko jollakin olis tärpännyt.
Sori, nyt vaan lyhyesti omaa napaa... Eli aamulla tein testin uudestaan ja tuloksena oli melkein saman vahvuinen viiva, mutta kun viiva viimeksi ilmestyi testiajan lopussa, tuli viiva nyt testiin ihan miltein heti. Jännää! Mies haluaa vielä varmuuden esim. verikokeella, mutta mahtavatko ne sellaisia edes tkeskuksissa tehdä? Pelottaa, jännittää, hymyilyttää ja naurattaa!
Oli tosiaan -4 astetta täällä itäisessä Suomessamme pakkasta aamulla! Kirpakan tuntuista näin lämpimän kesän ja syksyn jälkeen.
Peipposka: oooooo...haamu... ja sitten vielä vahvistunut haamu! Kyllä se plussalta vaikuttaa: joten varovaiset onnittelut sinne! Hienoa! Kyllä mie luulen, että se vauva opastaa teitä ihan itse, ettei tarvi käyttöopasta : ) Sano polttariporukalle vaikka, että sulla on menossa lääkekuuri, ettet voi ottaa alkomahoolia, jos et halua paljastaa asiaa. Tai, että seuraavana aamuna on jotain tärkeetä hommaa, että täytyy olla skarppina...tai jotain... kyllä sie keksit.
Saikku: haamu sielläkin! Onnea ja haamunvahvistusta!
Buuffa: hei, ovisbongaus, hienoa! Ja hyödyntämäänkin pääsitte, joten bdbdbdbd...
Titi-uu: hyvä, että kävit täälläkin vielä moikkaamassa: toki kannattaa etsiä tukea sellaisesta ryhmästä, jossa tilanne on omaa lähimpänä. Mutta älä ihan kokonaan meitäkään jätä, joohan? Halit sinulle!
Niina: tätihalit... hitsin hitsi, ois nyt pysynyt poissa.
Desejo: tuo Egotripin biisi on aivan ihana, tosi hyvät sanat. Siitä minäkin olen löytänyt jossain vaiheessa vähän lohtua, kun elämä on päähän potkinut. Ja siitä tulee mieleen pari ihanaa ystävää, jotka ovat vierellä tätä elämää kulkeneet ja tukeneet.
Hätähousu: kyllä ainakin minun puolesta olet tänne tervetullut, vaikka 2 lasta sulla ennestään onkin. Sittenhän sie voit meitä enskoja aina tarpeen tullen neuvoa ¿kokemuksen syvällä rintaäänellä¿ : )
Nuutti77: laitetaan täti sinne sinun suuntaasi, kun se siellä taitaa olla toivottu vieras!
s-k-: Tervetuloa joukkoon mukaan!
Ollakovaieikö: sama vika rahikaisella... eli vauvakuume pahenee koko ajan, vaikka tässä ei ole pilleritkään ollu pois vasta kun viikon... noloa! Mutta kun täällä on niin mukavanoloista väkeä, niin pakkohan täällä on käydä.
).( Jännä huomata, miten mies on alkanut esim. mainoksissa olevia lapsia katsoa sellainen jännä virne naamalla! Kyllä se taitaa toivoa omaa ihan yhtä paljon kuin minäkin, vaikkei siitä höpöttelekään. Odottelen tässä jännityksellä, milloin nyt pillereiden lopetuksen jälkeen eka täti ilmestyy? Siis siihenhän en missään nimessä usko, että tästä kierrosta (vai voiks tätä nyt edes ekaksi kierroksi laskeakaan?) raskautuisin. Tietysti toivon sitä, mutta jos niin ei käy, niin vois se tätsy pikku hiljaa vaikka ruveta ilmaantumaan, niin alkais selvitä sitten kierron pituudet yms.
Dajm
Kauniin koleata syyspäivää kaikille.
Mä täällä silmät ristissä, viime yön olin töissä ja sain nukuttua hurjat 3,5tuntia! Jippii, yövuorot ei oikein sovi mun vartalolle =)
Siitäpä tulikin mieleen Hätähousu,valittelit selkäkipua.. Millä alalla olet töissä? itse olen hoitoalalle ja tunnen kyllä selkäkivun oikein hyvin. Tsemppiä sinulle ja koitahan jaksaa!
Tätsky oli löytänyt muutamien luokse taas tällä viikolla, pahoitteleut ainakin Niinalle ja Keijulle. Voimia seuravaan yritykseen!
Peipposkalle varovaiset onnittelut haamusta =)
Livelle pahoittelut negasta, voimia paljon sinullekin!
Piinailu-intoa Nellamaijalle, toivotaan että piinailu tuottaa toivotun tuloksen=)
Tervetulotoivotukset ollakovaieikö, hyvän palstan olet valinnut!
Dajm,mun miehessä huomaan samoja piirteitä. Taitaa vauvakuume olla iskenyt ihan toden teolla. Herkistää mielen (ja miehen) =)
Omaanapaa, kp:t 19/28-30. Eipä ihmeitä kotirintamalla...
Jään nettipimentoon maanantaihin asti, pitäkäähän pinot pystyssä=)
Terkkuja kaikille enskattarille toivottelee Hermione
s-k: Nykyisenä listaemona nostelin tuossa meidän esittelylistan näkyville, jos haluat laittaa sinne muutaman sanan itsestäsi niin saadaan sut listaan mukaan. Olit tosin jo eilen kirjoittanut pienen esittelyn itsestäsi, joten voin sen siitäkin kopsata, jos haluat. Tervetuloa!
Kyllähän sua nyt Peipposka saa jo onnitella! Eikös vain? Ainakin jo sellaiset varovaisen toiveikkaat onnittelut lähtetän! ;) Mulla ei ole tietoa kuinka suostuvaisia ovat tk:ssa ottamaan verestä sen näytteen. Ilm. jos testit selkeästi näyttää plussaa niin voi olla, että hekin niihin sitten vain luottavat. Voithan muutaman päivän päästä hakea erimerkkisen testin ja testata uudelleen, jospa viiva kunnolla ehtisi vahvistua.
Nellamaijalle bd bd!!!!
Muillekin terkkuja!!
Vielä pakollinen osuus, ON: Rouvavauvako se sanoi, että oviksesta muutaman päivän päästä oli alkanut ne mahan turvottelut? No, en tiedä mitä tää on, mutta mulla meinaa aika lahjakkaasti kertyä ilmaa mahaan siis kaasuvaivoja. Tosi kiva! Voihan tää nyt johtua ihan miljoonasta muustakin syystä. Eilen yöllä töissä nipisteli ja pisteli alamahalta niin, että piti irvistää. MUTTA olkoot mitä on niin vasta kunnon viiva testissä saa mut uskomaan tärppiin! Jatkamme siis odottelua ja oireiden kehittelyä...
Hoyt kp20/36-51 (Tän kierron pitäis olla oviksen mukaan 32-33)
hei
olen ollut muutaman päivän nettipimennossa. nyt kun netti taas toimii säntäsin heti tänne lukemaan teidän kuulumisia.
aluksi suuret pahoittelut titi-uulle. en oikein tiedä mitä sanoa. harmittaa sun puolesta. voimahali täältä.
niina: voihan täti! miks se nyt sut löysi. tyhmä täti. pysyis vaan poissa kaikkien meidän luota.
hätähousu: senkus kirjoittelet täällä meidän kanssa. :) tärkeinäthän on että viihdyt ja tunnet että täällä sun on hyvä kirjoitella :)
ollakovaieikö: en ole vielä tainnut toivottaa sua tervetulleeksi. joten teen sen nyt. TERVETULOA. mullaki vauvakuume vaan nousee koko ajan. uskomatonta, vaik hetkittäin tuntuu ettei se enää tän pahemmaks voi mennä, niin silti vaan nousee. ei tähän kuumeeseen auta muu ku oma vauva.
s-k: tervetuloa joukkoon :) itsekin olen vielä ihan uusi.. kiva että meiltö kirjoittajia tulee lisää niin on sit mitä lukea.
peipposka: ihanaa. haamu. mahtavaa, sehän tarkoittaa sitä että masussa taitaa joku pieni rakennella pesää itselleen. kyllä tässä nyt on jo pakko varovaisesti onnitella :)
synnytysgalluppiin: meillä mies sanoi jo heti kun vauvaa alettiin yrittämään, että hän haluaa ehdottomasti mukaan synnytykseen. ollan myös mietitty että perhehuone olisi kiva saada. nyt tarttis eka " vaan" raskautua.
ON: kp 33/37(?) menossa. huh kun jänskää. mitään oireita ei ole, enkä ole tuntenut mitään kiinnittymiseen viittaavaa nipistelyä. blääh. en uskalla toivoa parasta. jotenkin olisi vain niin hienoa jos tässä kierrossa tärppäisi kun sit vois kertoa jouluna vauvauutisen sukulaisille, ja vauva syntyisi koulun kannalta parhaaseen mahdolliseen saumaan. mutta edelleen en uskalla toivoa että mulla niin hyvin kävisi että nyt olisi tärpännyt. ikävää ja mälsää kun en osaa olla yhtään optimistinen..pelkään pettymystä niin kamalan paljon.
juu ei mulla tällä kertaa muuta.
mukavaa torstaita ja plussapisaroita roppakaupalla kaikille.
-P-
Mulla ollu kans tää viikko kauheeta hässäkkää, etten oo ehtinyt edes lukea kuulumisianne (en hyviä enkä huonoja). Toisaalta ihan hyvä, niin kiva kun täällä onkin lukea ja kirjoitella, niin hiukan harmittaa kun jostain kumman syystä täällä ajatukset pyörii vain ja ainoastaan yhden asian ympärillä. Tällä viikolla en siis ole kiireiltäni ehtiny vauvajuttuja ajatella. Viikonloppua kohden alkaa kuitenkin hiukan jänskättää, että tuleekohan tätiä vai ei ja jos tulee niin milloin. Mikäli tätiä ei ala kuuluun niin mulla on edessä pari piinaviikkoa. Ajattelin venyttää testaamisen mahdollisimman pitkälle, kun tuo edellinen kiertokin venähti niin pitkäksi. Nyt kuitenkin kiireet kutsuvat, toivottavasti viikonloppuna ehdin paremmin palstalle.
hannnah 23/28-40 tai jotain
Kävin yksityisellä verikokeessa niiden polttareiden takia... Ja kun puhelu tuloksista tuli, alkoi puhelu " onneksi olkoon ihan selkeästi olet raskaana!" ... Nyt
pää sekaisin, jatkan myöhemmin. Sori oma napaisuus...
Heip!
Onnittelut peipposka80!!! Aivan mielettömän hienoa. Kyllä sä polttareihinkin jotain keksit, hätätapauksessa vaikkapa " omat siiderit" mukaan (siideripullot jollain muulla juomalla täytettynä).
hannnahille hauskaa jänskäilyä. Varmaan parhaiten meneekin, jos ei liikaa raskautumisjuttuja ajattele.
-Pingu-:lle piinailutsempitystä. Mäkin tuppaan välillä olemaan hieman pessimisti, eiikö sellainen sanontakin ole, että pessimisti ei pety. ;D
hoyt: Mä en varmaan sanonu, et oviksesta alkoi turvottelut, mutta lähes kaksi viikkoa ennen oletettujen kuukautisten alkua pieni turvotus ja ilmastointikuviot ;) alkoivat. Ja ennen kaikkea nipistely sekä möyrintä mahassa. Ton nipistelyn ja rintojen hienoisen muutoksen johdosta olin ennen testaustakin " ihan varma" raskaudesta. Peukuttelen, että sulla tuo merkitsee samaa kuin minulla. bd
Hermione77, ollakovaieikö, Buuffa ja Hätähousu: Moikka!
Dajm75: Juu, ekasta yrityskierrosta voi todellakin raskautua. bd
nellamaijalle piinailuonnea! bd
Niina1983: Pahoittelut tädin yllätyksestä. :( Tsemppiä!
).( rv 5+1 menossa... Mulla ei ole oikein muita oireita tällä hetkellä kuin nuo rintaoireet. Olo on mitä energisin ja mainioin, harmillisesti tiedossa on n. 1 kk sisään kolmet isot juhlat, joten ihan satavarmasti " jään kiinni" jo ihan heti alussa. :-/
Aivan ihanaa, että jollekin tulee noita iloisiakin uutisia aina välillä!
Kiitos kaikille mukanaelosta, yritän pitää sen tädin täällä, ettei löytäis teitä ketään :)
Täällä on ollut niin paljon noita Dajm-keskusteluja, että sorruin minäkin tänään patukkaan... Ihan hyvä kyllä, koska keskustassa oli sattunut joku kolari, ja bussilla kesti matkassa 15 minuuttia pidempään kuin yleensä - olipahan jotain kivaa tekemistä.
Hätähousu: olen samaa mieltä kanssasi, että kannattaa entaa sen miehen välillä vähän vaan sulatella noita juttuja. Hiljaa hyvä tulee!
Nellamaijalla ja Pingulla ainakin alkaa olla jo piinailu käsillä, plussatuulia teidän suuntaanne (ja tietenkin kaikille muillekin piinailijoille).
Hoyt: toivottavasti masuoireet lupaavat hyvää bdbdbdbd, mutta ymmärrän kyllä, että haluat pitää jalat maan pinnalla. Onpa sitten vielä sitäkin ihanampaa jos testaa sen plussan!
Nyt suihkuun, olen salilta tulossa. Salin hyötykin taisi hukkua siihen Dajmiin (kirjoitan Dajmin noin, koska minullekin se aina on Dajm, niin kuin Twixkin on edelleen Raider!)
Niina
Eilen oli niin väsy, ettei jaksanut oikein turinoida...Jospa nyt jotain irtoaisi!
Peipposkalle hurjan paljon onnea! Ja paljon tarrasukkia matkaan! Ihanaa <3 Säikähdin ekaks kun luin otsikon, mutta sitten repesin!
Pahoittelut negan testaajille, Live ja Niina. Ja voimia tädin häätöön, niille joilla se riivattu kyläilee (ei voi enää muistaa, sori)¿
Mikäs se Saikun tilanne on?
s-k; tervetuloa joukkoon! Tällä onkin uusia enskoja paljon (minä myös) ja onkin ihanaa saada kivoja kavereita! Jospa noita ¿vanhoja¿ saatas potkittua tonne o-puolelle tai mielelläänhän me kaikki sinne mennään ;)
ON: Täällä mennään hitaasti eteenpäin! Kyllä tää syksy onkin vaan menny eteenpäin nopsaa, kun on laskenu omia kiertoja ja piinaillu päiviä! En oo elokuun jälkeen oikein kerinny mukaan¿Kp 13/29-33 menossa. Jotenkin on erilainen olo, ei hirveesti ressiä ja aikas luottavainen. Saa nähä, olotila kun heittelee joka päivä niin! Punaviinin juonnin oon hyvis ajoin alottanu, ompas ainakin hyvä syy ja toivotaan, että kohta tulee juontikielto =)
Mutta kaikille piinailijoille bd ja muille paljon ++++++tuulia, toivotaan paljon iloisia uutisia tälle kuulle!
-marge-
ihan pakko oli tulla vielä kurkkimaan joskos tänne olisi ilmaantunut ilsää positiivisia uutisia. ja tottahan toki niitä löytyi. eli nyt peipposkaa uskaltaa jo virallisesti onnitella: ONNEKSI OLKOON. ihana uutinen. tarrasukkia pienelle. :)
-pingu-
Hyvä idea oli tuo verikoe yksityisellä, ei ainakaan tarvitse enää jännittää onko haamu plussa vai ei. Hirveästi tarrasukkia mukaan matkalle!
s-k: tervetuloa joukkoon!
hätähousu: aika hauskaa että nuo sun tyttäretkin on vauvakuumeisia :) Ehkä he ei kuitenkaan ihan vielä omaa ole hankkimassa... :) Ootko heille puhunut, jotta teillekin voisi ehkä jossain vaiheessa vaavi tulla?
Pingulla oli jo koopeet pitkällä, olikohan muita piinailijoita? Hirveästi ++++++onnea! Koskas olet ajatellut testailla?
Niinalle pahoittelut tädistä :(
ON: kp 19, huomenna verikoe josta katsotaan progesteroniarvot. Mies vei aamulla simppanäyteen tutkittavaksi. Sit onkin kaikki kokeet tehty, ja odotetaan vaan loppuja tuloksia jotta päästään päättämään miten edetään. En ole miestä sen enempää painostanut juttelemaan miten haluaa edetä vai haluaako mitenkään, vaikka tietty itse olen miettinyt eri vaihtoehtoja ja olen vahvasti sitä mieltä, että joko hoitoja, tai sitten adoptiojonoon, mikä on sekin erittäin hyvä vaihtoehto. Katsotaan nyt kuitenkin pikkuhiljaa.
Tässäkin kierrossa on kuitenkin teoreettinen tärppimahdollisuus, koska sopivaan aikaan oltiin vällyjen välissä. Joten päivä kerrallaan!
Bianco
Ihania uutisia Peipposka ja paljon onnea ja tarrasukat matkaan :)
Keksi vaikka niihin poltareihin sellanen syy et sul on antibiootikuuri jolla on sellanen vaikutus et jos otat alkoholia tulee kouristuksia. Mul oli sellanen joskus virtsatulehdukseen. Lääkkeen nimee en enää muista joku t:lläalkava se oli. Kun kehittelet tarpeeks hyvän tarinan niin eiköhän se läpi mee.
T:Buuffa
Olen saanut nyt jo 3päivänä peräkkäin ovistestiin selvän plussan ja sitä tässä nyt ihmettelen ja murehdin. Eli mun tietojen mukaan ei nyt aivan normaalia ole, että ovistestiin tulisi näin monena päivänä peräkkäin plussa. Mistä voi johtua? Oletan itse, että en siis kuitenkaan ovuloi vaan olisko pco syynä, joka noita plussia turhaan näyttää? Aloitin tikuttelut kp15 ja siitä kp 18 asti näytti negaa. Ja nyt plussat kp18, 19 ja 20. Oikein selviä ovisoireitakaan ei ole ollut. Mutta nännit on olleet kipeät ja kp18 tuli eniten limoja. On tää vaan ihan outoa. Yritin etsiä tietoa, mutta en löytänyt vielä. Jos joku siis osaa tähän mitään suuntaa antavaa kertoa niin ois helpotus!
Hoyt
Hoyt: Ovistesti voi joillain näyttää monta päivää plussaa, mutta se on se eka päivä se oikea päivä! Siis kun on ensimmäistä kertaa tullut se plussa. Näin lääkäri minua informoi kun kävi samalla lailla.
No nyt kun vastailin Hoytille, niin voin sitten oman navan tiedot kertoa pikaisesti. Siis nyt mennään kp 31/24-31. Mulla on ollut yhden ainoan kerran kierto 31 päivää ja sekin oli lähes puoltoista vuotta sitten.... pp on siis 17. Oireita ei muita kuin tuo menkkakivut. Enemmän vasemmalla puolella nivusen yläpuolella. Joskus välillä myös oikealla puolella. Vasemmalla puolella oli ovis. Siis tätä on jatkunut puoltoista viikkoa jo. Ei siis normaalia. Kaksi negaa olen testannut. Voi hyvä isä sentään et ärsyttää. En mä sitä akkaa vierailulle halua en millään, mut jos on tulossa niin tulis sit p%&!ele jo!!!! No mut yksi testi on vielä kaapissa, et taidan testata sit lauantaina aamulla jos ei ole tätsää silloinkaan vielä kuulunut. Mutta luulen et pääsen jo kolmannen kerran pettymään siihen typerään negaan.
Hyvää yötä!!!
+++++
Moi, pakko oli tulla tänne heti aamusta, kun täti nyt sitten tuli vähän kulman takaa :(. Aluksi aamulla luulin, ettei ole tullut, mutta tarkemmin katsottuna näkyikin vilaus. Ja minkä uskomattoman ärsytyksen käynti herättikään, onneksi mies ei ole nyt tässä! Kait tämä kaikki oireilu ja muukin on ollut sitä, että pillereiden jälkeen hormonit heittelee eri tavalla. Tämä täysin omanapainen teksti päättyy nyt, pitää valmistautua kouluun lähtöön. Palailen varmaankin illalla!
Niina kp 1/29