Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa rahat riittää kaikkeen tulevaisuudessa?

Vierailija
06.07.2022 |

Asuntolainan korot nousee. Sähkönhinta nousee. Laskin että meidän kulutuksilla (suorashkölämmitys) sähköön menee lokakuun alusta kun nykyinen määris päättyy noin 150 euroa enemmän kuussa(!!) kuin nyt mikä on iso raha. Töissä käymiseen uppoaa 200 euroa kuussa bensoihin kun julkisella ei pääse. Ruokakin on kallistunut.

Kahden matalapalkkatyössä käyvän aikuisen budjetti ei enää riitä kun pari lastakin on siunaantunut.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myytte asunnon kun kerran siihen ei ole enää varaa.

Tämäpä hyvä neuvo. Muutetaan kaikki vuokralle, eikä pystytä niitä hirveitä summia maksamaan. Haetaan sitten verovaroista maksettavia asumistukia. Ei täällä Helsingissä mitään kaupungin asuntoja saa kuin harvat, yksityiseltä pitää vuokrata.

Vierailija
22/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo viime talven palelin, kun säästin sähköä. Miten käynee ensi talvena, pakko muuttaa kaukolämpötaloon.

Meillä taloyhtiön hallitus teki päätöksen, että asuntoja lämmitetään vähemmän kuin viime talvena, peruslämmöksi 18 astetta ja jos haluaa lämpimämpää, niin sitten hankkii sähköpatterit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rahat riittää. Pimeitä töitä riittää myös. Sain myös perintöö joten en aio töitä hakea. Kelasta saa rahaa lisää eikä kukaan kysele mitään.

Vierailija
24/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä hyvä neuvo. Muutetaan kaikki vuokralle, eikä pystytä niitä hirveitä summia maksamaan. Haetaan sitten verovaroista maksettavia asumistukia. Ei täällä Helsingissä mitään kaupungin asuntoja saa kuin harvat, yksityiseltä pitää vuokrata.

Ap halusi ratkaisun pulmaansa ja tuossa on yksi. Kun ei ole rahaa itse maksaa niin Kela maksaa. Mikä vika?

Vierailija
25/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä siirtymä on ihanaa: asuinalueesta, perhekoosta ym. riippuen elämisen kulut nousevat 100-300 euroa kukaudessa per nuppi. Inflaatiohan vasta kiihdyttelee eikä siitä olla nähty vasta kuin alku. Kannattaa varautua nyt eikä tuhlata esim. lomarahoja turhuuksiin.

Vierailija
26/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelapummi kirjoitti:

Minun rahat riittää. Pimeitä töitä riittää myös. Sain myös perintöö joten en aio töitä hakea. Kelasta saa rahaa lisää eikä kukaan kysele mitään.

Tähän. Pimeät työt, ilmainen asuminen perintöasunnossa ja Kelan tuet. Siitä jää hyvin säästöön ja sijoitettavaksi - mut ei Suomeen Kelan takia.

Vierailija
27/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
28/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap halusi ratkaisun pulmaansa ja tuossa on yksi. Kun ei ole rahaa itse maksaa niin Kela maksaa. Mikä vika?

Jos sillä noin tuhannella eurolla mikä on Kelan mukaan toimeentulotukiasiakkaiden keskimääräinen tulo kuukaudessa pärjää niin ei kun antaa mennä vaan. Kannattaa myös muistaa ettei mitään varallisuutta saa olla ja se omaisuus minkä voi realisoida pitää ensin realisoida.

Vierailija
29/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä asustaa melkeinpä aina halvemmalla. Kaupunki ja isot vuokrayhtiöt nostaa aina kerran vuodessa vuokraa maksimimäärän.

Vierailija
30/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, ratkaisu siihen on euron hajoaminen. Tulee hajoamaan hyvinkin pian. Energiakriisi tulee, ruokakriisi, sote palvelu kriisi ... Kaikesta tulee kriisiä.

Vierailija
31/37 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, ratkaisu siihen on euron hajoaminen. Tulee hajoamaan hyvinkin pian. Energiakriisi tulee, ruokakriisi, sote palvelu kriisi ... Kaikesta tulee kriisiä.

Kultaa, hopeaa, platinaa ja palladiumiin kannattaa hamstrata.

Vierailija
32/37 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sataa on nyt kuussa miinuksella tulot jos en osta ruokaa ja lääkkeitä . 

Vierailija
33/37 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minua mietityttää myös. Olen Juuri mökillä ja meinaan kaataa koivurankaa kotia varten talveksi..

Pitää ostaa vesikiertotakkasydän. Ilmavesipumppu juuri kytketty mutta jos sähkö älyttömän kallista niin edes puulla onnistuu koko talon lämmitys myös. Öljy jäi varalle vielä

Jos nyt kaadat puita niin missä meinaat kuivata ne? Ei taida ehtiä tulevan talven lämmityksiin.

Vierailija
34/37 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, rahat ei riitä Ois aikaa tehä mitä vaan mutta ei rahaa. Työttömyyskorvaus 800 e kuussa, ei asumis- tai toimeentulotukea. Ja niille kun kysyy niin olen hakenut töitä, vanhaa naista ei vaan palkata.

Vierailija
35/37 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikaisemmin ajatellut, että olen onnellisessa asemassa koska olen töissä ja saan siten säännöllistä palkkaa. Meillä tulee kerran vuodessa myös vuosibonus. Mutta - kulut, lainojen korot ja elintasokustannukset ovat nousseet tosi paljon. Asun yksin, eli esim. talouden kuluja ei jaeta kenenkään muun kanssa. Tuntuu turhauttavalta, että vaikka saan säännöllistä palkkaa, en saa säästöön juuri mitään. Kun sitä on aina ajatellut, esim. opiskellessa, että sit kun olen töissä niin sitähän saa helposti pari sataa kuussa säästöön. Hah! Hyvä jos saan kympin säästötilille. Katsoin tiliotetta, ja palkka menee ihan normiasioihin: maksut ja ruoka. Eli en saa juuri mitään säästöön pahan päivän varalle. Ja jos se paha päivä koettaa, niin kaikki on taas kallistunut niin paljon, ettei ne olemattomat säästöt auta siihen. Milloin Suomessa puututaan esim. ruoan hintojen jatkuvaan nousuun? Ensin oli tekosyynä korona, sitten Ukrainan sota. Jos työtä tekevällä on vaikeaa, en voi edes kuvitella, miten tiukkaa tekee työttömällä.

Vierailija
36/37 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen pölhökustaa lämmittää sähköllä

Semmoinen joka osti ensiasunnon 10 vuotta sitten. kWh hinta on ollut koko aikana 3,89 - 5

stn kWh

Ihan samaa hölmöyttä kuin ne jotka ei maksanu asuntolainoja tai isoa osaa niistä pois kun korot oli nollassa.

Mitä talouteen tulee, älä koskaan oleta, että hyvät ajat jatkuvat. Pätee ruuan, sähkön, veden, lääkkeiden, elektroniikan ihan minkä tahansa hintaan, korkoihin yms.

Aina pitäisi ajatella vähän eteenpäin. Varautuminen ei ole koskaan pahasta.

Vierailija
37/37 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan hinta on jo tulossa alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi