Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen raskaana

06.07.2022 |

Heippa. Ajattelin että saisin täältä jotenki ymmärrystä tilanteenseen , tyttöystäväni on raskaana ja tämä tuli tavallaan todella huonoon saumaan vaikka molemmat ovat lapsia aina halunneet. Toukokuun puolessa välissä hän ilmoitti minulle että hän on raskaana ja olin aluksi hämmentynyt ja samalla ilonen , mutta tuntuu että aluksi kaikki meni suht ok , mutta sitten alkoi väsymys hänellä ja sitten todella paha pahoinvointi ymmärrän että on ollut voimat kaikki ja ei oo ollut jaksamista mihinkään kuin päivistä selviämiseen. Kuitenkin olen yrittänyt useamman viikon pitää parisuhdetta pystössä yrittänyt nähdä häntä asumme siis erillään toistaiseksi . Hän on ollut todella räjähdysherkkä oikeastaan sama mitä sanon niin hän sanoo rumasti tai ilkeästi takaisin jos olen sanonut että oon huolisaan meidän suhteesta kun hän on välttelevä niin vastaukset on ollut todella ilkeitä ja saanut jopa tullut yllätyksenä mulle. Tuntuu että en enään tunne koko ihmistä millään lailla ja tosiaan ihmetyttää miks hän välttelee mua tosipaljon . Oma jaksaminen ja mielenterveys rupeaa rakoilemaan todellakin kun tuntuu että mää en merkkaa mitään hänelle enään ja niinkuin hän on jo kertaalleen sanonut että sinä ja parisuhde ei tällä hetkellä ole tärkeää

Kommentit (40)

21/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi millään erota missään tilanteessa. Enemmänki mulla on jatkuva tunne siitä että hän haluaa eroon minusta . Kysyin kun hän sanoi että neuvola on muutaman viikon päästä että haluatko että tulen mukaan niin vastaus oli suoraa että en tiedä ehkä .

Vierailija
22/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei taida haluta äidiksi. On vielä niin nuorikin. Onko raskaus pitkällä? Vieläkö kerkiäisi abortin tekemään? Miten tyttöystäväsi työ ja talousasiat ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että miesten on hyvin vaikea ymmärtää hormonien vaikutusta käytökseen. Monet ajattelevat, että se on naisille vain tekosyy kiukutella.

Mutta kuvitelkaa, että teillä on jatkuva laskuhumala, mikä ei parane millään. Koko ajan on pahalla päällä ilman syytä.

24/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varovasti muutaman kerran kysynyt että haluatko pitää varmasti sen ja hän on sanonut että ei pysty tekemään aborttia. Hän on aikasemmin ollut töissä ja sitten alotti opiskelun viime kesänä ja nyt loppu kesästä valmistuu ammattiin josta on haaveillut pitkään. Ymmärrän myös että on raskasta kun joutuu miettiä ja sumplia asiat ja elämän uudestaan mutta taas hän on sanonut että haluaa pitää vauvan . Jos oon pysynyt perässä niin viikolla 13 nyt tai 14 .

Vierailija
25/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39803 kirjoitti:

Oon varovasti muutaman kerran kysynyt että haluatko pitää varmasti sen ja hän on sanonut että ei pysty tekemään aborttia. Hän on aikasemmin ollut töissä ja sitten alotti opiskelun viime kesänä ja nyt loppu kesästä valmistuu ammattiin josta on haaveillut pitkään. Ymmärrän myös että on raskasta kun joutuu miettiä ja sumplia asiat ja elämän uudestaan mutta taas hän on sanonut että haluaa pitää vauvan . Jos oon pysynyt perässä niin viikolla 13 nyt tai 14 .

Nämä on naiselle oikeasti ihan mielettömän vaikeita asioita, etenkin jos täytyy elää ns. kahden vaiheilla. Itsekin halusin lapsen, mutta kun se testi näytti plussaa, niin alkoikin miettimään sitä ja tätä ja välillä olo olikin hyvin epävarma ja tuli jossiteltua. Kyllä se siitä sitten ja nyt on 2 lasta.

Hän varmasti kiukuttelee, koska kokee olonsa niin epävarmaksi ja joutuu pähkäilemään kaiken maailman asioita. Hyvä, että haluat olla tukena ja mukana tässä, mutta muista, että se kaikki on nyt vasta alussa. Onko hänellä muita ihmisiä, esim. oma äitinsä, jonka kanssa voisi puhua? Onneksi hän saa koulunsa nyt päätökseen.

Vierailija
26/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonien takia naisen persoonallisuus muuttuu raskauden ajaksi.

No ei kaikilla kyllä muutu. Mielestäni raskautta tai hormoneja ei voi syyttää siitä että kohtelee toisia ihmisiä (etenkin omaa puolisoa) huonosti.

27/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hänellä oma äiti tukenaan ja ollut tosi paljon hänen seurasa ja toinenki tukihenkilö läheisistä löytyy tietääkseni . Yritän kaikkeni olla tukena parhaani mukaan mutta hän puhuu minulle tosi vähäsen ja välillä syyttelevästi.

Vierailija
28/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia raskauden aikaista hormonimyräkkää. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sun tehtävä on nyt sanoa kaikkeen "kyllä kulta". Pääset helpommalla kun suhtaudut asiaan niin, että tämä nyt vain on tämmöinen vaihe ja yrität tehdä tyttöystäväsi olon mukavaksi. Jos hän haluaa etäisyyttä niin anna ottaa sitä. Tulevalla äidillä on aika paljon asioita mielen päällä niin kuin sinullakin on. Erona on se, että hän sitä vauvaa sisällään kantaa.

No, ei ole normaalia. Itsellä 3 lasta, enkä muuttunut raskauden aikana yhtään äksyksi .Ei olisi kyllä  hyvällä sitä katsottukaan

29/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kyllä ymmärtää ja tiedostan että hormoonit menee laidasta laitaan mutta tämmönen käytös ja kohtelu ja tavallaan pois ajaminen lyö vain täysin kysymys merkin ihtelle että mikä olis viisainta

Vierailija
30/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonien takia naisen persoonallisuus muuttuu raskauden ajaksi.

No ei kaikilla kyllä muutu. Mielestäni raskautta tai hormoneja ei voi syyttää siitä että kohtelee toisia ihmisiä (etenkin omaa puolisoa) huonosti.

Ei, mutta kyllä minä olin todella itkuherkkä ja helposti ärsyyntyvä juurikin ensimmäisellä kolmanneksella. Normaalisti olen hyvinkin rauhallinen, mutta sen huomasi ihan jo töissäkin, kun pikkuasiat alkoi v*tuttamaan oikein huolella ja piti hengitellä syvään, ettei tule sanottua vaikka kollegalle jotain ilkeää tämän ärsyttävästä käytöksestä. Jos kumppanille äyskii, niin pitäisi pystyä pyytämään anteeksi...

Vierailija
31/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39803 kirjoitti:

Joo, no aborttia ei valitettavasti pysty enää tekemään. Varmaan tyttöystävääsi harmittaa kovasti, kun tuli vauva noin huonoon saumaan. Saa juuri ammatin, olisi halunnut työelämään eikä vauvoja nyt. Toivottavasti oppii rakastamaan lasta eikä ole koko ikäänsä katkera.

32/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti ole anteeks pyyntöä odottanut mutta jos ottaa esimerkkinä sen että olin viime viikon alusta töissä ja puhuttiin ihan normaalisti puhelimessa ja sanoin väärin jotain niin hän veti pultit siitä ja sanoi että jos et jaksa niin voidaan erota vaikka heti että en tarvitse sua mihinkään eikä ole pakko olla mun kans , sen jälkeen kysyin että mikä tuli ei vastausta ja sitten sanoi meen nukkumaan tuuttuuut..

33/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että katkeruus kohdistuu minuun eikä lapseen on kuitenki lapsienkans ollut töissä ja lapset on tärkeitä hänelle . Todella huono aika se on sanomattakin selvää mutta minkäs teet kun kuitenki hänellä vahvamielipide siitä että haluaa pitää vauvan

Vierailija
34/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat ne pitää olla naisellakin vaikka on kuin raskaana. Kaikkea ei voi eikä saa pistää hormonien syyksi. AP tuntuu ihan asialliselta mieheltä. Hyvää jatkoa sinulle!

Vierailija
35/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on aina jotain tekosyitä että voi käyttäytyä huonosti ja syyttää kaikesta miestä

Vierailija
36/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on kun lapset tekee lapsia.

Vierailija
37/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on aina jotain tekosyitä että voi käyttäytyä huonosti ja syyttää kaikesta miestä

Mikä pakko sun on ottaa naista? Ota sitä antavaista saunakaverias!

Vierailija
38/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39803 kirjoitti:

Luulenpa että katkeruus kohdistuu minuun eikä lapseen on kuitenki lapsienkans ollut töissä ja lapset on tärkeitä hänelle . Todella huono aika se on sanomattakin selvää mutta minkäs teet kun kuitenki hänellä vahvamielipide siitä että haluaa pitää vauvan

Oliko teillä ehkäisy käytössä, vai oliko raskaus totaalinen yllätys?

Ehkä hän haluaakin vain lapsen, ei miestä?

Nyt kun on raskaana, sinä saat mennä?

Vierailija
39/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös todella vaikea pahoinvointi ja se veti mielen matalaksi monesti kuukaudeksi. Olin epävarma ja itkuinen. Minua auttoi, että puolisini ei jatkuvasti kysellyt mitä minä haluaisin, vaan kertoi itse selkeästi haluavansa olla kanssani ja haluavansa tietysti tulla neuvolaan yms.

Jos hän olisi kysynyt haluanko minä hänen tulevan neuvolaan, en olisi kokenut sitä hienotunteisuutena vaan haluttomuutena tulla.

Tämä epävarmuus helpotti olonkin parannuttua, olen taas ihan normaali ihminen.

Vierailija
40/40 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä39803 kirjoitti:

Oliko teillä ehkäisy käytössä, vai oliko raskaus totaalinen yllätys?

Ehkä hän haluaakin vain lapsen, ei miestä?

Nyt kun on raskaana, sinä saat mennä?

Ap:n olisi kannattanut katsella naista toisesta maasta.