Riittääkö 500 euroa yksiön huonekaluihin??
Kommentit (48)
Ei se kyllä riitä, vaikka hyödyntäisi käytettyjä kalusteita osin. Ostin vuosi sitten itselle yksiön kalustuksen ja kyllä siihen meni yli 1500 €. Tilasin isot kalusteet Ikeasta (sänky, ruokaryhmä, pieni sohva, valaisin). En kylläkään valinnut halvimpia vaihtoehtoja vaan niitä, mitkä oikeasti miellyttivät silmää. Erikseen piti sitten ostaa mikro, pyykkikone, pyyhkeet, lakanat, peitot, tyynyt, pyykkiteline, matot, astiat, henkarit, ruuanlaittovälineet, verhot, lisä valaisimia... mitä kaikkia näitä nyt on. Hyödynsin mahdollisimman paljon alennuksia.
Tarkistin juuri muutama päivä sitten, että tällä hetkellä nuo valitsemani Ikean kalusteet maksaisivat n.300 euroa enemmän, kun hinnat ovat nousseet. Itse en pystynyt ostamaan käytettynä mitään isompaa, kun ei ollut kuljetusmahdollisuutta. Olen toki jo aikuinen ja työssäkäyvä, jolla on kaksi asuntoa. Kotoa lähdettyäni silloin vuosia vuosia sitten sain suurimman osan kalusteista ja tekstiileistä omalta perheeltä ja sukulaisilta. Sitten kun oli pikkuhiljaa varaa ostaa omia niin nuo edelliset lähtivät vielä uudestaan kiertoon 😊
Ikeasta 120cm sänky ja petari, pöytäsetti 4:lle, mahtuuko pieni sohva tai nojatuoli, joku senkki.
Noista pöytäsetin ja senkin hankkisin käytettyinä ja muut ostaisin.
Sänky ja petari 275e, nojatuoli 249e
Käytettynä kun ostin niin keittiön täyspuinen kalusto oli 50e, sänky 25e ja patjat oli omat. Joten voi riittää. Jos on metallia tai puuta niin voi hyvillä mielin ostaa vaikka torista tai kierrätyskeskuksesta. Tekstiilipintaiset kannattaa hankkia uusina ja patja on hygienituote, sitä ei osteta käytettynä. Ikeasta saa edullisesti patjoja ja petareita.
Ikeassa on patja ja sänkytarjous vielä 17.7 asti
Mä kun muutin omaan yksiöön, niin suvun yhteismökiltä sain kaikkien sinne roudaamia vanhoja kamoja ja kelpasi mulle. Ja ne ei todellakaa olleet mitään hienoja. Ihan vaan ohimainintana.
Riittää, kun laskee sen riittävän.
24m2 kirjoitti:
Mitenhän luulette siihen yksiöön mahtuvan sängyn, sohvan, ruokailuryhmän, TV-tason ja työpöydän? Päällekkäinkö?
Itse olen omani laittanut kyllä ihan tavallisesti.
24m2 kirjoitti:
Mitenhän luulette siihen yksiöön mahtuvan sängyn, sohvan, ruokailuryhmän, TV-tason ja työpöydän? Päällekkäinkö?
Mun 30m2 yksiöön mahtui hyvin nuo kaikki, koska ruokailuryhmä oli pieni 3-hengen, sohva 2-hengen, työpöytä sellainen, mihin mahtui läppäri ja kirja, sänky 90cm leveä. Toki yksiöitä on erilaisia ja kokoisia. 24m2 voi jättää sen sohvan pois ja ostaa nojatuolin, tv voi pultata seinään, pienen työpöydän ja ruokailuryhmän sijasta yksi pöytä, jossa syödään ja opiskellaan.
Minä taas olen iloinen, että on aina menty laatu edellä, vähän, mutta hyvää. Ostin opiskelija-asuntoon yhden Skannon Librihyllyn, 40 vuotta myöhemmin niitä on seinällinen, ostin myös Artekin laverisängyn, se on nykyään pojanpojan sänkynä. Isovanhemmilta sain Artekin jatkettavan pöydän ja ostin sen ympärille kaksi "muurahaista", pöytä on edelleen käytössä, tuoleja on ostettu lisää. 8-vuotiaana sain syntymäpäivälahjaksi kustavilaisen klahvipiirongin, se on kunniapaikalla eteisessä.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/jaernudda-runkopatja-sijauspatja-vaaleanha…
tai oma vanha sänky
https://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/1566/36127/gamma-sohva-ensa-kangas-…
'
vuodesohva, mikäli se käy:
https://jysk.fi/olohuone/vuodesohvat/vuodesohvat/vuodesohva-nejede-vaal…
ja nätti tämä on jo ihan normisohvanakin, jos haluaa "oikean" oman sängyn myös
'
https://www.ikea.com/fi/fi/p/mulig-vaateteline-valkoinen-60179434/?utm_…
'
ruokaryhmä, lipasto yms käytetttyinä esim. Tori:sta
Saatte kyllä. Täällä on ollutkin tosi hyviä vinkkejä. :) Tsemppiä.
Mitä tarkoittaa "uutena" heittomerkeissä? Käytettyä?
Kotoa muuttaessani sain äidin vanhan sängyn ja lipaston (toimi samalla tvtasona) omassa huoneessa olleen kirjahyllyn, isoäidiltä maton kirpparilta pienen ruokapöydän ja eri parituolit, tietokonepöytänä taisi mennä pitkään joku kirppisryhmästä ostettu sivupöytä (en kyllä saa mieleeni mikö ryhmä silloin muka oli, olisiko kaupan ilmoitustaululta tms sittenkin), ja kokovartalopeili vielä kirppikseltä. Astiat ja petivaatteet kotoa olleista.
Kaveri yöpyi usein luonani, joten ostettiin puoliksi mun luo sellainen rahipatja. Voi niitä aikoja... Varojen kertyessä kalusteita tuli sitten uusittua pikkuhiljaa. Kirjahylly kerkesi matkata vielä 18 vuotta mukana, ennen kuin tänä keväänä laitoin roskalavalle.
nuorempana olisi varmaan kalusteisiin saadut 500 menneet vähän muuhun kuin ikeaan :D
Uutena ei kaikkea saa 500 €:lla.
Kannattaa koluta läpi tori.fi ja muut vastaavat myyntipaikat, kirppikset, kierrätyskeskukset...
Sänky on tärkein ja siihen menee jo helposti 3000e jos siis haluaa laadukkaan sellaisen.
Katso markkinapaokalta TORI netistä. Sieltä saat hyviä huonekaluja lähes ilmaiseksi. Turha ostaa uusia, kun vastaavia saa 10-20% uuden hinnasta. Minä ainakin ostan sieltä, jos tarvitsen jotain, vaikka olisi varaa ostaa uusiakin.