Voiko tavallisen kirjeen palauttaa lähettäjälle ilmaiseksi?
Kommentit (12)
jos oot kerran kaupoista sopinut niin maksa vaan tuote ja lopeta höpötykset!
eli jos en halua lähettää kirjettä eteenpäin, pitääkö mun maksaa itse postikulut että lähetän kirjeen takaisin???
en siis lähetä vaan heitän roskiin... =(
Koska mulla on ongelmia yhden pissa-aivo myyjän kanssa. Hän lähetti huutonet kohteen ennen maksuani ja nyt uhkailee poliisilla. Ensin oli niin ystävällinen ja sitten muuttuikin suunnilleen " noita-akaksi" . Hv ei ylittynyt, mutta sovittiin kuitenkin kaupoista ja hän oli laittanut tismalleen samanlaisen kohteen uudestaan myyntiin. Joten luulin kauppojen perutuksi. Myyjä myös väittää olevansa matkoilla ja pääsevänsä nettiin harvakseltaan, mutta kummastippas hänellä riittää aikaa mailailla ja lähetellä viestejä (kolmen päivän sisällä, hän on lähettänyt 8 viestiä...). Hän myös alkoi mollamaan salaisesta numerostani, jota en ole huutikseen antanut (olen joutunut vaihtamaan numeroani 3 kertaa kahden vuoden sisään, kiitos yhden häirikkösoittajan). Siinä se syy.
Tuon takia haluan lähettää kirjeen takaisin ja haluan unohtaa koko kaupan. Vaikka tuskinpa tuo mitään auttaa, koska tuo oli jättänyt negan puoli neljän maissa ja lähettänyt viestin, missä vaati tilanteen hoitamista eilispäivän aikana. Itse ehdin nettiin vasta nyt.
Tai rustaat sen osoitteen siihen päälle. Se sitten lunastaa sen postista jos ei mene kotiin asti.
Mä en halua haaskata yhtään rahaa kyseiseen tätyliin. Otan vaikka kuvan siitä kirjeestä ja laitan sen myyjälle.
ap
Asiakaspalautus toimii vaan niin, että palautat lähetyksen jollekkin firmalle jolla on asiakaspalautussopimus Postin kanssa.
Tietysti voit tehdä niin, että laitat kirjeen postiin ilman postimerkkiä, vastaanottaja saa sitten saapumisilmoituksen lunastettavasta lähetyksestä. Hän noutaa tuon lähetyksen sitten postista ja maksaa postimaksun + lunastusmaksun 1,50 euroa. (Mutta eri asia sitten on käykö tuo myyjä lunastamassa sitä ikinä...).
Että tämä kirje on tullut väärään osoitteeseen ja meidän talossa ei asu ketään Aina Unelma Siviää? Koska eikös noita väärään osoitteeseen tulleita kirjeitä ym. voi viedä postiin ja ne sitten lähetetään uudestaan tms.?
ap
Vierailija:
Että tämä kirje on tullut väärään osoitteeseen ja meidän talossa ei asu ketään Aina Unelma Siviää? Koska eikös noita väärään osoitteeseen tulleita kirjeitä ym. voi viedä postiin ja ne sitten lähetetään uudestaan tms.?
ap
Jos viet kirjeen postiin ja sanot noin, kirje menee osoiteselvitykseen, jossa vastaanottajan oikea osoite selvitetään. Jos vastaanottajan oikeaa osoitetta ei saada selville, kirje palautetaan lähettäjälle jos lähettäjän tiedot saadaan selville, tarvittaessa kirjeen sisältä.
Eli se tulisi todennäköisesti uudestaan sinulle.
Ja tuo ei edes Suomessa (onneksi naapurimaassa), mutta kuitenkin. Kyllä vituttaa.
ap
Siis sovitte kaupoista, vielä halvempaan hintaan kuin myyjä olisi alunperin halunnut, sait tavaran ja nyt et halua maksaa. Luulit, että kauppa peruuntui, kun myyjä myi samanlaista, mutta myyjä siis ei ole perunut kauppaa...
Ei ihme, että myyjää v*tuttaa. Hän ei ole tehnyt mitään väärin (vaikkakaan tuollaisen mailipommitus on ikävää)