"Hevosten kauhu ei unohdu"- Raahen ammattiopiston hevoslinjalla hakattiin raivopäisesti hevosia piikkitangoilla ja piiskoilla vuosien ajan!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1ff3b134-1e10-4f03-8abc-e826d1a8a457
Kertomusten mukaan hevosia oli kuritettu lyömällä ja niihin oli käytetty muun muassa kipua aiheuttavaa piikikästä päätankoa asentoa parantamaan.
Se ei ollut mitään yksittäistä lyömistä, vaan raivopäistä hakkaamista piiskalla, riimunnarulla, luudalla millä vain, mikä käteen sattui, kertoi yksi koulutuskeskuksessa opiskellut nainen Iltalehdelle.
Tämä on ollut tiedossa oleva asia, jolle on yritetty usein tehdä jotain, sanoi puolestaan paikallinen raviharrastaja
Kauheaa ja taas Raahesta kuuluu rikoksista ja raakuuksista!
Onko huumehuuruissa hevosia kidutettu, kyllähän pahasti täytyy olla sekaisin ihmisten että rautatangoilla hakkaavat hevosia päähän koulunkäynnin nimissä!
Onko ihme että ihmiset työttömiä kun ammattikoulut tuollaisia!
Tuon kohtelun jälkeen hevosesta ei ole kuin makkaraksi, inhottavaa, miten ihmiset voivat olla pahoja!
Kommentit (53)
Mulla on kokemusta että jotkut hevosihmiset ovat ihmishirviöitä, esim. joku ratsastuksenopettaja...
Ja heppatyttöjä käytetään ilmaisena työvoimana.
Siitä pitäisi laittaa AINA sanktio, jos joku opettaa kouluttamaan hevosia väkivallalla.
Hevonen on vahva eläin, joka on hormonipäissään niin raivohullu, että sen herättelyyn/palautteluun maan pinnalle voidaan joskus tarvita kovia otteita. Lyöminen tallilla ei ole kielletty. Mutta se pitää AINA kieltää lapsilta JA opettajilta opetustilanteissa silloin, kun ohje menee nuorille.
Olen itse potkaissut hevostani päähän opetustilanteessa lapsen nähden ja kadun sitä loppuelämäni. Oikea kohde olisi ollut se lapsi.
Luin vain avausviestin, mutta siis. On monet kerrat yritetty tehdä jotain? Ihan oikeastiko yritetään tehdä jotain, mutta toiminta saa jatkua? Mitä on "yritetty tehdä"? Tämähän on ihan kamalaa!
Vierailija kirjoitti:
Siitä pitäisi laittaa AINA sanktio, jos joku opettaa kouluttamaan hevosia väkivallalla.
Hevonen on vahva eläin, joka on hormonipäissään niin raivohullu, että sen herättelyyn/palautteluun maan pinnalle voidaan joskus tarvita kovia otteita. Lyöminen tallilla ei ole kielletty. Mutta se pitää AINA kieltää lapsilta JA opettajilta opetustilanteissa silloin, kun ohje menee nuorille.
Olen itse potkaissut hevostani päähän opetustilanteessa lapsen nähden ja kadun sitä loppuelämäni. Oikea kohde olisi ollut se lapsi.
Miksi potkit hevosta päähän?
Vierailija kirjoitti:
Luin vain avausviestin, mutta siis. On monet kerrat yritetty tehdä jotain? Ihan oikeastiko yritetään tehdä jotain, mutta toiminta saa jatkua? Mitä on "yritetty tehdä"? Tämähän on ihan kamalaa!
Se on ns. nollalausunto. Todellisuudessa niillä ei ole ollut mitään intressiä saada tuota loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja heppatyttöjä käytetään ilmaisena työvoimana.
Lasten työharjoittelusta tallilla koituu pelkkiä kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkaisin. Yhden kerran.
Ettei se tapa sitä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Potkaisin. Yhden kerran.
Ettei se tapa sitä lasta.
Mutta miksi?
Suomi on varmasti länsimaiden pahimpia eläinrääkkäyksissä, ainakin siihen nähden kuinka paljon näitä rääkkäyksiä tulee ilmi ja mitähän on se määrä, joka jää piiloon.
Edes törkeä eläinsuojelurikos ei ole ilmoitusvelvollisuuden piirissä.
Sotavankeja ja siviilejäkin kohdellaan kamalasti etenkin itänaapurimme toimesta.
Ihmiset kai purkavat huonoa oloa.
Ja tämä on eri mesta kun se Ypäjä?