Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unimaskit liian paksuja topattuja ja kuumia

Vierailija
05.07.2022 |

Kuumentaisi jos olisi sellainen. Miksi verkkokaupat eivät myy ohuita tummansinisiä unimaskeja, silkkimäisiä ja säädettävä nauha joka ei paina. Väri joka ei tartu ihoon, eli silmien turvallisuus otettu huomioon. Oletko löytänyt jostain sopivia tai muokannut sopivaksi? Kiitos.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin erittäin hyvän unimaskin www.chillamo.com -nimisestä paikasta. Kulkee nimellä 3D perhosmaski. Ohut, silkkimäinen, ei hiosta. Tuo 3D viitannee siihen, että maski on silmien ja nenän kohdalta muotoiltu niin että se ei paina. Suosittelen!

Tuon sivuston 19.90€ maksava?

Juuri se!

Hyvä juttu. Taidan tilata kun ei ole niin kallis. Kiitos😘

Vierailija
42/53 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa ihmisillä taas uusavuttomuutta ja vain silkki kelpaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon helpompaa käsityötä ei voisi olla. Ei tarvi edes mitään ompelukonetta vaan neulan, lankaa ja itseä miellyttävää kangasta vaikka vanhasta vaattesta(näistä löytyy usein kuminauhakin jos haluaa). Ei pidä olla ihan kädetön.

M35

Tuon verran minäkin teen helposti vaikka en todellakaan ole mitenkään kummoinen ompeluhommissa.

m38

Vierailija
44/53 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon helpompaa käsityötä ei voisi olla. Ei tarvi edes mitään ompelukonetta vaan neulan, lankaa ja itseä miellyttävää kangasta vaikka vanhasta vaattesta(näistä löytyy usein kuminauhakin jos haluaa). Ei pidä olla ihan kädetön.

M35

Tuon verran minäkin teen helposti vaikka en todellakaan ole mitenkään kummoinen ompeluhommissa.

m38

teille molemmille!

Vierailija
45/53 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on unimaski, jossa sisällä lampaanvillaa, päällinen puuvilla tai pellavaa. Ei ole kuuma kesälläkään, harmi vaan että kuminauha on vuoden käytön jälkeen jo löystynyt vähän liikaa, vaikka aluksi oli liiankin tiukka.

Kuminauhan voi helposti vaihtaa.

Ei niin helposti, jos se on kankaan sisälle ommeltu, kuten tässä. En jaksa alkaa ratkomaan kuminauhaa ympäröivää kangasta irti maskista, katkoa kuminauhaa ja ommella käsin kangasta takaisin. Tulisi epäsiisti eikä niin kestävä ratkaisu, joten siedän sen että herätessä maski saattaa olla muualla kuin silmillä. Voi olla lyhennän sitä jos on joskus ompelukone käytössä.

Vierailija
46/53 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten ihmiset pystyy nukkumaan joku rätti tai bambusukka naamalla - ettekö siis liikehdi ollenkaan ennen kuin nukahdatte? Multa tuollainen tippuisi heti pois. Ennen kuin hommasin maskin, kokeilin itsekin kaikenlaisia huiviviritelmiä. Kerran yksi ompelua harrastava kaveri tekikin mulle unimaskin, mutta se oli liian ohutta kangasta. Itse kaipaan maskilta sitä, että se ihan oikeasti eristää kaiken valon ja pysyy kasvoilla, joten noista räteistä tai tuosta itse tehdystä maskistakaan ei ollut oikein mitään hyötyä. Kyllähän sellainen välttää hetken jos ei muuta ole, mutta jos on vaihtoehtona hommata kunnon maski, niin mieluummin sitten sellainen. Olen kyllä itse hyvin herkkä valolle, ei kaikki varmaan ole yhtä herkkiä.

Vierailija
47/53 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen musta puuvillainen tai bambuneulos nilkkasukka toimii ihan hyvin. Pysyy yllättävän hyvin ainakin nukahtamiseen saakka silmien päällä ilman mitään kuminauhaa tai muuta kiinnitystä. Eikä hiosta liiemmalti.

Täällä myös musta bambusukka! Ihanan pehmeä, sopii hyvin silmien muotoon. Ei purista. Voisihan siihen jonkun löysän kuminauhankin ommella, mutta olen pärjännyt näinkin.

Aikas hyvä idea. Voiko se silti vähän kuumentaa tai näkeekö läpi? Tuntuu ettei mikään muu kuin satiini tai silkki käy, koska pienikin kuumentava osa hankala.

KOSTUTA se maski. Viilentää.

Muista kuivattaa hyvin ja pestä usein.

Vierailija
48/53 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on unimaski, jossa sisällä lampaanvillaa, päällinen puuvilla tai pellavaa. Ei ole kuuma kesälläkään, harmi vaan että kuminauha on vuoden käytön jälkeen jo löystynyt vähän liikaa, vaikka aluksi oli liiankin tiukka.

Ei niin helposti, jos se on kankaan sisälle ommeltu, kuten tässä. En jaksa alkaa ratkomaan kuminauhaa ympäröivää kangasta irti maskista, katkoa kuminauhaa ja ommella käsin kangasta takaisin. Tulisi epäsiisti eikä niin kestävä ratkaisu, joten siedän sen että herätessä maski saattaa olla muualla kuin silmillä. Voi olla lyhennän sitä jos on joskus ompelukone käytössä.

Voi helposti lyhentää muutamalla pistolla ilman konettakin, kun tekee vekin nauhaan ja ompelee kaksinkertaisella osuudelta laidat yhteen.

Vierailija
49/53 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten ihmiset pystyy nukkumaan joku rätti tai bambusukka naamalla - ettekö siis liikehdi ollenkaan ennen kuin nukahdatte? Multa tuollainen tippuisi heti pois. Ennen kuin hommasin maskin, kokeilin itsekin kaikenlaisia huiviviritelmiä. Kerran yksi ompelua harrastava kaveri tekikin mulle unimaskin, mutta se oli liian ohutta kangasta. Itse kaipaan maskilta sitä, että se ihan oikeasti eristää kaiken valon ja pysyy kasvoilla, joten noista räteistä tai tuosta itse tehdystä maskistakaan ei ollut oikein mitään hyötyä. Kyllähän sellainen välttää hetken jos ei muuta ole, mutta jos on vaihtoehtona hommata kunnon maski, niin mieluummin sitten sellainen. Olen kyllä itse hyvin herkkä valolle, ei kaikki varmaan ole yhtä herkkiä.

Olen samanlainen. Mieheni ei pysty nukkumaan vieressäni kun olen niin levoton nukkuja.

Vierailija
50/53 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Ei tuohon tarvita ompelukonetta, käsin saa ihan hyvän aikaiseksi. Tai sitten tee siihen solmu. Onpa nykyään laiskaa porukkaa, kun tuokin on liikaa jaksamiselle. Olen itse tehnyt noin eikä siihen mennyt kuin muutama minuutti.

Vierailija
51/53 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen musta puuvillainen tai bambuneulos nilkkasukka toimii ihan hyvin. Pysyy yllättävän hyvin ainakin nukahtamiseen saakka silmien päällä ilman mitään kuminauhaa tai muuta kiinnitystä. Eikä hiosta liiemmalti.

Täällä myös musta bambusukka! Ihanan pehmeä, sopii hyvin silmien muotoon. Ei purista. Voisihan siihen jonkun löysän kuminauhankin ommella, mutta olen pärjännyt näinkin.

Aikas hyvä idea. Voiko se silti vähän kuumentaa tai näkeekö läpi? Tuntuu ettei mikään muu kuin satiini tai silkki käy, koska pienikin kuumentava osa hankala.

KOSTUTA se maski. Viilentää.

Muista kuivattaa hyvin ja pestä usein.

Tuo peseminen on hyvä neuvo, se unohtuu usein.

Vierailija
52/53 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin noita maskeja oikein tarvitaan?

Vierailija
53/53 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei osaa käyttää esim ebaytä.