Unimaskit liian paksuja topattuja ja kuumia
Kuumentaisi jos olisi sellainen. Miksi verkkokaupat eivät myy ohuita tummansinisiä unimaskeja, silkkimäisiä ja säädettävä nauha joka ei paina. Väri joka ei tartu ihoon, eli silmien turvallisuus otettu huomioon. Oletko löytänyt jostain sopivia tai muokannut sopivaksi? Kiitos.
Kommentit (53)
Mulla on vaan joku riepu, pesen niitä pyykin mukana. Siis kankaanpala.
Ei sitä tarvi millään kuminauhalla pään taa kiinnittää.
Hätätilanteessa vc-paperi 4-5 palaa nauhana, ja siitä sitten taitos kolmeen pitkäksi nauhaksi. Pysyy sen aika että nukahtaa.
Maskit on hyvä tuohon. Kumma ettei niille ole muuta käyttöä keksitty. Niistä kuminauhoista saa ponnarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon helpompaa käsityötä ei voisi olla. Ei tarvi edes mitään ompelukonetta vaan neulan, lankaa ja itseä miellyttävää kangasta vaikka vanhasta vaattesta(näistä löytyy usein kuminauhakin jos haluaa). Ei pidä olla ihan kädetön.
M35Kangas purkautuu helposti ja joillakin ei ole vanhaa kangasta, sopivaa.
Mitä sinulla on vaatekaapissasi, jos ei kangasta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on unimaski, jossa sisällä lampaanvillaa, päällinen puuvilla tai pellavaa. Ei ole kuuma kesälläkään, harmi vaan että kuminauha on vuoden käytön jälkeen jo löystynyt vähän liikaa, vaikka aluksi oli liiankin tiukka.
Villaa ja hiostavaa puuvillaa. Eikä muka ole kuuma....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon helpompaa käsityötä ei voisi olla. Ei tarvi edes mitään ompelukonetta vaan neulan, lankaa ja itseä miellyttävää kangasta vaikka vanhasta vaattesta(näistä löytyy usein kuminauhakin jos haluaa). Ei pidä olla ihan kädetön.
On hyvin vähän vaatteita. Unimaskissa pitää olla kevyt silkkinen materiaali, joka peittää valon, muttei irrota väriä.
Minä tilasin erittäin hyvän unimaskin www.chillamo.com -nimisestä paikasta. Kulkee nimellä 3D perhosmaski. Ohut, silkkimäinen, ei hiosta. Tuo 3D viitannee siihen, että maski on silmien ja nenän kohdalta muotoiltu niin että se ei paina. Suosittelen!
Sama homma. Mulla on unimaskista aina silmäluomi ärtynyt ja nyt tuliki kunnon näärännäppy. Silmäoireet alko noista unimaskeista, vaikka pesen niitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuskaillut juuri saman ongelman kanssa myös nyt helteillä. Maskini ei kiristä, mutta kuumalla kelillä hiostaa ärsyttävästi.
Vähän menee asian vierestä, mutta todella moni hellemekkokin hiostaa aivan kamalasti ja on jotain keinokuitua.
Siis haloo, mikä järki on tehdä tuote jonka nimikin on rantamekko ja sitten se ei hengitä lainkaan vaan on sama kuin pukeutuisi jätesäkkiin..
Jostain syystä nuo vaikka olisi kuinka ohuita, väljiä ja hulmuavia niin niistä ei silti mene tuulikaan kunnolla läpi.
Tavallinen musta puuvillainen tai bambuneulos nilkkasukka toimii ihan hyvin. Pysyy yllättävän hyvin ainakin nukahtamiseen saakka silmien päällä ilman mitään kuminauhaa tai muuta kiinnitystä. Eikä hiosta liiemmalti.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Mulla on unimaskista aina silmäluomi ärtynyt ja nyt tuliki kunnon näärännäppy. Silmäoireet alko noista unimaskeista, vaikka pesen niitä.
Pimentävät verhot ei aiheuta oireita. Eikä hiosta vaan päinvastoin pitää makkarin viileämpänä kun ei vaan avaa niitä koko päivänä ja pitää ovenkin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen musta puuvillainen tai bambuneulos nilkkasukka toimii ihan hyvin. Pysyy yllättävän hyvin ainakin nukahtamiseen saakka silmien päällä ilman mitään kuminauhaa tai muuta kiinnitystä. Eikä hiosta liiemmalti.
Mä olen kokeillut ihan tuollaista kunnon tiiviistä villasta kudottua kaulaliinaa. Se siis kaksin/kolminkerroin pituussuunnassa ja sitten löysästi pään ympäri ja ne kaulaliinanpäät ristiin pään alla ja sitten pitkin tyynyä toinen oikealle, toinen vasemmalle.
Tuon "renkaan" saa siis jäämään sen verran koholle, ettei kunnolla osu edes naamaan ja villaa kun on niin se myös hengittää eikä hiosta. Silti se pimentää just hyvin.
Villa-allergisille tietty tämä on huono vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös musta bambusukka! Ihanan pehmeä, sopii hyvin silmien muotoon. Ei purista. Voisihan siihen jonkun löysän kuminauhankin ommella, mutta olen pärjännyt näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimentävät verhot ei aiheuta oireita. Eikä hiosta vaan päinvastoin pitää makkarin viileämpänä kun ei vaan avaa niitä koko päivänä ja pitää ovenkin kiinni.
Jotkut haluavat pitää pimennysverhot ja yövalon +unimaskin. Koska pelkäävät "kummituksia" ja haluavat herätessä nähdä heti. Verho suojaa kuumuudelta ja paahteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös musta bambusukka! Ihanan pehmeä, sopii hyvin silmien muotoon. Ei purista. Voisihan siihen jonkun löysän kuminauhankin ommella, mutta olen pärjännyt näinkin.
Aikas hyvä idea. Voiko se silti vähän kuumentaa tai näkeekö läpi? Tuntuu ettei mikään muu kuin satiini tai silkki käy, koska pienikin kuumentava osa hankala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä enää unimaskeja koska ne on niin tiukkoja ja painaa naamaa että mulla on sen maskin kuva pärstässä vielä kolme tuntia heräämisen jälkeenkin. Nykyään nakkaan vaatekaapista ihan tavallisen puuvillatopin silmilleni kun käyn nukkumaan ja pääsin siitä ongelmasta. Pikkuisen ohi aiheen mutta pikkuisen aiheestakin kuitenkin.
Joissakin maskeissa voi katkaista kireät korvakuminauhat yhdestä päästä (tulee pitempi nauha) ja solmia päät yhteen löysemmin eli niskan taakse. Mutta joissakin malleissa pitäisi varmaan kiinnittää itse joku toinen nauha. Mutta haasteena on se ettei toppausta saa irti.
Mulla tulee niitä painaumia kasvoihin siksi koska pää kuitenkin monta kiloa painavana puristaa sen maskin tyynyä ja sitä myötä kasvoja vasten. En siis nuku selälläni vaan kyljelläni.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin erittäin hyvän unimaskin www.chillamo.com -nimisestä paikasta. Kulkee nimellä 3D perhosmaski. Ohut, silkkimäinen, ei hiosta. Tuo 3D viitannee siihen, että maski on silmien ja nenän kohdalta muotoiltu niin että se ei paina. Suosittelen!
Tuon sivuston 19.90€ maksava?
Kannattaa tosiaan kokeilla jotain kangasta ihan vaan sellaisenaan kasvoille silmien päälle. Yllättäen, kuten moni täälläkin on kertonut, mitään kuminauhaa tai pään taakse menevää lenkuraa ei välttämättä tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon sivuston 19.90€ maksava?
Juuri se!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tuohonhan käy vaikka vanha sukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on unimaski, jossa sisällä lampaanvillaa, päällinen puuvilla tai pellavaa. Ei ole kuuma kesälläkään, harmi vaan että kuminauha on vuoden käytön jälkeen jo löystynyt vähän liikaa, vaikka aluksi oli liiankin tiukka.
Villaa ja hiostavaa puuvillaa. Eikä muka ole kuuma....
Ikäihmisilläkin käytetään ympäri vuoden lampaanvillasuikaleita (varsinkin tiiviissä) varpaanväleissä hautumisen estämiseksi. Antaa ilmavuutta ja imee kosteutta muuttumatta märäksi. Millsin varpaanvälivilla on parasta.
Kuminauhan voi helposti vaihtaa.