Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatte miehen kanssa elämältä eri asioita - miten ratkaisette sen?

Vierailija
05.07.2022 |

Muulla tavalla kuin eroamalla?

Elämäntilanteemme on sellainen, että viimeinkin lapsi on muuttanut pois kotoa 4v päästä. Mies on ammatissa josta voi jäädä eläkkeelle jo 5v päästä, mulla on työ, jota voi aidosti tehdä etänä.

Miehen haaveena on asua kerrostalossa jossain kaupungissa ja käyttää rahansa matkusteluun ulkomailla tutuissa lepolomakohteissa. Hän ei ole kovinkaan paljon kiinnostunut mistään uudesta vaan kokee nähneensä ja touhuneensa tarpeeksi että haluaa vaan olla ja löhöillä. Hänen suosikkiharrastuksiaan ovat äänikirjat, sarjojen ja leffojen katselu ja matkustelu.

Minä haluaisin hankkia kesämökin tai kenties muuttaa kokonaan maalle. Nyt vanhemmiten olen kiinnostunut myös retkeilystä Suomessa ja olisi kiva telttailla tai ainakin käydä luontopoluilla ja samoilla lyhyempiä pätkiä. Olen uudesta innostunut, tykkään nähdä uusia paikkoja ja kierrellä kotimaassa ja ulkomailla. Joskus löhölomakin on toki oikein kiva. Harrastan ratsastusta, talviuintia, monenlaista järjestö- ja vapaaehtoistoimintaa, leivontaa ja huonekasveja, toki myös niitä leffoja ja sarjojakin.

Mies ei suostu mistään hinnasta hankkimaan omakotitaloa tai mökkiä kun inhoaa niitä hommia jotka kiinteistöihin liittyy. Retkeilyssäkin on liikaa vaivalloisia puolia. Itse taas olen koko elämäni odottanut että saisin sen oman tuvan, olipa se sitten koti tai mökki. Tykkääm liikkua luonnossa, ahdistun jos pitää vain kököttää sohvalla TV:n ääressä. Itsekseni liikun lähiluonnossa mut retkeilyyn olisi kiva saada kaveri.

Onko joku joka on hankkinut mökin vaan omaksi projektiksi? Miten se on onnistunut finanssipuolen suhteen? Mä oletan että meillä menisi niin että mies kyllä tulisi mökille mutta ei tekisi siellä mitään, se olisi vain mun projekti.

Tai hyväksyykö mies että lähdette vaikka kaverin kanssa tai yksin vaellukselle?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla oli just tollaista. Parisuhdearki oli hankalaa päätyivät eroon.

Pitää olla jotain yhteistä. Jos lapset on ollut ainoa asia niin.

Vierailija
2/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies hankki veneen ja prätkän, kesällä ei ukkoa näe koskaan kotona, kevät ja syksykin menee osittain noiden parissa. Minua kun ei kiinnosta kumpikaan yhtään. Minä pidän huolta kodista ja harrastan omia juttuja.

Nukutaankin eri huoneissa kun mies kuorsaa.

Usein mietin mitä järkeä tässä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen toivoton optimisti mutta näen tuossa enemmän mahdollisuuksia kuin ongelmia. Siis jos vaan pystytte kompromisseihin. Olisiko mahdollista hankkia sekä kerrostaloasunto että pieni ja helppohoitoinen mökki? Suostuisitteko vuoron perään osallistumaan toistenne suosikkimatkoihin? Onko sinulle ja miehelle OK että sinä puuhailet ja osallistut ja hän rentoutuu kotosalla?

Vierailija
4/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko harrastaa samoja juttuja mut jos tulevaisuuden suunnitelmat on ihan erilaiset niin voi tulla vaikeaa.

Jos sulla on omaa rahaa siten että saat ostettua mökin itse niin osta ja elä unelmaasi. Jos mies haluaa tulla niin velvoita osallistumaan joihinkin töihin tai maksamaan x euroa kuluja.

Jos mökki on talviasuttava niin voit asua siellä enemmänkin, ja samalla on kuitenkin kaupunkikoti.

Yhdessä sit käytte lepolomalla kerta vuoteen ja katsotte sarjoja. Sinä harrastat mitä haluat.

Ihan hyvin voi toimia jos ei oleta että parisuhteessa pitäisi kaikki olla yhteneväistä ja yhteistä.

Tuttavapariskunnalla on mökki ja asuntoauto: mies puuhaa mökillä ja eräjormailee sen päälle ja vaimon kanssa sitten tekevät pari asuntoauto-reissua vuodessa. Hyvin toimii heidän liitto.

Vierailija
5/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lastenvaunut ja istuta mies niihin niin voi samalla katsoa kännykästä jotain sarjaa kun ulkoilee kanssasi

Vierailija
6/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa lastenvaunut ja istuta mies niihin niin voi samalla katsoa kännykästä jotain sarjaa kun ulkoilee kanssasi

Ja toki pullo mukaan, kun varsinkin kesäisin pitää huolehtia nestetasapainosta.

Vierailija
7/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varata myös jotain naksuja joita voi nopsasti laittaa suuhun, jos alkaa kuulua vaunuista ininää. Toki tissittely auttaa kans.

Vierailija
8/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano suoraa ratkaisua, mutta laitan tekemiäni havaintoja.

1. Mökin ylläpito on luultua kalliimpaa ja vaivalloisempaa +maksut jotka siihen liittyvät (nuohous, tiemaksu, kiinteistövero vai tonttivero, jätemaksu, vesiasiat jne). Työt jotka liittyvät pihaan ja mökkiin. Hyönteisiä leijuu ilmassa.

2. Matkustus on joillekin sopivaa, jos ei ole liian kuumaa ja tietää mihin haluaa. Liika matkustus ei sovi kaikille kuitenkaan.

3. Retkeily ei tod. sovi kaikille tai hyttyset. Retkeily /kävely voi joillekin takoittaa että kävelee autosta 500m – 2 km ja takas. Vaellus on pidempi ja se sopii vain siitä kiinnostuneille. Joku vaelluskaveri siis joka osaa eräillä.

4. Kerrostalo on joillekin kuin asuntola, neukkukoppi tai laitosmainen. On kuumuutta, kylmää, patteri reistaa, naapuriongelmaa, ulkoa kuuluvat tiet ja ties mitä. Jos on laadukas kerrostalo rakenteeltaan, niin olisiko jotain eroa.

5. On olemassa minikokoisia ok-taloja, maasta irti reilusti, jotkut rakennuttavat. Sitten on luhtitalot 2 kerrosta, mutta niitä taitaa olla vähemmän kuin kerrostaloja ja kukaan ei halua asua ykköskerroksessa. Osassa rivitaloista on pihahommia, ellei ole huoltoyhtiötä.

Vierailija
9/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulle mieheni on se tärkein asia jonka elämältä haluan. Toki asioista voi neuvotella ja yrittää löytää sellaisia ratkaisuja jotka molemmille sopivat. Yleensä niitä löytyykin, kun vain tarpeeksi jaksetaan miettiä.

Vierailija
11/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme teidät on pitänyt näin kauan yhdessä? Lapset? En minä ainakaan olisi hukannut elämääni jonkun tuollaisen täysin erilaisen ihmisen kanssa, vaan olisin lähtenyt jo vuosia sitten omilleni. Lapsetkin arvostavat enemmän onnellista äitiä kuin jatkuvasti ärsyyntynyttä.

Itse valitsin viisaasti mieheni silloin aikoinaan ja olimme jo aikanaan kiinnostuneet samanlaisista asioista. Nyt vuosien varrella meistä on tullut vielä enemmän samanlaiset, hyvällä tavalla siis, ja vaikka molemmilla on omiakin harrastuksia, niin meillä on paljon yhteisiä harrastuksia ja niihin saattaa osallistuu koko perhe. Tälläkin hetkellä olemme koko porukka lapissa, vaikka kaksi lapsista on jo aikuisia.

Sinuna siis sanoisin miehelle moikka vaan ja alkaisin vihdoinkin elämään juuri sitä oman näköistä ja hyvän makuista elämää. Mies saisi tehdä mitä haluaa, se ei olisi minun ongelma ja itse nauttisin elämästä täysillä. Ehkä matkaan voisi löytyä joku samanhenkinen ystäväkin, jonka kanssa elo ei olisi yhtä kompromissia.

Vierailija
12/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ERO JA PISTE.

Vierailija
13/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla asiat ratkaistaan nykyään kaikkein sujuvammin. Tinder kutsuu ja ihana elämä sitä kautta.

Vierailija
14/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minulle mieheni on se tärkein asia jonka elämältä haluan. Toki asioista voi neuvotella ja yrittää löytää sellaisia ratkaisuja jotka molemmille sopivat. Yleensä niitä löytyykin, kun vain tarpeeksi jaksetaan miettiä.

Vai on mies sinulle tärkein asia, jota elämältäsi haluat. Sanoisin, että aika köyhää tai oikeastaan tosi köyhää. Ehkä sinä et ole mitään yksin? Ehkä et edes pärjää yksin? Ehkä mies on sinun lapsenvahtisi? Maksaja varmasti ainakin.

Vierailija
15/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys, että mitä yhteistä teillä on muuta kuin ne lapset?

Onko teillä alunperinkään ollut mitään yhteistä, vai oletteko vuosien saatossa kasvaneet eri suuntiin?

Vierailija
16/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites siirtolapuutarhamökki vaikka, pieni ja lähellä, löytyiskö sellaista?

Vierailija
17/58 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitsi, kirjoitinko minä tämän avauksen? Se oli kuin sanasta sanaan mun elämästä.

Ei mulla mitään ratkaisua ole tarjota. Saman ongelman ääressä täällä itsekin.

Hyvin erilaisista asioista tykätään ja eri tavalla viettää aikaa. En osaa sanoa, miten käy kun lapset parin vuoden jälkeen tuosta lähtee omilleen.

Vierailija
18/58 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä voi rakastaa, vaikka harrastetaankin eri asioita. Kaiken ei tarvitse olla yhteistä.

Vierailija
19/58 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen toivoton optimisti mutta näen tuossa enemmän mahdollisuuksia kuin ongelmia. Siis jos vaan pystytte kompromisseihin. Olisiko mahdollista hankkia sekä kerrostaloasunto että pieni ja helppohoitoinen mökki? Suostuisitteko vuoron perään osallistumaan toistenne suosikkimatkoihin? Onko sinulle ja miehelle OK että sinä puuhailet ja osallistut ja hän rentoutuu kotosalla?

Juuri näin. Kyllä aina ratkaisuja löytyy, jos vaan oikeasti rakastaa toista ja haluaa olla yhdessä.

Vierailija
20/58 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramökki. Mieti huussin tyhjennystä, laiturin nostoa, kaivon puhdistusta, vuotavaa kattoa, paarmoja, hyttysiä, tieosuuden hoitoa, mökin päälle myrskyssä kaatunutta puuta.

Vuokramökin voi vaihtaa jos onkin ikävät naapurit tai em ongelmia.

Fiksu mies sinulla. Itsekin möin mökkini kun kylä kasvoi ja viereen rakennettiin rivitalo. Naisena ei aina ehdi eikä pysty.