Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiputuksessa av -palsta on parasta ajankulua

Vierailija
05.07.2022 |

Tässä sytostaattitiputuksessa saa ajan kulumaan hienosti palstaa lukemalla. Kirjoittaminen hieman hankalaa, kun letkut vasemmassa kädessä, mutta lukeminen riittää.
Pitää muistaa ensi kerralla ottaa sukat mukaan; varpaat meinaa paleltua....

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin päässä surisee lääkkeen lopetuksen myötä. Hikoiluttaa, heikottaa ja itkettäää, välillä hervoton mania.

Vierailija
2/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin päässä surisee lääkkeen lopetuksen myötä. Hikoiluttaa, heikottaa ja itkettäää, välillä hervoton mania.

Tunne itseni tosi kauniiksi ja älykkääksi. Omituista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tiputukseen ja hoitoihin!

Sama kokemus vajaan kymmenen vuoden takaa. Mutta mulla varpaat jäädytettiin jääpaloilla ihan tarkoituksella (jotta kynnet eivät irtoaisi; menetelmä tepsi eivätkä irronneet, vain tukka lähti).

Palstaa lueskelin silloin minäkin, joka kerran tavallista hilpeämmällä mielellä. Vasta myöhemmin sain tietää syyn: se sytostaattitippa sisältää jonkin verran myös alkoholia. Mulla, joka en alkoholia käytä, se meni päähän kuin häkä.  :)

Vierailija
4/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia hoitoihin! Hienoa kun pystyt tiputuksessa lueskelemaan ja kirjoittelemaan.

Vierailija
5/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus vajaan kymmenen vuoden takaa. Mutta mulla varpaat jäädytettiin jääpaloilla ihan tarkoituksella (jotta kynnet eivät irtoaisi; menetelmä tepsi eivätkä irronneet, vain tukka lähti).

Palstaa lueskelin silloin minäkin, joka kerran tavallista hilpeämmällä mielellä. Vasta myöhemmin sain tietää syyn: se sytostaattitippa sisältää jonkin verran myös alkoholia. Mulla, joka en alkoholia käytä, se meni päähän kuin häkä.  :)

Miten sitten joku alkoholisti, päihdeongelmainen tai henkilö, joka ei jostain syystä voi tai saa alkoholia käyttää tai jolle se sovi voi noissa hoidoissa tarpeen niin vaatiessa käydä tai vaikka lapset? Itselleni tämä oli uutta tietoa, että mukana on elimistöön imeytyvää alkoholiakin. Tietysti se on varmasti noista myrkyistä pienin paha. Kerrotaanko tästä edes potilaille?

Vierailija
6/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap.👍

Vierailija
7/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodel on toinen sovellus missä on helppo tappaa aikaa.

Jodelin paremmuus on siinä ilmoitusjärjestelmässä eli pystyt saamaan ilmoituksia kun muut vastaa sun viesteihin, täällä vauva-palstalla joudut aina käymään ketjuissa erikseen katsomassa onko uusia viestejä.

Vierailija
8/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli täysin uutta minulle, tuo alkoholi. Ilmankos kävelyni oli hieman "omituisentuntuista" kun tulin jo tänne sädehoitopuolelle.... Pitääpä kysyä seuraavalla kerralla. Ja muistaa ottaa sukat mukaan.

Vierailija
9/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten joku alkoholisti, päihdeongelmainen tai henkilö, joka ei jostain syystä voi tai saa alkoholia käyttää tai jolle se sovi voi noissa hoidoissa tarpeen niin vaatiessa käydä tai vaikka lapset? Itselleni tämä oli uutta tietoa, että mukana on elimistöön imeytyvää alkoholiakin. Tietysti se on varmasti noista myrkyistä pienin paha. Kerrotaanko tästä edes potilaille?

Ei mulle ole sanottu mitään. Kysyn ensi viikolla, kun on seuraava tiputus. Kieltämättä kävelyni tuntui "erilaiselta", ei hippelissä, mutta erilaiselta

ap

Vierailija
10/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Syöpä sinulla on ap? Tsemppiä hoitoihin😊oletko kauan sairastanut?

Vierailija
11/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ymmärtääkseni etanoli (alkoholi) on apuaineena vain joissakin sytostaateissa (mulle satuttiin antamaan sellaista; tehosi kuulemma mun syöpääni parhaiten juuri se valmiste).

Mutta on siis sellaisiakin sytostaatteja, joissa apuaineena käytetään jotain muuta kuin etanolia. Varmasti alkoholisteille ja alkoholille allergisille annetaan sellaisia vaihtoehtoja.

t. Numero 3

Vierailija
12/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein saat hoitosatsin? Montako yhteensä? Kuinka olet voinut, onko tullut sivuvaikutuksia?

t. Kohtalotoveri

Vierailija
13/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan jo päässyt tältä päivältä pois, kello on jo paljon. Toivottavasti tulee päivittämään kuulumisiaan.

Vierailija
14/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on outoa kyllä hyviä muistoja sytostaattihoitojen ajalta. Siellä lötkötettiin mammat rivissä tippa ranteessa ja juteltiin mukavia. Ei siis välttämättä niin kamalaa kuin voisi kuvitella.

Vierailija
15/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan jo päässyt tältä päivältä pois, kello on jo paljon. Toivottavasti tulee päivittämään kuulumisiaan.

Joo, kotona jo. Köpöttelin sytostaateista vielä sädehoitoon ja sitten Kela-taksilla kotiin.  

ap

Vierailija
16/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein saat hoitosatsin? Montako yhteensä? Kuinka olet voinut, onko tullut sivuvaikutuksia?

t. Kohtalotoveri

Mulla alkoi hoidot viime viikon maanantaina 27.6. Hoidot kestää 7 viikkoa. Sädehoitoa joka hemmetin arkipäivä eli 35 kertaa ja sytostaatteja kerran viikossa yhteensä 6 kertaa. 

Vielä ei ole ollut sivuvaikutuksia. Yllättävän hyvin voin. Tosin hoitoni ovat vasta alussa ja odotettavissa on kovat kivut ja pahoinvoinnit. Näin on lääkäri realistisesti kertonut ja saamani lääkemäärä viittaa siihen. Ei mahtuneet lääkkeet yhteen muovipussiin.... 

Mutta nyt olen tyytyväinen jokaisesta päivästä, jonka voin hyvin. Ja tänään vielä voin :D

Vierailija
17/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap.

Vierailija
18/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Syöpä sinulla on ap? Tsemppiä hoitoihin😊oletko kauan sairastanut?

Mulla on kurkunpään syöpä. Hoidot alkoi 27.6. Kipua kurkussa alkoi tuntumaan helmikuussa ja huhtikuussa kävin yksityisellä kurkkukivun vuoksi. Siitä lähti asia selviämään eli aivan uusi tapaus olen syöpäpolilla.

ap

Vierailija
19/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vielä ap. Ei sinulle välttämättä tule hoidoista pahoja sivuvaikutuksia, ne ovat yksilöllisiä.

Itse en esimerkiksi saanut sädehoidoista mitään oireita.

Sytostaateista kylläkin, mutta sainkin isoja annoksia, jotka tiputettiin kolmen viikon välein. 

Ja kannattaa yrittää koko ajan muistaa, että sivuvaikutukset ovat tosiaan vain sivuvaikutuksia. Päävaikutus tappaa taudin, ja se on tärkeintä.

t. Numero 3

Vierailija
20/42 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että AVllä on edes jotain positiivista.

Tsemppiä hoitoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme